7 minut, czyli sieć Wi-Fi w hotelu

Technologie w hotelarstwie

Wiesz, że 65% gości było online w ciągu siedmiu minut od zameldowania, a jedna trzecia poprosiła o hasło Wi-Fi, gdy tylko przyjechali? Tak wynika z ankiety, którą przeprowadziła sieć Roomzzz. Zastanówmy się, jak usługa bezprzewodowego dostępu do internetu w hotelu musi ewoluować, aby sprostać dzisiejszym wymaganiom.

Z ankiety przeprowadzonej przez sieć Roomzzz można dowiedzieć się jeszcze tego, że goście hotelowi najczęściej korzystają z hotelowego internetu, żeby sprawdzić pocztę elektroniczną, pozostać w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi przez sieci społecznościowe, sprawdzić wiadomości i pogodę w swojej lokalizacji. Jedna czwarta respondentów stwierdziła, że zignorowała telewizor i korzystała z sieci Wi-Fi, aby oglądać serwisy Netflix, Amazon Prime lub inne usługi strumieniowe. Badani wymienili również Wi-Fi jako drugą pozycję na swoich listach życzeń, tuż za uzyskaniem zniżki ceny pokoju. Ale Wi-Fi było ważniejsze niż posiadanie pokoju z „widokiem na”.

POLECAMY

Dane te są zgodne z tym, co odkrył TripAdvisor w swoim badaniu TripBarometer, obejmującym ponad 44 000 podróżnych i hotelarzy. Według tych badań, 46% stwierdziło, że Wi-Fi w pokoju jest udogodnieniem „obowiązkowym” i że będzie szukać alternatywnych miejsc noclegowych, jeśli nie będzie ono dostępne. Ponad jedna czwarta (26%) stwierdziła, że potrzebuje superszybkiego i stabilnego Wi-Fi w swoich hotelach.

Wymagania gości rosną

Wyniki ankiety nie są zaskoczeniem. Życie codzienne staje się coraz bardziej internetowe, cyfrowe i wzajemnie powiązane. Goście przyzwyczaili się już do natychmiastowego dostępu do informacji, usług i komunikacji. Jednak aby zapewnić pełną satysfakcję i nie narażać się na negatywne opinie czy utratę reputacji, hotelarze muszą zrozumieć, czego oczekują dzisiejsi goście, korzystając z hotelowej usługi dostępu do internetu. Powinien być on stabilny, bezpieczny i przygotowany do obsługi mediów strumieniowych.

Wymagania gości rosną. Tak samo jak wachlarz usług i treści dostępnych online. Hotele muszą zapewniać coraz wyższy poziom usługi dostępu do internetu, a co za tym idzie ciągły rozwój infrastruktury i wymianę sprzętu. Zwłaszcza, że goście hotelowi podróżują obecnie z kilkoma urządzeniami korzystającymi z usług online. Niejednokrotnie urządzenia te są tak skonstruowane, żeby maksymalnie wykorzystać dostępną sieć Wi-Fi. Chyba każdy doświadczył sytuacji, kiedy w hotelu sieć nagle „pada” i nie można już z niej korzystać.

Dlatego aby zapewnić satysfakcję gości, czyli stabilny dostęp do usług i informacji online, konieczna jest częsta modernizacja sieci bezprzewodowej. Porównując badania z 2015 r. do tegorocznych, widać, że liczba osób korzystających ze smartfonów wzrosła o 20% i obecnie wynosi 98,5%. Podobnie jak osób korzystających z inteligentnych zegarków. Ich liczba w 2015 r. wynosiła zaledwie 2% wśród gości hotelowych. Obecnie już 17% gości ma takie zegarki. Ponad 80% hotelarzy stwierdziło, że tablety były jednym z najczęściej używanych przez gości urządzeń. Liczba gości pr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy