Dołącz do czytelników
Brak wyników

Nie wystarczy tylko być na targach, by zdobyć klientów

Artykuł | 25 kwietnia 2020 | NR 4
65

Jesienią w stolicy Wielkopolski odbywa się wydarzenie pełne nowoczesnych rozwiązań dla restauracji, barów, kawiarni, firm cateringowych i obiektów noclegowych. Co jest wyróżnikiem poznańskich targów dla sektora HoReCa? O targach Polagra Gastro i Invest Hotel rozmawiamy z Agnieszką Glamowską, dyrektorem projektu.

Jakie firmy zapraszacie Państwo do współpracy i kto jest odbiorcą rozwiązań oferowanych przez wystawców?

– Targi Polagra Gastro mają wciąż ten sam profil. Ich celem jest dostarczenie wiedzy na temat nowoczesnych rozwiązań, które mogą podnieść poziom obsługi gości lokali gastronomicznych 
i obiektów noclegowych. Mając na myśli obszar gastronomiczny, do współpracy zapraszamy firmy, które oferują sprzęt do profesjonalnych kuchni i wyposażenie sal restauracyjnych. Nadal pracujemy również nad częścią ekspozycji dedykowaną hotelarzom i inwestorom z rynku hotelarskiego. Tu spektrum wystawców jest naprawdę szerokie i dotyczy mebli, oświetlenia, armatury łazienkowej, zabezpieczenia obiektów, aranżacji stref fit i SPA czy terenów zewnętrznych: placów zabaw, ogródków, boisk.

Czy po tylu edycjach widzicie Państwo rosnące zainteresowanie imprezą i jakna przestrzeni tych lat stopniowo była uatrakcyjniana formuła targów?

– Rynek eventów dla sektora HoReCa jest bardzo nasycony, a to nie ułatwia pracy. Dlatego staramy się rozwijać naszą ofertę o działania, które nas wyróżnią. Dziś już nie wystarczy tylko być na targach, by osiągnąć sukces. Potrzebne jest bardziej kompleksowe podejście, w którym znajdzie się miejsce na ciekawą aranżację stoiska, promocję marki w kanałach umożliwiających bezpośrednie dotarcie do przedstawicieli branży, sponsoring prestiżowych eventów, takich jak Kulinarny Puchar Polski, a także spotkania z mediami. Jako organizator targów Polagra Gastro & Invest Hotel mamy możliwość wsparcia naszych wystawców we wszystkich tych obszarach.

Co będzie wyróżniać tegoroczną edycję?

– To, co wyróżnia poszczególne edycje targów, w dużej mierze zależy od tego, z czym przyjadą nasi wystawcy, bo to oni są twórcami nowości i to wokół nich budowane są wydarzenia specjalne. W tym roku chcemy im jeszcze bardziej ułatwić dotarcie do klientów poprzez udział w cyklu spotkań „Story of my business”, w trakcie których będą mogli nie tylko zaprezentować firmę, ale także najnowsze pomysły oraz koncepcje, które planują rozwijać w przyszłości. Dla zwiedzających targi to z kolei świetna okazja do bliższego poznania firmy i wejścia w dialog z jej przedstawicielami.

Czy targi nadal stanowią najlepszą platformę biznesowych kontaktów?

– Paradoksalnie czujemy się teraz bardziej mobilni, nie ruszając się z domu czy z miejsca pracy, dzięki rozwiązaniom technologicznym czy mediom społecznościowym, ale moim zdaniem to tylko odczucie, które pozornie pozwala zaoszczędzić czas. Liderzy rynku o tym wiedzą, dlatego są obecni na imprezach targowych w całym kraju i prezentują swoje nowości, bo właśnie na targach mają możliwość dotarcia z ofertą w ciągu kilku dn...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy