Nie wystarczy tylko być na targach, by zdobyć klientów

Hotelowy know-how

Jesienią w stolicy Wielkopolski odbywa się wydarzenie pełne nowoczesnych rozwiązań dla restauracji, barów, kawiarni, firm cateringowych i obiektów noclegowych. Co jest wyróżnikiem poznańskich targów dla sektora HoReCa? O targach Polagra Gastro i Invest Hotel rozmawiamy z Agnieszką Glamowską, dyrektorem projektu.

Jakie firmy zapraszacie Państwo do współpracy i kto jest odbiorcą rozwiązań oferowanych przez wystawców?

– Targi Polagra Gastro mają wciąż ten sam profil. Ich celem jest dostarczenie wiedzy na temat nowoczesnych rozwiązań, które mogą podnieść poziom obsługi gości lokali gastronomicznych 
i obiektów noclegowych. Mając na myśli obszar gastronomiczny, do współpracy zapraszamy firmy, które oferują sprzęt do profesjonalnych kuchni i wyposażenie sal restauracyjnych. Nadal pracujemy również nad częścią ekspozycji dedykowaną hotelarzom i inwestorom z rynku hotelarskiego. Tu spektrum wystawców jest naprawdę szerokie i dotyczy mebli, oświetlenia, armatury łazienkowej, zabezpieczenia obiektów, aranżacji stref fit i SPA czy terenów zewnętrznych: placów zabaw, ogródków, boisk.

POLECAMY

Czy po tylu edycjach widzicie Państwo rosnące zainteresowanie imprezą i jakna przestrzeni tych lat stopniowo była uatrakcyjniana formuła targów?

– Rynek eventów dla sektora HoReCa jest bardzo nasycony, a to nie ułatwia pracy. Dlatego staramy się rozwijać naszą ofertę o działania, które nas wyróżnią. Dziś już nie wystarczy tylko być na targach, by osiągnąć sukces. Potrzebne jest bardziej kompleksowe podejście, w którym znajdzie się miejsce na ciekawą aranżację stoiska, promocję marki w kanałach umożliwiających bezpośrednie dotarcie do przedstawicieli branży, sponsoring prestiżowych eventów, takich jak Kulinarny Puchar Polski, a także spotkania z mediami. Jako organizator targów Polagra Gastro & Invest Hotel mamy możliwość wsparcia naszych wystawców we wszystkich tych obszarach.

Co będzie wyróżniać tegoroczną edycję?

– To, co wyróżnia poszczególne edycje targów, w dużej mierze zależy od tego, z czym przyjadą nasi wystawcy, bo to oni są twórcami nowości i to wokół nich budowane są wydarzenia specjalne. W tym roku chcemy im jeszcze bardziej ułatwić dotarcie do klientów poprzez udział w cyklu spotkań „Story of my business”, w trakcie których będą mogli nie tylko zaprezentować firmę, ale także najnowsze pomysły oraz koncepcje, które planują rozwijać w przyszłości. Dla zwiedzających targi to z kolei świetna okazja do bliższego poznania firmy i wejścia w dialog z jej przedstawicielami.

Czy targi nadal stanowią najlepszą platformę biznesowych kontaktów?

– Paradoksalnie czujemy się teraz bardziej mobilni, nie ruszając się z domu czy z miejsca pracy, dzięki rozwiązaniom technologicznym czy mediom społecznościowym, ale moim zdaniem to tylko odczucie, które pozornie pozwala zaoszczędzić czas. Liderzy rynku o tym wiedzą, dlatego są obecni na imprezach targowych w całym kraju i prezentują swoje nowości, bo właśnie na targach mają możliwość dotarcia z ofertą w ciągu kilku dni do większej liczby potencjalnych klientów, a tego z pewnością nie osiągnęliby, pracując stacjonarnie. Zmieniła się natomiast forma targów. To nie jest już miejsce, gdzie zawiera się kontrakty. Targi, mówiąc marketingowym językiem, są generatorem tzw. leadów. Efekt sprzedażowy przynosi dopiero dbałość o te kontakty w okresie „po targach”.

Jak ocenia Pani umiejętność realizacji celów uczestnictwa w targach pr

...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy