Rozwiązania smart w hotelach

Technologie w hotelarstwie

Coraz więcej obiektów hotelowych wykorzystuje technologie smart. Nowe rozwiązania bardzo szybko wchodzą do ofert firm zajmujących się oprogramowaniem czy nawet robotyką dla hoteli, ale zainteresowanie nimi nie jest jeszcze rewolucyjne.

Można już zaobserwować znaczny wzrost wykorzystania technologii w nowo budowanych lub remontowanych obiektach, powstają eko- i smarthotele budowane tak, aby czerpać z natury i przy użyciu naturalnych materiałów niejednokrotnie pochodzących z rejonu, w którym obiekt powstaje, zawierają elementy dekoracyjne, które przywołują bliskie otoczenie hotelu, jak lasy czy plaże i woda.
Ekohotele, chcąc minimalizować produkcję odpadów żywnościowych, inwestują w nowoczesne systemy do suszenia, sterylizacji i przetwarzania resztek żywności, minimalizując ich objętość nawet o 90%. Już przetworzone można wykorzystywać np. jako nawóz do trawników czy terenów zielonych przy obiekcie. Nie ma jednak nowoczesnego hotelu bez technologii, choćby tak popularnych i inteligentnych systemów jak oprogramowanie klasy BMS (Building Management Systems), ułatwiających zarządzanie i monitorowaniem systemów i instalacji w obiekcie.
Zainstalowane odpowiednie aplikacje, takie jak np. Hotel 360, na tabletach gości w pokojach czy pracowników w działach hotelu pozwalają na bardzo wiele, np. szybki kontakt z recepcją poprzez chat, sterowanie pokojem – jego klimatyzacją oświetleniem czy zasłonami. Goście za pomocą aplikacji mogą też zarezerwować samodzielnie stolik w restauracji, zabieg w SPA czy zamówić do pokoju ulubione danie czy drinka. Tablet z oprogramowaniem pozwala przeglądnąć zawartość Internetu czy zagrać w udostępnione przez hotel na urządzeniu gry.
Rezerwacja atrakcji w hotelu czy jego otoczeniu też może odbywać się poprzez aplikację, a przy połączeniu z PMS hotelowym możemy podglądać wysokość naszego rachunku czy nawet dokonać wymeldowania, a wszystko to z jednego urządzenia. Dzięki rozbudowanemu systemowi możemy też rejestrować czas pracy pokojowej i zlecać czynności do wykonania w danym pokoju, a nawet w szybki sposób zgłaszać usterki do usunięcia.

POLECAMY

Tylko dla dużych czy też dla małych?

Rozwiązania smart nie są tylko dla dużych hoteli. Coraz częściej sięgają po nie małe obiekty, które dzięki wdrożeniu odpowiednio przemyślanych i optymalnie dobranych rozwiązań mogą w znacznym stopniu ograniczyć ingerencję człowieka, począwszy od inteligentnych systemów parkingowych, przez automatyczne stanowiska recepcyjne self check-in i out lub zamki sterowane z poziomu smartfonów czy zamki biometryczne.
Coraz bardziej rozwija się rynek technologii przeznaczonej dla sektora hotelarskiego, a popyt na nowoczesne rozwiązania i oprogramowanie wzrasta, w szczególności na takie, które mogą częściowo zastąpić człowieka i wyeliminować pomyłki. Jednym z nich jest automatyczna recepcja. Samoobsługowe stanowiska zwane potocznie wirtual...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy