Czym powinna się charakteryzować kawa serwowana podczas hotelowych śniadań; czy różni się czymś od rodzaju kaw serwowanych w innych porach dnia i w innych lokalach w hotelu (lobby bar, restauracja à la carte itd.)
– Kawa bez względu na to gdzie i jak jest podawana – zawsze powinna być najwyższej jakości. Nie rozważałabym tu charakterystyki samego napoju, ponieważ niezależnie od tego, czy będzie to śniadanie hotelowe, czy inne miejsce w hotelu – gość zawsze powinien mieć wybór. Kultura picia kawy w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, Polacy stają się bardziej świadomym konsumentem kawy. W ciągu kilkudziesięciu lat przeszliśmy od tzw. kawy parzonej w szklance do espresso i flat white. Kawa podczas śniadań hotelowych powinna być przede wszystkim łatwo dostępna, serwowana najszybciej jak się da.
POLECAMY
Na co powinni zwracać uwagę hotelarze w związku z kawą podczas śniadań i jakie najczęściej popełniają błędy z tym związane?
– Kilka razy podczas swoich podróży biznesowych spotkałam się ze zjawiskiem „zamawiania” kawy podczas śniadań. To, co mi najbardziej przeszkadzało w tym względzie, to długi czas oczekiwania. Na pewno dłuższy, niż gdybym przyrządziła ją sobie sama, np. w automatycznym ekspresie do kawy. Ważne z punktu widzenia gości jest również miejsce wyznaczone do samodzielnego przyrządzania kawy, które zawsze powinno być pod nadzorem pracowników hotelu, aby panowała tam czystość, zawsze znajdowały się filiżanki, łyżeczki i cukier oraz dodatkowe mleko, nawet gdy ekspres oferuje kawy mleczne One-touch.
Jaki sprzęt do serwowania kawy najlepiej sprawdza się podczas śniadań hotelowych; i w związku z tym na co należy zwracać uwagę, wybierając go pod kątem kawy na śniadaniach?
– Podczas śniadań hotelowych potrzebujemy sprzętu, który przede wszystkim jest łatwy w obsłudze, aby każdy z gości bez trudu mógł go...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!