Twórz, nawiązując wartościowe relacje i rośnij - wywiad z Markiem Piaskiem

Eventy
Stoi za organizacją wielu topowych eventów, a marketing międzynarodowych marek nie jest mu obcy. Nie tylko doradza, jak przygotować rentowne wydarzenie, ale i pomaga w opracowywaniu odpowiedniej strategii procesów automatyzacji sprzedaży. Jak zostać bohaterem dla siebie, zespołu, firmy i rodziny? Przeczytajcie rozmowę z naszym ekspertem, który odkryje przed Wami karty branży spotkań.

– Mógłby Pan przybliżyć czytelnikom swoją sylwetkę?

POLECAMY

– Myślę, że sam siebie mogę określić jako przedsiębiorcę. Preferuję pracę nie w modelu samodzielnego prowadzenia firmy, ale w modelu współpracy ze wspólnikami oraz pracownikami, którzy uzupełniają moje kompetencje. Odpowiadam za marketing i wizerunek produktu m.in. takich marek, jak: WolvesSummit, SeeBloggers, Marketing Day, The Sales Gate. Od marca 2015 r. związany jestem z branżą eventową. Jednak tylko w niewielkim stopniu skupiamy się na organizacji wydarzeń dla klientów zewnętrznych. W 80% prowadzone przez nas działania dotyczą rozwoju marek własnych. 20% swojego czasu przeznaczam natomiast na współpracę z klientami zewnętrznymi, gdzie odpowiadam za prowadzenie całościowych kampanii marketingowych mających na celu wprowadzenie nowego produktu na rynku lub odświeżenie wizerunku marki. Na początku 2016 r. postanowiliśmy ze wspólnikami, że będziemy przesuwać stopniowo procent przychodów realizowanych przy udziale rynku angielskojęzycznego. Zaowocowało to tym, że na dziś 40% osiąganych przez nas przychodów pochodzi od klientów rozproszonych od Argentyny, przez Stany Zjednoczone, a na Japonii kończąc. Z uwagi na dość niewielki rynek w Polsce zdecydowaliśmy, że aby dalej utrzymać dynamikę wzrostu, 80% przychodów generowanych przez nasze projekty powinno pochodzić spoza Polski. Pierwsze efekty tej strategii będą już widoczne w tym roku – na początku listopada organizujemy pierwsze nasze wydarzenie w USA, dokładniej w Miami, pod marką WolvesSummit. Poza rozwojem własnych projektów jestem konsultantem i doradzam klientom z Polski, Wielkiej Brytanii oraz USA. Jestem również mentorem białoruskiej sceny startupowej skupionej wokoło IMAGURU HUB w Mińsku, gdzie pracuję z moimi podopiecznymi zdalnie, a raz do roku przylatuję do Mińska na kilka dni na zaproszenie tamtejszej społeczności. Prywatnie jestem pasjonatem zdrowego stylu życia oraz dużej ilości sportu. Na co dzień zaś zajmuję się planowaniem i egzekucją strategii pozyskania klientów przy wykorzystaniu kanałów marketingowych.

– Ilość podejmowanych aktywności robi wrażenie. Zmieniając temat: jak wypromować swój event, by był on na najwyższym poziomie?

– Przede wszystkim musimy odpowiedzieć sobie na trzy kluczowe pytania, zanim zdecydujemy się na promowanie eventów. Obserwując branżę organizatorów działających na rzecz organizacji własnych wydarzeń, widzę trend, który polega na tym, że najpierw robimy, a potem zastanawiamy się, czy ktoś to kupi. To błędne podejście, które bardzo często kończy się tym, że wydarzenia są odwoływane na kilka tygodni, a nawet dni przed eventem. Aby tego uniknąć, powinniśmy zadać sobie trzy kluczowe pytania, które należy poprzedzić kilkoma godzinami planowania, a następnie kilkudziesięcioma godzinami analizy rynku.

  1. Co to będzie za wydarzenie i do kogo ma być kierowane?
  2. Czy są już organizowane tego typu wydarzenia na rynku? Jeżeli odpowiemy nie – to będziemy mieli ogromne wyzwanie w postaci zbudowania zainteresowania tego typu inicjatywą. Żeby być pionierem, trzeba mieć dużo szczęścia i ogromny budżet. Jeżeli wchodzimy na rynek bardzo zatłoczony, to możemy mieć problem w dotarciu do klienta docelowego. Idealnie jest nie być pierwszym, ale wejść bardzo sz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy