Słowo elegancja pochodzi od łacińskiego terminu elegantia, który według „Słownika łacińskiego” oznacza „dobry smak, gust, wytworność, wyborowość”. „Słownik języka polskiego” rozwija to określenie, podając, że elegancja to „dobry, wyszukany smak w ubiorze, wytworność w zachowaniu się, wykwintność jakichś przedmiotów”. Organizując ekskluzywne wydarzenia, warto poznać jeszcze jedną definicję: elegancja to profesjonalizm w działaniu, doskonała jakość wykonania, wyszukana kreacja, gust, smak i niezapomniane wrażenia.
POLECAMY
Co to jednak oznacza w praktyce? Czym taki event wyróżnia się na tle innych? Warto przyjrzeć się… samemu słowu. Nie bez kozery definicja takich eventów brzmi właśnie tak…
E – efekt WOW
L – lokalizacja
E – emocje
G – genialny pomysł
A – analiza briefu
N – nowoczesne technologie
C – catering
J – jakość
A – agencja
Elegancki event o charakterze biznesowym ma oczywiście znacznie więcej „liter”, ponieważ jest skrupulatnie przygotowaną, dopracowaną w najdrobniejszych szczegółach imprezą, nad którą pracuje bardzo wiele osób, zwykle przez długi czas. Żeby uzyskać efekt „dobrego smaku, gustu, wytworności i wyborowości”, nie można iść na skróty.
Organizacja ekskluzywnych gali, bankietów, uroczystych inauguracji obiektów i jubileuszy firmowych każdorazowo powinna opierać się właśnie na wskazanych wyżej filarach. Pracę należy bezdyskusyjnie rozpocząć od wysondowania potrzeb klienta, czyli od analizy briefu. To kluczowa kwestia do rozpoczęcia rozmowy o wzajemnych oczekiwaniach –wyobrażeniach zleceniodawcy i możliwościach ich realizacji przez agencję. Przygotowanie briefu można porównać do zlecenia pracy krawcowej, która znając wyobrażenie klienta, krój i budżet na zakup materiału, szyje strój dopasowany do oczekiwań. To samo dotyczy „szycia” eventu. Dobrze przygotowany brief usprawnia współpracę – wiemy dokładnie, czego oczekuje klient, jakie są wytyczne imprezy, jaka jest grupa docelowa, a przede wszystkim – jaki cel event ma zrealizować.
W kolejnym kroku warto przeprowadzić burzę mózgów, kierując się zasadą „only sky is the limit”, jednak coraz częściej może okazać się, że „the sky is not the limit”. Kreacja stworzona w odpow...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!