Trendy 2018 roku w branży konferencyjnej

Eventy
Ogólnopolskie cykliczne badania branży usług konferencyjnych i spotkań biznesowych zweryfikowały dane dot. sezonowości usług. Zgodnie z wynikami badań na przestrzeni roku przypadają dwa główne okresy wzrostu sprzedaży usług konferencyjnych. Dodatkowo określono ilość potencjalnych klientów w rynku i kwoty jakie przeznaczają oni na organizację wydarzeń konferencyjnych. Czy 2018 będzie rokiem, który przyniesie widoczne zmiany w branży, czy potwierdzi utrzymujące się tendencje?

Co druga firma w Polsce z wyprzedzeniem od jednego do trzech miesięcy planuje wydarzenia konferencyjne lub spotkania biznesowe. Wiąże się to z poszukiwaniem odpowiedniej lokalizacji i ustalaniem szczegółów wydarzenia. Zatem pierwszy kwartał 2018 roku powinien być w zakresie w branży hotelarskiej i konferencyjnej bardzo aktywnym, ponieważ w II kwartale roku (kwiecień-czerwiec) powinniśmy odnotować wzrost faktycznych realizacji zamówień w stosunku do I kwartału 2018 roku. Prawie 1/3 wydarzeń planowana jest właśnie na ten kwartał. Kolejny tak duży wzrost przewidywany jest dopiero w ostatnich 4 miesiącach roku. „Dzięki przeprowadzanym niezależnym ogólnopolskim badaniom wiemy, że w pierwszym kwartale roku powinniśmy intensywniej prowadzić działania sprzedażowe w zakresie klienta konferencyjnego. Aktywności prowadzone przez dział sprzedaży aktywnej i kontakt z dotychczasowymi klientami powinny przełożyć się na kontrakty finalizujące się w II kwartale roku. Badania dowodzą, że prawie 75% klientów samodzielnie poszukuje lokalizacji pod spotkania biznesowe, a tylko 15% twierdzi, że obiekty konferencyjne trafiają do nich z ofertą bezpośrednio. Zatem olbrzymi potencjał w zakresie pozyskiwania klientów jest ciągle w aktywnych działach sprzedaży” – powiedziała Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil, uhonorowana tytułem Hotelarz Roku.

POLECAMY

Wielkości budżetów konferencyjnych na polskim rynku

Ponad 20% firm w Polsce deklaruje organizację spotkań poza siedzibą swojej firmy. W każdej edycji badań deklarowane przez przedsiębiorców wydatki na spotkania biznesowe pozostawały na bardzo zbliżonym poziomie. Najwięcej takich spotkań, co także potwierdzają ostatnie dwa lata badań - organizują firmy zatrudniające powyżej 250 pracowników (ponad 50% wszystkich przebadanych przedsiębiorstw). Połowa z badanych firm rekomenduje, że posiada budżety o wartości do 100 000 złotych. Do 1 miliona złotych na spotkania biznesowe i konferencje przeznacza 15% firm, a powyżej miliona zaledwie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy