Wykorzystanie nowoczesnych technologii w event marketingu

Eventy
W kwietniu tego roku w Warszawie odbyły się prestiżowe warsztaty skierowane do kadry zarządzającej wysokiego szczebla. Każdego dnia, jedynie kilkunastu uczestników miało okazję spotkać się z ekspertami z wiodących firm technologicznych, takich jak Aruba, Apple, czy CISCO.

Przygotowując się do organizacji Certified Innergo Technology Workshop, zastanawialiśmy się, w jaki sposób wykorzystać można nowoczesne technologie w procesie przekazywania wiedzy i jednocześnie uprościć logistykę związaną z organizacją tego rodzaju wydarzenia. Wykorzystaliśmy do tego iPady, które ułatwiły nam pracę nad kluczowymi obszarami – komunikacją oraz logistyką, a także wpłynęły na późniejszą, pozytywną ocenę wydarzenia przez jego uczestników - Aleksandra Czarnecka, Marketing Manager w Innergo Systems.

POLECAMY

Na czym polegała nowa formuła?

Każdy z uczestników zamiast standardowych, drukowanych materiałów, przy wejściu otrzymał iPada, który towarzyszył mu przez cały czas trwania wydarzenia. Podczas 3 dni warsztatów narzędzie wykorzystano do:

  • Wysyłania „push’ów” z kluczowymi informacjami

Powiadomienia „push” to wiadomości przekazywane każdemu użytkownikowi przez aplikacje mobilne na jego urządzenie. Ich głównym zadaniem jest zwiększenie zaangażowania odbiorców. Treści nie są wysyłane w przypadkowym czasie, lecz w momencie, gdy właściciel urządzenia ma styczność z danym zagadnieniem. Dla przykładu - po zakończonym warsztacie każdy z uczestników otrzymywał na swojego iPada informacje o rozpoczęciu quizu.

  • Ułatwiania poruszania się po obiekcie, dzięki beaconom

Beacony to niewielkie urządzenia, które poprzez wykorzystanie technologii BLE (Blootooth Low Energy) mogą połączyć się z iPadem i przesłać dedykowany komunikat lub aktywować nowe funkcje w urządzeniu. Podczas warsztatów pełniły funkcję „mobilnych asystentów” i ułatwiały lokalizację przestrzeni, w której odbywało się wydarzenie. Opcjonalnie wykorzystać można je także do śledzenia zachowań użytkowników lub wysyłania powiadomień o nowościach produktowych.

  • Prowadzenia spersonalizowanej komunikacji

Odpowiedni dobór komunikatów ma pozytywny wpływ na stosunek użytkowników do otrzymywanych treści i pozwala budować pozytywną relację z klientem. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania mogliśmy:

- dopasować tematykę powiadomień do zainteresowań uczestnika;

- przedstawić informacje, w sposób uwzględniający potrzeby odbiorcy;

- wprowadzić bardziej swobodną formę i naturalny język komunikatów;

- zwracać się bezpośrednio do odbiorcy (wykorzystując informację o jego imieniu i nazwisku).

Dla przykładu - uczestnik wchodząc do obiektu, otrzymywał indywidualne powitanie lub mógł sprawdzić więcej informacji o interesującym go wystawcy lub partnerze wydarzenia.

Nowoczesna komunikacja

Odpowiednia komunikacja stanowi podstawę udanego wydarzenia. To właśnie dzięki niej uczestnicy dokładnie wiedzą, gdzie odbywać będzie się event, którym korytarzem dotrą do sali lub jak powinni poruszać się po budynku. Wielu organizatorów wykorzystuje do tego drukowane agendy, „znaki” stawiane w budynku lub zatrudnia hostessy, które oprowadzaj...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy