Poznaj siłę content marketingu w promocji wydarzeń

Eventy
Z artykułu dowiesz się: Czym jest content marketing i jak wykorzystać jego potencjał w branży eventów; Jak tworzyć skuteczne strategie content marketingowe; Jakie formy i narzędzia wykorzystać do tworzenia i dystrybucji treści content marketingowych; Dlaczego samo wydarzenie może być źródłem do tworzenia treści content marketingowych.

Ponad 200 mln osób na całym świecie korzysta już z programów blokujących reklamy typu AdBlock. Polska wiedzie tutaj zdecydowany prym – jeżeli chodzi o wykorzystywanie wtyczek do blokowania reklam, jesteśmy numerem jeden! Nasi klienci zamieniają się w prosumentów (konsument zaangażowany we współtworzenie i promowanie produktów), którzy chcą aktywnie uczestniczyć w procesie tworzenia produktów czy treści. Indywidualność ponad wszystko, zatem odbiorcy oczekują treści dopasowanej do ich potrzeb. Jednocześnie przestajemy kupować produkty – zaczynamy kupować przeżycia i emocje.

POLECAMY

Umiejętne wykorzystanie tych trendów pozwala na wypromowanie swojego wydarzenia i przyciągnięcie setek chętnych odbiorców. Jak to zrobić? Stawiając na content marketing!

Content marketing, mówiąc najprościej, to strategia marketingowa oparta na tworzeniu wartościowych treści dopasowanych do potrzeb naszych odbiorców. Celem treści jest dotarcie do potencjalnego klienta i poprzez inspirację czy edukację zapoczątkowanie procesu sprzedaży. Użytkownicy dzięki generowanemu contentowi mają trafić na naszą witrynę czy stronę wydarzenia.

Praktycznie każda skuteczna strategia content marketingowa oparta jest na cyklu treści. Składa się na niego:

  • Wybranie celu, jaki ma przynieść nasza strategia content marketingowa.
  • Tworzenie treści w oparciu o jasno określony cel.
  • Wybór kanałów publikacji treści.
  • Dystrybucja i budowanie zasięgu.
  • Ewaluacja kampanii.

Celem naszej kampanii może być zebranie lojalnej grupy odbiorców naszej marki, zbudowanie zaufania czy stworzenie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie, ale przede wszystkim skompletowanie wartościowej bazy mailingowej czy sprzedaż biletów na konferencję/wydarzenie. Każda treść, którą tworzymy, musi mniej albo bardziej przybliżać nas do wcześniej określonego celu. Do wyboru mamy kilkanaście formatów, począwszy od infografik po newslettery czy e-booki (tylko testy pozwolą na dobranie tych najskuteczniejszych w przypadku danej marki). Dystrybucja treści wiąże się z wybraniem najlepszych kanałów promocji wśród takich, jak social media, mailingi, fora internetowe czy wyszukiwarki internetowe – i tutaj testując jesteśmy w stanie wybrać najlepsze miejsce dotarcia do odbiorcy. Ewaluacja kampanii powinna odbywać się w każdym momencie jej trwania, aby odpowiednio móc modyfikować i optymalizować jej przebieg.

W tworzeniu treści do kampanii warto pamiętać także o „lejku” content marketingowym, który składa się z 3 etapów:

  1. Inspiracji – to pierwsze zetknięcie się z marką i jej poznanie. Najczęściej poprzez wyniki wyszukiwania i w social media (głównie Pinterest czy Instagram, które bazują na inspiracyjnych obrazach). To etap budowania zaufania, w którym powinniśmy stawiać na proste, jasne komunikaty. Tutaj możemy postawić na infografiki czy proste treści do pobrania ze strony.
  2. Porównania – kiedy wzbudziliśmy już w użytkowniku potrzebę zakupu, z reguły niestety nie konwertuje on od razu na naszego klienta, a zaczyna porównywać oferty (np. najlepsze szkolenie z zarządzania sobą w czasie). To etap, w którym warto postawić na treści edukacyjne w kampanii, w których przedstawimy korzyści skorzystania z naszej oferty: poradnik, wpis na blogu, webinar czy case study z poprzedniego wydarzenia.
  3. Decyzji – to najważniejszy etap kampanii, w którym potencjalny klient może stać się płacącym klientem. Warto postawić tutaj na zaawansowane treści na temat naszego wydarzenia, które pomogą podjąć decyzję. To może być poradnik przesłany na adres mailowy, kupon rabatowy czy oferta specjalna dotycząca pakietu wydarzeń.

W budowaniu strategii content marketingowej, a w szczególności gdy tworzymy treści, warto postawić na ich recykling. Ten sam wpis na blogu możemy wykorzystać następnie w infografikach czy postach na Facebooku, a wcześniej stworzony artykuł czy poradnik udostępnić po lekkim odświeżeniu w przypadku kolejnego wydarzenia. Warto koncentrować się na powielaniu tych treści, które już wcześniej miały okazję się sprawdzić.

Pamiętaj też o tym, by w tworzonych treściach postawić na zaangażowanie influencerów i celebrytów, którzy wygenerują content za Ciebie. To będzie tzw. User Generated Content. Sławne osoby – ogólnopol...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy