Synergia słowa i relaksu - jak skutecznie opisywać atrakcje i tworzyć przyciągające oferty?

Aktualności
Miało być tak pięknie. A wyszło? Jak zawsze. Patrząc na prezentacje hoteli na ich stronach czy portalach rezerwacyjnych, czasem ma się wrażenie, że trafi się do raju. Niestety, po przyjeździe okazuje się, że hotel z rajem ma niewiele wspólnego. Innym razem zaś strona obiektu zamiast zapraszać raczej odstrasza. I chociaż są klienci hołdujący mrocznym klimatom, to warto zastanowić się nad tym, jak budować prezentację i ofertę swojego miejsca nie tylko w sposób przyjazny dla odbiorców, ale także taki, który pomoże sprzedawać.

Przed konstruowaniem każdego opisu czy oferty warto zastanowić się nad tym, co mamy w niej rzeczywiście do przekazania. Trzeba powiedzieć też jasno, że musimy zastanowić się przede wszystkim, do kogo i w jaki sposób chcemy dotrzeć. Całkowicie inne potrzeby będzie mieć biznesmen w podróży służbowej, inne rodzina z dziećmi. Im lepiej trafimy w ich potrzeby, tym szansa na wybór naszego miejsca będzie zdecydowanie większa. Ogromną możliwość uzyskania wiedzy o potrzebach naszych najczęstszych grup gości są różnego rodzaju ankiety, o których wypełnienie prosimy gości. Najczęściej pozostawiamy je w pokojach, w teczce z innymi ważnymi dla gościa informacjami. Jednakże odsetek wypełnienia ankiet pozostaje niewielki. Jak sprawić, żeby był wyższy? Najlepiej wzmocnić przekaz, oferując jakąś, choćby niewielką korzyść. Bezpłatna kawa czy herbata z ciastkiem w zamian za przekazanie uzupełnionej ankiety lub też kupon rabatowy, nawet na symboliczne 10-15% na kolejną wizytę - z pewnością pomogą uzyskać większą liczbę informacji zwrotnych od naszych gości. Co więcej, liczy się także język, w jakim będzie stworzona ankieta. Bo po polsku można pisać i pisać - a stopień zrozumienia przekazu może być różny. Warto stawiać proste, krótkie i jednoznaczne pytania, pozwalające albo odpowiedzieć tak/nie, albo wystawić ocenę w skali od 1 do 4, gdzie wyższa cyfra oznacza większe zadowolenie. W ten prosty sposób unikamy nie tylko uśredniania ocen, ale też mamy szansę na bardzo jednoznaczne wskazania. Krótko mówiąc, dowiemy się, czy jest dobrze, czy źle. Bez półśrodków. Taki bardziej jednoznaczny obraz pomoże nam w określeniu nie tylko przyszłych wyzwań, ale i w wyznaczeniu potrzeb i odpowiadających na nie oczekiwań wskazywanych przez gości.

POLECAMY

Bliżej oczekiwań - lepsze rozwiązania

Kiedy wiemy już, czego oczekują konkretne grupy gości, warto zastanowić się nad tym, co konkretnie im zaoferujemy. Zanim dotrzemy do projektowania samej oferty, koniecznie trzeba sprawdzić, co oferują tym samym grupom interesariuszy inni nasi konkurenci. Nie chodzi wyłącznie o benchmark w naszej najbliższej okolicy. Te informacje są dla nas szczególnie ważne, bo nasza oferta powinna się wyróżniać od pozostałych. Nie tylko ceną, ale i zakresem usług. Jeżeli wszyscy w okolicy proponują klientowi biznesowemu obiadokolację do standardowego pakietu zawierającego nocleg i śniadanie, to tworzenie identycznej oferty nie spełni z pewnością efektywnego celu biznesowego. Warto wtedy popatrzeć szerzej i nieco wczuć się w potrzeby gościa. Przyjeżdża często do nieznanego miasta. Jeśli samochodem - powinien mieć możliwość pozostawienia go w bezpiecznym miejscu. Warto, aby miał do dyspozycji komfortowe miejsce do pracy, ale także miejsce albo możliwość do skorzystania z jakiejś innej formy relaksu niż prysznic czy kąpiel w zwyczajnej wannie. Czasem, jeśli nie posiadamy pełnej infrastruktury, do realizacji potrzeb biznesowych warto wejść we współpracę partnerską. Pobliski aquapark, siłownia czy najlepsza w mieście restauracja chętnie wejdą z nami we współpracę. Zyskają na niej wszyscy. Jednakże musimy naszych partnerów wybierać rozsądnie - nasz klient musi otrzymać jakość serwisu i usługi w każdym z tych miejsc na poziomie przynajmniej tak samo wysokim jak u nas. W projektowaniu ofert, niezależnie od grupy docelowej, warto sięgać po narzędzia partnerstwa. Czy to sformalizowane, czy niesformalizowane. Liczy się jednak to, aby zawsze marki, z którymi współpracujemy, oferowały najwyższą jakość w cenie, którą akceptuje nasz gość. Dlaczego często hotelowe spa nie narzekają na dzikie tłumy gości, mimo 10-proc. rabatu dla gości hotelu? Odpowiedź jest najczęściej banalna. Te same usługi, na podobnym poziomie, albo przynajmniej komunikowane w podobny sposób, można odszukać poza murami obiektu, często znacznie taniej.

Lepiej znaczy jakość

Wykorzystując strony internetowe, hotele bardzo często oferują gotowe pakiety, nie zast...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy