Pobyt komfortowy technologicznie

Hotelowy know-how

Nowocześni podróżnicy sukcesywnie modyfikują zasady sektora turystyki – tegoroczne badania pokazały, że sytuacja sektora hospitality jest coraz trudniejsza. Jak wynika z Adyen Retail Report, już co drugi Polak poświęca więcej czasu na szukanie w sieci najlepszej oferty, a co trzeci wybiera firmy, które oferują mu nagrodę za wybór usług. Jakie technologie Polacy docenili podczas wyjazdów i ile przedsiębiorstw jest w stanie odpowiadać na ich potrzeby?

Planowanie wakacji i rozrywki w Polsce najczęściej odbywa się przy pomocy kanałów cyfrowych – przy poszukiwaniu destynacji tę ścieżkę wybiera aż 72 proc. Polaków. Poprzedzająca letni okres trudna sytuacja ekonomiczna sprawiła, że prawie połowa klientów przyznaje, iż dziś poświęca zdecydowanie więcej czasu na znalezienie atrakcyjnej oferty. Miejsce, cena i wystrój wnętrza nie są już jedynymi kryteriami, na które zwracamy uwagę w kontekście doboru noclegu. Część cech poszukiwanych obecnie przez wyjeżdżających dotyczy technologii. Teraz – kiedy goście są przyzwyczajeni do bezproblemowych, spersonalizowanych doświadczeń w innych branżach – częściej wybierają zapewniające to samo hotele. Dla firm z sektora hospitality to z kolei zachęta, by technologiczną poprzeczkę ustawić wysoko.

POLECAMY

Zdalnie, szybko i wygodnie

Rozwiązaniem, które ankietowani w badaniu Adyen Retail Report 2023 oznaczali jako wybierane najczęściej, okazał się np. self-checkout (68%). Klienci chcą, by branża hotelarska przestawiła się na cyfrowe podejście do obsługi klientów polegające m.in. na usprawnieniach ograniczających kontakt międzyludzki. Z drugiej strony jedynie 12,5% przedstawicieli polskiego rynku usług przyznaje, że umożliwia już np. rozliczenia za pomocą jednego kliknięcia. Jednocześnie firmy potwierdzają, że w nadchodzących miesiącach planują inwestycje w technologie ograniczające kontakt międzyludzki – dotyczy to nie tylko przyjazdu/wyjazdu z hotelu, ale także doświadczeń związanych z pobytem na miejscu, jak np. bezkontaktowego zamawiania posiłków i płatności za dodatkowe usługi, typu zabiegi spa. Na inwestycję w takie rozwiązania wskazuje dziś co czwarta firma w Polsce (to wzrost o 8 pkt proc. od 2022 r.).
Polscy konsumenci przyznali także, że są otwarci na aplikacje, które pomogą im usprawnić proces check-in/check-out, a także będą wspierać marki w zapamiętywaniu ich preferencji. 41% polskich konsumentów z chęcią pobierze markową aplikację na telefon, a co trzecia osoba zaznacza, że preferuje miejsca, w których lojalność klienta nagradza się puntami, bądź czymś w zamian. Aplikacji z roku na rok przybywa coraz więcej. 
Gdy przedsiębiorców m.in. związanych z branżą hospitality zapytano...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy