Dołącz do czytelników
Brak wyników

Hotelowy know-how

14 grudnia 2020

NR 5 (Październik 2020)

Czasy Nowego Gościa i Nowych Liderów

0 142

Chińskie przekleństwo: „obyś żył w ciekawych czasach” staje się rzeczywistością w branży HoReCa. W tak trudnych okolicznościach liderzy, żeby skutecznie prowadzić zespoły, którym przewodzą w tych czasach, są zmuszeni uczyć się nowych kompetencji. Zarządzający biznesami, kierownicy działów i dyrektorzy hoteli czy restauracji mają obecnie tylko dwie opcje: albo zmieniać się i zmienić sposób działania, albo czekać na upadłość.

Zamknięcie hoteli i restauracji kiedyś się skończy. Już teraz trzeba działać i zmieniać to, na co masz wpływ, trzymając się zasady, sformułowanej przez Zig Ziglara, która brzmi: „Im więcej wiesz na dany temat, to tym lepiej jesteś przygotowany, aby dostrzec związek między codziennymi doświadczeniami a nowymi możliwościami”.

Jak mogą ewoluować potrzeby gości w epoce pandemicznej i po jej zakończeniu?

Jednym z wyzwań, jakiemu trzeba stawić czoła, jest dostrzeżenie zmieniających się potrzeb gościa – Nowego Gościa – i skuteczna reakcja na nowe oczekiwania, w postaci nowych ofert i nowego systemu działania hotelu i/lub restauracji.
Sporo podpowiedzi na temat dostrzegania potrzeb może Wam dać analiza „góry emocji” (B. Chrzanowska-Pietraszuk). To polski, bardzo współczesny model, który znacznie szerzej wychodzi poza klasyczną piramidę potrzeb A. Maslowa. „Góra emocji” to jedno z licznych narzędzi, jakie obecnie wykorzystujemy do tworzenia produktów dla naszych klientów. Chcemy się z Wami nim podzielić.
„Góra emocji” pokazuje następujące potrzeby:

  • potrzeby fizyczne (powietrze, woda, jedzenie, schronienie, dotyk, sen itd.);
  • kontaktu ze sobą (zaufanie, poczucie wartości, cel, sens, wpływ, autentyczność, integralność, wyrażanie siebie, spójność, prywatność, uczenie się, sprawczość);
  • radości życia (wygoda, prostota, zabawa, łatwość, humor, nadzieja itd.);
  • autonomii (wolność, niezależność, spontaniczność, swoboda przestrzeni);
  • związku ze światem (piękno, porządek, pokój, harmonia, spójność, natura);
  • związku z innymi (zaufanie, kontakt, więź, empatia, szacunek, towarzystwo, szczerość, miłość);
  • ważności (przynależność, bycie widzianym, zainteresowanie).

Warto zadać sobie pytania:

  1. Czy obecny dominujący w Waszym obiekcie segment rynku przetrwa próbę czasu?
  2. Może trzeba go teraz zmienić?
  3. Jeśli tak, to na jaki?
  4. Jakie swoje potrzeby będzie chciał realizować u Was Nowy Gość? (koniecznie je nazwijcie, bo to pomoże w tworzeniu komunikatu, adekwatnego do treści, jakie chcecie przekazać).
  5. Na co i w jakim zakresie zwracać uwagę przy transformacji ofert?
  6. Co może stanowić zwrot lub ewolucję w segmentach rynkowych gości?

Dalsze zmiany wynikać będą ze zmian w otoczeniu biznesowym. Podpowiadamy Wam kilka istotnych trendów, które już ujawniły się na rynku.

  • Szacunek do natury i zwiększającą się świadom...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy