Frazy kluczowe w branży hotelarskiej
Podczas pozycjonowania strony należy wyselekcjonować frazy kluczowe, które są regularnie wyszukiwane przez użytkowników. Wyrażenia te powinny być powiązane z konkretną podstroną, aby pozyskany w ten sposób ruch mógł prowadzić do konwersji. Ogromnym błędem wielu stron z branży hotelarskiej jest pozycjonowanie1 witryny na zbyt ogólne słowa, które są niewystarczająco sprecyzowane. W efekcie wdrożenie strategii SEO może być utrudnione ze względu na wysoki poziom konkurencyjności.
Optymalnym rozwiązaniem jest pozycjonowanie na zestaw fraz o schemacie „hotel + miasto”. Nie musi być to wyłącznie nazwa miejscowości, w której zlokalizowany jest obiekt. Warto wziąć pod uwagę również pobliskie miasta – w przypadku regionu typowo turystycznego (w Polsce to przede wszystkim Mazury, Zakopane i Pobrzeże Gdańskie) pozycjonowanie na takie frazy może przynieść doskonałe efekty w postaci ruchu prowadzącego do rezerwacji pokoi.
POLECAMY
Dobór fraz kluczowych przeprowadź przy pomocy specjalistycznych narzędzi: Ahrefs, Senuto, Semstorm, SurferSEO. W ten sposób znajdziesz również wyrażenia, które mimo braku członu „hotel” cieszą się dużym zainteresowaniem i mogą generować konwersję. Zależnie od profilu prowadzonej działalności pomyśl także nad kombinacją określeń: apartament, nocleg, pokój, kwatera.
Jeżeli obiekt wyróżnia się atrakcyjną ceną względem konkurencji, rozważ pozycjonowanie na frazy: „tani hotel + miejscowość”. Popularne są również wyrażenia o charakterze „hotel z basenem”, „apartament z jacuzzi” lub „apartament dla dwojga” – do każdego z nich koniecznie dodaj nazwę miejscowości. Twórz różne kombinacje, jednak zawsze sprawdzaj, czy dana fraza kluczowa jest wyszukiwana przez użytkowników. Jeżeli dane wyrażenie wyróżnia się niskim popytem, wysoka pozycja nie przyniesie szczególnie dużego ruchu organicznego.
Wartościowy content dla użytkowników i linki wewnętrzne
Istotnym czynnikiem wpływającym na pozycję strony internetowej w Google jest content. Podczas realizacji strategii SEO2 należy publikować treści wartościowe dla użytkowników, a jednocześnie przyjazne robotom wyszukiwarki. W ten sposób witryna może uzyskiwać wysoką pozycję na kolejne frazy kluczowe, następnie generując coraz większy ruch organiczny.
Tworzenie i dystrybuowanie treści na stronie połącz z linkowaniem wewnętrznym (odnośniki powinny kierować do ofert noclegowych lub wyszukiwarki hoteli/pokoi). W ten sposób pozyskany ruch będzie wartościowany i witryna zacznie generować konwersję. W branży hotelarskiej doskonałym pomysłem na publikację contentu jest tworzenie artykułów o atrakcjach znajdujących się w okolicy obiektu. W ten sposób zachęcisz odbiorców do odwiedzenia konkretnej miejscowości. Dodatkowo w treści umieść informacje o noclegu, jednocześnie linkując do podstrony, na której możliwe jest zarezerwowanie pokoju.
Nie dość, że wewnętrzne odnośniki są czynnikiem rankingowym (wpływają na pozycję strony w Google), to przy okazji pozwalają wygodniej poruszać się użytkownikom po serwisie, ułatwiając rezerwację. Połącz strategię content marketingową z linkowaniem w treści, a z czasem odczujesz efekty tych działań pod postacią lepszej widoczności w wyszukiwarce oraz wyższego współczynnika konwersji.
Wieloję
...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!