Zamknięcie hoteli i restauracji kiedyś się skończy. Już teraz trzeba działać i zmieniać to, na co masz wpływ, trzymając się zasady, sformułowanej przez Zig Ziglara, która brzmi: „Im więcej wiesz na dany temat, to tym lepiej jesteś przygotowany, aby dostrzec związek między codziennymi doświadczeniami a nowymi możliwościami”.
POLECAMY
Jak mogą ewoluować potrzeby gości w epoce pandemicznej i po jej zakończeniu?
Jednym z wyzwań, jakiemu trzeba stawić czoła, jest dostrzeżenie zmieniających się potrzeb gościa – Nowego Gościa – i skuteczna reakcja na nowe oczekiwania, w postaci nowych ofert i nowego systemu działania hotelu i/lub restauracji.
Sporo podpowiedzi na temat dostrzegania potrzeb może Wam dać analiza „góry emocji” (B. Chrzanowska-Pietraszuk). To polski, bardzo współczesny model, który znacznie szerzej wychodzi poza klasyczną piramidę potrzeb A. Maslowa. „Góra emocji” to jedno z licznych narzędzi, jakie obecnie wykorzystujemy do tworzenia produktów dla naszych klientów. Chcemy się z Wami nim podzielić.
„Góra emocji” pokazuje następujące potrzeby:
- potrzeby fizyczne (powietrze, woda, jedzenie, schronienie, dotyk, sen itd.);
- kontaktu ze sobą (zaufanie, poczucie wartości, cel, sens, wpływ, autentyczność, integralność, wyrażanie siebie, spójność, prywatność, uczenie się, sprawczość);
- radości życia (wygoda, prostota, zabawa, łatwość, humor, nadzieja itd.);
- autonomii (wolność, niezależność, spontaniczność, swoboda przestrzeni);
- związku ze światem (piękno, porządek, pokój, harmonia, spójność, natura);
- związku z innymi (zaufanie, kontakt, więź, empatia, szacunek, towarzystwo, szczerość, miłość);
- ważności (przynależność, bycie widzianym, zainteresowanie).
Warto zadać sobie pytania:
- Czy obecny dominujący w Waszym obiekcie segment rynku przetrwa próbę czasu?
- Może trzeba go teraz zmienić?
- Jeśli tak, to na jaki?
- Jakie swoje potrzeby będzie chciał realizować u Was Nowy Gość? (koniecznie je nazwijcie, bo to pomoże w tworzeniu komunikatu, adekwatnego do treści, jakie chcecie przekazać).
- Na co i w jakim zakresie zwracać uwagę przy transformacji ofert?
- Co może stanowić zwrot lub ewolucję w segmentach rynkowych gości?
Dalsze zmiany wynikać będą ze zmian w otoczeniu biznesowym. Podpowiadamy Wam kilka istotnych trendów, które już ujawniły się na rynku.
- Szacunek do natury i zwiększającą się świadomość ekologiczna gości (zmniejszenie zużycia wody, bezwzględna selekcja odpadów, używanie opakowań, produktów i surowców które nie szkodzą środowisku etc., umiejętność dzielenia się nadmiarem wyprodukowanej żywności z innymi).
- Zainteresowanie bogactwem natury wybieranie na wypoczynek miejsc, gdzie kontakt z naturą jest dostępny (las, jezioro, morze, g...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!