Hotelarze i producenci środków czystości ważnym elementem prośrodowiskowej układanki

Hotelowy know-how

Obecnie praktycznie wszyscy dostawcy usług sprzątających dla hoteli, jak i producenci środków czystości oferują ekologiczne produkty i zrównoważone rozwiązania. Działając pod presją środowiskową, łatwo jest jednak wpaść w pułapkę greenwashingu. Na szczęście branża czystości oferuje też wiele innowacji, które przynoszą wymierne oszczędności nie tylko dla środowiska, ale i portfela. 

Pogłębiający się kryzys klimatyczny idzie w parze z rosnącą na całym świecie świadomością ekologiczną, co ma przełożenie na wszystkie sektory gospodarki. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Komisji Europejskiej 82 proc. Europejczyków jest gotowych na zmianę przynajmniej niektórych ze swoich nawyków dotyczących podróży i turystyki na bardziej zrównoważone. Natomiast 36 proc. respondentów jest gotowych zapłacić więcej za usługę, jeżeli w ten sposób przyczynią się do ochrony środowiska naturalnego. Ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o wyborze obiektu noclegowego stał się więc wpływ jego działalności na środowisko naturalne. Hotele wdrażają coraz więcej elementów gospodarki cyrkularnej i stawiają na zrównoważone rozwiązania, które nie tylko zwiększają bezpieczeństwo, ale pomagają też obniżyć zużycie wody i energii. Wyraźny zwrot ku ekologicznym rozwiązaniom widoczny jest też w branży czystości. 

POLECAMY

Gram w zielone, ale mówię – sprawdzam

Zrównoważony rozwój od zawsze jest filarem działalności firmy Ecolab i nie jest niczym nowym również w branży hotelarskiej. Jednak w ostatnim czasie obserwujemy zdecydowanie większą koncentrację na tzw. zielonych produktach. Jako dostawca profesjonalnych środków czystości jesteśmy na to bardzo dobrze przygotowani. Mamy długą tradycję wdrażania programów pomagających klientom minimalizować wpływ ich działalności biznesowej na środowisko, a kluczowym celem naszego procesu opracowywania produktów są oszczędności środowiskowe. Niestety, w związku z rosnącym popytem na ekologiczne produkty, pojęcie zrównoważonego rozwoju bywa często nadużywane i łatwo wpaść w pułapkę greenwashingu. Dziś, jak nigdy wcześniej, ważna jest więc umiejętność identyfikacji produktów i usług, które są rzeczywiście zrównoważone. Pamiętajmy też, że zasady zrównoważonego rozwoju powinny być przestrzegane na każdym etapie życia produktu. Warto wybierać produkty sygnowane wiarygodnymi ekologicznymi certyfikatami, takimi jak EU Ecolabel czy Nordic SWAN, a w przypadku opakowań – oznaczeniem Cradle to Cradle Certified (C2C). Dzięki certyfikacji i normom właściciele i zarządcy obiektów mogą mieć pewność, że środki czystości, które stosują, są bezpieczne dla ludzi i środowiska. Spełniają restrykcyjne wymagania w zakresie toksyczności i – co ważne w przypadku hotelowych restauracji – nie zawierają składników, które mogą przenikać do żywności. Przy stosowaniu profesjonalnych środków czystości niezwykle ważny jest też sprzęt dozujący. Powinien on zapewniać odpowiednie stężenie użytkowe, ograniczając nadmierne zużycie preparatu i wody, a także gwaranto...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy