Dołącz do czytelników
Brak wyników

Technologie w hotelarstwie , Aktualności

16 grudnia 2020

Zaoferuj gościom nowy standard interakcji po pandemii

0 248

Narzędzia marketingu turystycznego podlegają dynamicznym zmianom. Dobrym przykładem jest rozwój nowoczesnych form komunikacji z gościem hotelu, które w nowej rzeczywistości, w jakiej przyszło nam funkcjonować, mogą zagwarantować najwyższy poziom bezpieczeństwa. SmartHotel usprawnia obsługę gości hotelowych, a – co najważniejsze – w obecnej sytuacji proponuje „bezdotykową” formę kontaktu oraz zdalne zameldowanie, wymeldowanie gości. 

Hotele na całym świecie wprowadzają dodatkowe procedury i środki prewencyjne dotyczące utrzymania szczególnej higieny i czystości w hotelu, mające na celu zminimalizowanie zagrożeń COVID-19. Teraz mogą zadbać również o „bezdotykową” formę kontaktu, która zagwarantuje gościom najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz wprowadzi szybsze i bardziej przyjazne procedury obsługi. Skrócenie procesu meldunkowego i zdalne wymeldowanie się, ważne komunikaty wysyłane do wszystkich gości jednym kliknięciem – to wszystko jest możliwe ze SmartHotel.

Łącznik między hotelem a gościem

SmartHotel to polska firma z międzynarodowym rodowodem działająca na wielu rynkach. Od ponad 18 miesięcy tworzy produkty i usługi usprawniające komunikację gości hotelowych z recepcją z wykorzystaniem komunikatorów, które ma praktycznie każdy (w tym 97% gości hotelowych); mowa o Messengerze, WhatsAppie oraz SMS-ach i e-mailach.

Gość za pośrednictwem m.in. inteligentnego chatbota w aplikacji swojego Messengera może znaleźć najważniejsze informacje dotyczące obiektu, m.in. godzinę wymeldowania, atrakcje, menu, a także ma możliwość zamówienia śniadania do swojego pokoju czy wysłania prośby o FV, zgłosić ewentualne niedogodności – pracownicy hotelu mają możliwość reakcji na potrzeby gościa. Wszystko to odbywa się automatycznie, przez całą dobę, bez konieczności wykonywania telefonu lub wizyty na recepcji i dodatkowego angażowania obsługi obiektu. Personel hotelu ma możliwość podzielenia się obowiązkami. Co to oznacza? System ma najprostszy task manager służący do wewnętrznej komunikacji i organizacji pracy między pracownikami.

– SmartHotel jest dla każdego obiektu. W zależności od potrzeb może dopasować system do siebie. Pokazujemy, jakie funkcjonalności daje nasz system, a to hotel decyduje, jak je wykorzysta. Pracując w SmartHotel od sierpnia tego roku, miałam przyjemność zaprezentować produkt w prawie 300 hotelach w Polsce – zarówno mniejszych, mających po kilka pokoi, jak i większych, m.in Arka Medical SPA, Grand Lubicz, hotelom sieci Górskie Resorty, Gwiazda Morza, a także naszemu aktualnemu partnerowi sieci Zdrojowa Hotels – Radisson Szklarska Poręba. Nasz system jest również idealnym rozwiązaniem dla apartamentów – tuż po check-in online gość otrzymuje kod do wejścia wraz z instrukcją. Świetnie się to sprawdza wśród naszych klientów, takich jak np. Renters.pl (SmartHotel działa u nich w prawie 900 apartamentach w całej Polsce – liczba telefonów na call center, kosztów organizacji pracy, nieporozumień z gośćmi czy liczba niskich ocen w reviews spadła im ponad 60%). Za każdym razem słyszę bardzo pozytywny feedback. To dzięki hotelarzom cały czas się rozwijamy, słuchamy tego, jakie mają potrzeby, nie wykluczamy utworzenia kolejnych dodatkowych rozwiązań – mówi Katarzyna Opiłka, Sales Director SmartHotel.

Nowy, bezpieczny sposób interakcji

Wystarczy jedno kliknięcie, by gość hotelowy mógł zamówić dowolną usługę. Z systemem SmartHotel możesz zaoferować gościom możliwość zameldowania bez kontaktu z recepcją. Również bezpośrednio z Messengera. Ponadto ważne komunikaty będą wysyłane do wszystkich gości jednym kliknięciem. Dzięki SmartHotel jest możliwość wysłania do wyselekcjonowanej bazy gości konkretnego komunikatu (SMS/e-mail), np. do osób przebywających aktualnie w hotelu informacje o usterce lub do osób wymeldowanych wiadomość marketingową zachęcającą do ponownych odwiedzin.

– Nikt z nas nie spodziewał się, że kiedyś znajdzie się w takiej sytuacji, jaką jest pandemia. Ten czas poniekąd zmusza nas do szukania rozwiązań, o których do tej pory nie myśleliśmy. Zauważyłem, jak wiele starszych osób (również w mojej rodzinie) nauczyło się korzystać z tego typu komunikatorów czy też zamawiać zakupy online. Mówię o tym, ponieważ często ludzie mają lęk przed czymś nowym, czego nie znają, a finalnie się okazuje, że nie taki diabeł straszny, jak go malują. SmartHotel to bardzo prosty w obsłudze system – dla obu stron. Ścieżka komunikacji jest prosta. Gość robi rezerwację, „wpada” do hotelowego PMS-a, a następnie do SmartHotel. W dniu przyjazdu automat wysyła do gościa link z kartą meldunkową. Po jej uzupełnieniu wybiera kanał komunikacji. Gdy gość napisze lub złoży zamówienie, to odpowiedni pracownicy otrzymują nie tylko powiadomienie na desktopie, ale również na swój telefon. Daje to możliwość obsługi gości z dowolnego miejsca. Ogranicza obsługę gościa o kilkadziesiąt minut per gość. Widzimy olbrzymie oszczędności u naszych klientów, ale i poprawę ocen hoteli na portalach. Wiemy, że pojawiają się już goście, którzy oczekują takich rozwiązań - m.in. wtedy klienci kontaktują się z nami sami, co jest bardzo miłe. Zresztą „contactless” to już nie „new luxury”, to zaczyna być i będzie standardem, bez którego gość nie zarezerwuje hotelu – wyjaśnia Maciej Prostak, CEO SmartHotel.

Bez dodatkowych aplikacji

System SmartHotel nie wymaga od gości instalowania aplikacji na smartfonie. Działa inaczej: na podany numer telefonu lub e-mail otrzymują link z kartą meldunkową do uzupełnienia. Składają elektroniczny podpis i gotowe! Wybierają Messengera lub WhatsAppa. Jeśli zdarzy się, że gość nie będzie miał żadnej z wymienionych, pozostaje SMS/e-mail. Jeśli wybiorą Messengera, znajdują pakiet informacji dotyczących np. serwisu hotelowego, menu, transferu taksówkowego, rekomendacji turystycznych i gastronomicznych czy możliwości bezpośredniego kontaktu z obsługą lub menedżerem. Komunikacja w dużej części odbywa się za pośrednictwem chatbota. System pozwala też menedżerom na uzyskanie informacji zwrotnej od klientów. Od niedawna pracownicy hotelu mogą komunikować się z gośćmi w każdym języku dzięki opcji auto-translate.

– W pierwszej kolejności podpisujemy kontrakt, dopasowany do potrzeb i możliwości naszych klientów. Mają możliwość nie tylko wyboru pakietu, lecz także okresu trwania licencji. Następnie umawiamy się na dwuetapowy onboarding, podczas którego prezentujemy już gotowego, spersonalizowanego bota oraz integrujemy nasz system z hotelowym PMS. Podczas promocyjnego okresu próbnego mają możliwość oceny/weryfikacji produktu i zadecydować o dalszej współpracy. Wszystko zamykamy właściwie w jednym dniu. A czas „nauki” obsługi systemu to 30 min. Długo pracowaliśmy nad tym, aby był on banalnie prosty w obsłudze. Wiemy, jak ważne jest szybkie wdrożenie. Zespół hotelowy nie ma czasu na wielodniową naukę nowych technologii – mówi Maciej Prostak, CEO SmartHotel.

Dzięki SmartHotel możesz oferować swoim gościom innowacyjną i prawdziwie nowoczesną obsługę. Firma wspiera już komunikację z gośćmi w ponad 2000 hotelach oraz apartamentach na całym świecie, planuje dalszą ekspansję w Polsce oraz Europie.

Dostosowując się do nowej, trudnej rzeczywistości, SmartHotel umożliwił dostęp do całkowicie darmowego generatora kodów QR menu (bez żadnych kontraktów, licencji, zakładania kont). Jest możliwość wejścia na stronę oraz wgrania swojego menu w formie PDF lub linku (jeśli mamy je np. na Facebooku czy stronie hotelu) i po chwili otrzymania kodu QR, który można wydrukować.

Nie ma konieczności drukowania karty menu, ich dezynfekcji. Goście mają możliwość sprawdzenia interaktywnie na swoim telefonie. Są firmy, które oferują takie usługi odpłatnie. SmartHotel zdecydował się udostępnić kreator QR MENU za darmo. Można korzystać z niego na stronie menuzadarmo.pl. Jeszcze przed końcem roku zostanie również udostępniony darmowy generator chatbotów, aby każdy hotel mógł zautomatyzować swoją recepcję. 

Przypisy