W opracowaniu autor w szczególności zwraca uwagę na różnice kulturowe, wynikające z globalnego charakteru organizacji, oraz na innowacyjny sposób zarządzania komunikacją w stowarzyszeniu, którego członkowie specjalizują się w organizacji spotkań. Zatem ich działalność zawodowa także ściśle związana jest z komunikacją, w wielu aspektach.
POLECAMY
Meeting Professionals International (MPI) z siedzibą w Dallas w Teksasie zrzesza ponad 22 tysiące członków (2014) związanych z turystyką biznesową. Jest to platforma, która pomaga w nawiązywaniu kontaktu, robieniu interesów i edukacji. Organizacja z 40-letnią tradycją stara się zbudować przestrzeń wymiany doświadczeń, koordynować prace związane z tworzeniem standardów w przemyśle spotkań i co najważniejsze kreować lokalne grupy i pobudzać je do dyskusji, komunikując przy tym wszystkim wzorce funkcjonowania.
Autor podkreśla, że w erze globalizacji to kontakty międzyludzkie stają się kluczowe, a odwieczna rywalizacja z czasem, wchodzącymi na rynek nowymi technologiami czy wreszcie różnicami międzykulturowymi dodatkowo utrudniają porozumiewanie się i tworzenie wspólnych inicjatyw. Kluczowe w tym aspekcie są również różnice wynikające z szerokości geograficznej danych uczestników dyskusji. Analiza stowarzyszenia MPI w publikacji dotyczy dwóch bardzo silnych grup: członków z Ameryki Północnej i Europy. Te dwa kontynenty w dobie internetowych transmisji danych i lotów turystycznych w kosmos wydają się być tak blisko siebie, jednakże – jak zaznacza...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!