Dołącz do czytelników
Brak wyników

Czworonożny gość – kłopot czy szansa na rynkową przewagę?

Artykuł | 26 kwietnia 2020 | NR 6
65

Według najnowszych statystyk w Polsce żyje 7,6 mln psów i 6,4 mln kotów, a Polacy stają się coraz bardziej opiekuńczy wobec zwierząt domowych. Pies lub kot jest traktowany jako członek rodziny i wielu opiekunów podróżuje ze zwierzęciem, a tym samym poszukuje hotelu, w którym wspólny pobyt będzie komfortowy. Jak stworzyć hotel przyjazny zwierzętom i poszerzyć grono stałych klientów? 

Spędzanie urlopu razem z czworonogiem staje się naturalną potrzebą człowieka i wielu właścicieli psów i kotów nie wyobraża sobie pozostawienia pupila w hotelu dla zwierząt. Jednak oczekiwania gości, którzy podróżują razem ze zwierzętami, wbrew pozorom nie bazują wyłącznie na zaspokojeniu podstawowych potrzeb zwierząt związanych z karmieniem i zabawą. 

Hotel przyjazny zwierzętom to coś więcej – na pierwszym planie jest akceptacja stylu życia, jaki prowadzą psiarze i kociarze. Ale i to nie wszystko – komfort nie oznacza tylko własnego dobrego samopoczucia, ale również poszanowanie upodobań innych gości, a szczególnie tych, którzy nie mają zwierząt domowych i nie są przyzwyczajeni do ich obecności. Od czego zacząć?

Dobre nastawienie i jasny regulamin

Punktem wyjścia do stworzenia hotelu przyjaznego zwierzętom jest określenie zasad, które obowiązują gości. To właśnie regulamin stanowi często pierwszy element, na który zwracają uwagę osoby poszukujące hotelu dla siebie i swoich pupili.

– Kierujemy się przede wszystkim podejściem właścicieli obiektu do osób podróżujących z czworonogami. Lubimy być mile widziani i cenimy jasne reguły dotyczące pobytu z psami. Najlepiej jeśli hotel ma regulamin, w którym zawarte są cena za pobyt czworonoga, informacje dotyczące zasad, których powinniśmy przestrzegać i miejsc, do których nie możemy wejść razem. Nie wymagamy, żeby psy mogły przebywać wszędzie, ale jeśli w wyszukiwarkach hotel figuruje jako akceptujący zwierzęta, powinien być im rzeczywiście przyjazny i nie traktować rodzin z psami jako gości drugiej kategorii oraz nie wprowadzać reguł, którym nie można sprostać. Omijamy obiekty, które przyjmują wyłącznie psy do 5 kg, oraz takie, które wymagają zakładania psu kagańca – mówi Aleksandra Makulska, autorka bloga www.makulscy.com o podróżowaniu z psem.

Podobnego zdania jest Patryk Słupikowski, twórca www.zyciezpsem.pl, bloga o psach i psich sprawach: – Moim zdaniem, najważniejsze jest samo nastawienie obiektu. Obecnie wiele hoteli informuje, że są przyjazne zwierzętom, ale realia nie zawsze to potwierdzają. Dla psiarza i potencjalnego klienta ważne jest, aby pies był mile widziany, a nie tylko akceptowany.

Z opinii opiekunów psów wynika, że preferują miejsca, które nie tylko zgadzają się na pobyt psa, ale wręcz same zachęcają do spędzenia czasu z pupilem, a o obecności zwierząt informują wszystkich gości. 

– W takich miejscach wszyscy goście z góry są świadomi faktu, że w obiekcie mogą znajdować się osoby z psami. To pozwala uniknąć wielu nieporozumień i nieprzyjemnych sytuacji. Na wakacje wybieramy się przecież, aby odpocząć, a nie czuć ciągłe wyrzuty, że k...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy