Hotel dog friendly

Hotelowy know-how

Kiedy myślimy o tym, jak tworzyć wyjątkowe doświadczenia dla gości – najpierw musimy poznać ich potrzeby. Jedną z coraz większych grup o szczególnych potrzebach są goście podróżujący z czworonogami.

„Hau, hau Prezesie Fredku. Cała załoga Mercure Kraków Stare Miasto wita Cię serdecznie w hotelu. Jak dla wszystkich naszych gości o statusie VIP przygotowaliśmy dla Ciebie powitalny poczęstunek. Twój dwunożny towarzysz dostał od nas mapę miasta z lokalnymi atrakcjami i jesteśmy przekonani, że zapewni Ci masę przygód oraz spacerów, zatem dodatkowa energia z naszych smaczków bardzo Ci się przyda.
Mamy również nadzieję, że gryzak w kształcie serca będzie dla Ciebie miłą pamiątką z pobytu w Krakowie i że wkrótce odwiedzisz nas ponownie. Całujemy w łapki i drapiemy za uszkiem. Załoga Mercure Kraków Stare Miasto”.
To niezwykłe powitanie w maju tego roku było dla mnie jednym z najlepszych doświadczeń z siedmioletnich podróży z Prezesem Fredkiem. Można by rzec – mała rzecz, a cieszy, bo ten list skierowany do Fredka był dla mnie kwintesencją dbałości o szczegóły, personalizacji, poczucia humoru i … wspaniałych doświadczeń. To, co ważne – dla mnie to był efekt „WoW!”, bo to było również niespodziewane i zaskakujące. Pisząc o tym powitaniu – piszę z perspektywy gościa, ale i eksperta, rozkładając to zdarzenie na czynniki pierwsze. 
Kiedy myślimy o tym, jak tworzyć wyjątkowe doświadczenia dla gości – najpierw musimy poznać ich potrzeby. Jedną z coraz większych grup o szczególnych potrzebach są goście podróżujący z czworonogami.
Dla wielu z nas pies jest członkiem rodziny i to naturalne, że chcemy z nim wyjeżdżać na wypoczynek. Mój pies wyjeżdża ze mną także do pracy, kiedy audytuję hotele lub prowadzę warsztaty dla zespołów hoteli. Wybrałam rasę bichon (do 4 kg), bo wiedziałam, że jest to tzw. pies towarzyszący, ma włos, a nie sierść (nie uczula) i co najważniejsze – łatwo dostosowuje się do nowych sytuacji. Moja decyzja była przemyślana, bo wiedziałam, że będę jeździła do hoteli z moim psem. Coraz więcej osób nie chce zostawiać psa w hotelach dla psów lub u rodziny, tylko chce zabierać swojego psa w podróż. Bardzo się zmieniły nasze nawyki w tym zakresie, a Polska staje się krajem coraz bardziej przyjaznym dla czworonogów. 
Rozumienie potrzeb takich gości i ich towarzyszy, to nie tylko odpowiedź na zmiany w nawykach konsumentów, ale także dodatkowe źródła przychodów dla hoteli. Dane z ubiegłego roku mówią, że Polska na tle Europy, to „kraj psiarzy” (w Unii Europejskiej jes...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy