Bot to interaktywne oprogramowanie ukryte w komunikatorze (np. Messengerze, WhatsAppie) lub na stronie internetowej czy infolinii, które wspiera obszar szeroko rozumianej komunikacji z klientem. Asystuje pracownikom w najbardziej powtarzalnych i żmudnych zadaniach. Pomaga usprawniać sprzedaż, odpowiada na najczęściej zadawane pytania czy wspiera działania marketingowe.
POLECAMY
Rozwiązania tego typu są znane na świecie od wielu lat. Przeszły długą drogę od ciekawostki naukowej, przez rozbudowane rozwiązania informatyczne dostępne na nielicznych stronach internetowych, do zdobycia rzeczywistego zasięgu i wynikającej z tego popularności. Dziś firmy z branży hotelarskiej dostrzegają realne korzyści wynikające z ich użycia.
Oszczędność czasu
Większość zapytań, z którymi muszą sobie radzić hotele, to rutynowe i często powtarzane zagadnienia. Odpowiedzi na nie wydłużają niepotrzebnie czas pracy obsługi klienta. Boty mogą łatwo rozwiązać ten problem. Umożliwiają pracownikom skupienie się na złożonych problemach klientów i wykonywaniu innych zadań, które faktycznie wymagają interwencji człowieka. Uwolnienie od powtarzalnych spraw to także dodatkowy motywator dla pracowników, który zwiększa ich efektywność. A większa wydajność i szybki czas reakcji to nie tylko korzyści widoczne dla hoteli, ale przede wszystkim dla ich klientów.
Większe zaangażowanie i personalizacja kontaktu
Boty hotelowe są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, aby podnosić jakość szeroko rozumianej obsługi klientów. Dla hoteli to priorytet, bo klient potrzebuje natychmiastowej reakcji na zapytanie, szczególnie podczas podróży, np. w różnych strefach czasowych. Ta pomocna usługa na żądanie pokazuje klientom, że hotel myśli o wygodzie klienta i jego bezpieczeństwie. Automatycznie zwiększa zaangażowanie, szczególnie w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, zmuszającymi klienta do wypełnienia długiego statycznego formularza na stronie WWW lub oczekiwania w kolejce połączeń na infolinii.
Personalizacja, wpisana w DNA botów, tylko wzmacnia zaangażowanie. Narzędzie identyfikuje słowa z zapytań i używa ich w wyszukiwaniach klienta. To wzmacnia ideę bota jako „osobistego pomocnika”. Staje się on przydatnym źródłem wiedzy. Informuje o wszystkich potrzebnych wiadomościach, które hotel chce przekazać. Jeśli zajdzie taka potrzeba, zada wcześniej kilka prostych pytań, by dowiedzieć się, czego szuka użytkownik, i wskaże konkretne propozycje. Na podstawie preferencji potencjalnego klienta natychmiast przedstawi sugestie spełniające potrzeby szukającego.
Dostarczenie cennych danych
Z biznesowego punktu widzenia bot jest bogatym źródłem danych o użytkown...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!