Rozmowa z Maciejem Prostakiem – założycielem przedsięwzięcia SmartHotel – gwarancji gościa

Technologie w hotelarstwie

SmartHotel to rozwiązanie sprawdzające się w nowej rzeczywistości, dzięki której możemy być przygotowani na więcej. Dzięki platformie goście hotelowi są w stanie zarezerwować pokój bez konieczności oczekiwania na szybką odpowiedź czy odebranie telefonu przez recepcję. Do podjęcia działania wystarczy telefon z aplikacjami takimi, jak Whatsapp czy też Messenger.

Z informacji prasowych wiemy, że Smart Hotel planuje otwarcie na rynek Wielkiej Brytanii, Czech i Niemiec. Skąd pomysł na te lokalizacje? Czym różnią się one od sytuacji branży HoReCa w Polsce?
Maciej Prostak:
Nasze europejskie biura jeszcze nie funkcjonują. To plany, choć bardzo bliskie. W połowie października startuje Londyn, mamy nawet pierwsze osoby, które zajmą się sprzedażą w całej Wielkiej Brytanii. 
Obecnie (wrzesień/październik) skupiamy się nadal na rekrutacji pracowników na rynku polskim (właśnie zatrudniamy 4 kolejne osoby), posiadamy już biuro w Warszawie, Krakowie i Gdańsku. Brakuje nam jedynie kolejnych osób, bo sam popyt przerasta chwilowo nasze możliwości dostarczenia w krótkim czasie rozwiązania do zainteresowanych (szczególnie w ostatnich tygodniach, gdzie dziesiątki hoteli zgłaszają się do nas również w sprawie finansowania SmartHotel w ramach bonu na cyfryzację). 
A skąd pomysł? Wielka Brytania to ogromny rynek, poza tym większość rynku działa obecnie na PMS’ach firmy Oracle czyli OPERA, z którym to partnerem zintegrowaliśmy się globalnie i jesteśmy też promowani na rynku europejskim jako komplementarny system do Guest Communication i remote check in/checkout właśnie. Jeśli chodzi o Czechy i Niemcy, to zwyczajnie mamy z tamtych kierunków tak dużo zapytań, że odczuwamy potrzebę posiadania przedstawicielstwa również i tam. Nie wykluczamy również swojej obecności w Hiszpanii do końca roku.

POLECAMY

Mówiąc o obostrzeniach, Wasz projekt znacznie ułatwia przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w pandemii, czy uważa Pan, że może mieć wpływ na guest experience? Czy przewiduje Pan zmianę co do podejścia gości do hotelu?
MP:
Ma ogromny wpływ. Aktualnie Goście wręcz oczekują contactless communication, zachowując przy tym wysoką jakość obsługi. Zdalny check-in, inteligentny ChatBot, komunikacja przez WhatsApp/Messenger bez żadnej dodatkowej aplikacji – to wszystko nie wyklucza czynnika ludzkiego, a wręcz bardzo pomaga. Zauważyłem, że wielu hotelarzy ceni sobie komplementarną automatyzację i inteligentnie połączone ze sobą systemy – w tym nasz, który jest przy okazji stosunkowo niedrogi. 
Nie zmienia to faktu, że jest też grono hotelarzy, którzy stawiają na bezpośredni kontakt z gościem. Podkreślam, że jedno nie wyklucza drugiego. Widziałem osobiście reakcje gości, którzy...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy