Raport: Trendy 2018 – Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ

Eventy
Jakie trendy i zjawiska będą dominujące w przemyśle spotkań w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy? Zagadnienie to rozwija dr Krzysztof Celuch, prezentując opracowanie „Trendy 2018 – Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ”.

Jak wynika z analizy światowych tendencji w przemyśle spotkań kluczowe w 2018 roku będzie dziesięć zjawisk. 

POLECAMY

  1. Związek doświadczenia z lokalizacją
  2. Transparentne budżetowanie spotkań
  3. Nowe strategie stowarzyszeń
  4. Biznes i wypoczynek
  5. Potrzeba wpływu
  6. Fokus na uczestnika
  7. Zmiana narzędzi i stylu pracy
  8. Wzrost inwestycji w obiekty 4-, 5-gwiazdkowe i unikatowe
  9. Najważniejsze jest „Dlaczego”
  10. Zbieżność działań organizacji publicznych i prywatnych firm

Związek doświadczenia z lokalizacją wiąże się z dwoma aspektami – budowaniem zaangażowania, a w konsekwencji przeżyć, w połączeniu z angażowanie lokalnych społeczności. Kluczowe jest jak najmocniejsze angażowanie uczestników danego projektu, które pozwoli, aby autentyczne doświadczenie zmieniało ich rolę w bohatera, odkrywcę czy tropiciela. 

Transparentne budżetowanie spotkań dotyczy wszystkich interesariuszy danego projektu – dostawców, planistów, organizatorów itd. Każdy z nich jest zobowiązany do optymalizowania budżetu, co w efekcie przynosi długofalowe korzyści wszystkim zaangażowanym stronom. Sytuacja gospodarcza oraz dojrzałość rynku zmierza do współpracy na zasadach partnerskich oraz otwartości w negocjacjach i ustaleniach finansowych.

Nowe strategie stowarzyszeń wynikają z faktu, że organizacje tego typu stają przed trudnym wyzwaniem, co wynika z tendencji do malejącej potrzeby zrzeszania się. Z jednej strony następuje konsolidacja tego typu organizacji, z drugiej muszą one budować ofertę, aby zatrzymać zrzeszonych członków i przyciągać nowych. Muszą otwierać się na nowe inicjatywy i działania, do których z pewnością można zaliczyć różnego rodzaju wydarzenia.

Biznes i wypoczynek, czyli tzw. bleisure to zadecydowanie powrót do łączenia wyjazdów biznesowych z wypoczynkiem, co dotyczy także optymalizacji kosztów i czasu. Organizatorzy powinni przygotować ofertę wydłużania pobytu delegatom, albo n...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy