Event - wyzwanie dla człowieka orkiestry

Eventy
Eventy, ich oddziaływanie na klientów, zastosowanie w marketingu, zmiany, jakie zaszły pod wpływem mediów społecznościowych w organizacji wydarzeń to tematy Okrągłego Stołu zorganizowanego siedzibie SAR 26 lutego 2018 r.

W spotkaniu, którego moderatorem był pełnomocnik zarządu SAR Paweł Tyszkiewicz, wzięli udział Anetta Gołda, brand PR menager Grupa Żywiec SA, Michał Atlas z agencji Brave, Piotr Bombol, szef agencji Gameset, Adam Górko, prezes zarządu My Place, Mariusz Pleban, właściciel i prezes Multi Communications i Multi Event, Dorota Haller, Dyrektor ds. Marketingu, Komunikacji i Digitalu w Huawei Polska.

POLECAMY

Nerwy i trema – takie uczucia towarzyszą agencjom podczas realizacji eventów- zwierzyła się na początku spotkania Dorota Haller. Emocjom mają ulegać uczestnicy wydarzeń. Okazuje się jednak, że nie są od nich wolni także organizatorzy. Dyskutanci próbowali ustalić, jaka jest rola eventu w czasach, gdy zmieniają się środki komunikacji z klientami. Byli zgodni, że event nie jest celem samym w sobie. Powinien być częścią komunikacji marketingowej, większej strategii. Anetta Gołda zwróciła uwagę, że event musi być dopasowany do marki.  - Jeśli marka mówi: jestem młoda, zabawowa, crazy, szałowa i innowacyjna, to taki powinien być event.Dorota Haller zaznaczyła, żewydarzenie jest częściąplanu marketingowego.- Trzeba mieć cel, strategię, plan. Wiedzieć, po co coś robimy, jak to robimy. Dzięki eventom powstały marki pop kultury, które już żyją własnym życiem. Michał Atlas przypominał, że eventy są wiarygodnejeśli stanowią z marką spójny przekaz. Paweł Tyszkiewicz dopytywał gości, czy w Polsce, tak jak w Wielkiej Brytanii, sprawdza się za pomocą modeli ekonometrycznych, za jaką cześć wyniku sprzedażowego odpowiada marketing. Dorota Haller odpowiedziała, że można zmierzyć, czy zwiększyła się sprzedaż, ale nie zawsze jest oczywiste, który element marketingu za to odpowiada. Przywołała przykład branży technologicznej, kiedy trzeba dotrzeć do wielu grup docelowych. - Potem oczywiście mierzymy zasięg liczbą publikacji, czy relacją z mediami, czyli sprawdzamy, czy media zostały zaspokojone – tłumaczyła. Rozmówcy byli jednak sceptyczni jeśli chodzi o ekonometrię przy eventach.Zw...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy