Spragnieni wypoczynku – (dobry) czas dla nowości w SPA & Wellness

Temat numeru

Wzrastający poziom świadomości zdrowotnej, potrzeba dbania o kondycję fizyczną, atrakcyjny wygląd zewnętrzny i dobre samopoczucie od dłuższego czasu powodują dynamiczny rozwój branży SPA & Wellness. Czas pandemii, izolacja społeczna, brak dostępności do opieki zdrowotnej i niepewność przyszłości zdeterminowały zmiany w trendach SPA i wzrost popytu na te usługi. Kryzys zawsze niesie ze sobą zmiany i otwiera przestrzeń dla nowości.

Świadomość kierunków rozwoju branży i perspektywiczne podejście do zmieniających się potrzeb społeczeństwa pozwoliła wykorzystać czas lockdownu na przygotowanie odpowiednich strategii zarządzania i rozwoju nowych produktów SPA. Uwolnienie branży na wiosnę 2021 roku pokazało wzrost zaufania gości do bezpieczeństwa sanitarnego w SPA i potwierdziło, że branża odrodzi się jeszcze mocniejsza. Według Global Wellness Institute globalna gospodarka Wellness ma wartość 4,5 biliona dolarów i będzie dynamicznie się rozwijała.
Obserwuje się, że usługi zapewniające dobrostan, czyli „well-being” są kluczowym czynnikiem wyboru obiektu SPA. Społeczeństwo poszukuje przestrzeni do wypoczynku, kontaktu z naturą i regeneracji psycho-fizycznej. Odpowiedzią na te potrzeby stały się programy SPA bazujące na praktyce mindfulness. Trening uważności zwiększa świadomość ciała, wycisza myśli i emocje, pozwala zredukować stres i walczyć ze stanami depresyjnymi. Programy mindfulness są częścią holistycznej oferty najlepszych obiektów SPA. Co więcej, preferencje w zakresie tych usług dotyczą personalizacji i dostosowania do potrzeb emocjonalnych gości. Często oczekuje się sesji wykonywanych indywidualnie, w zaciszu pokoju lub w kontakcie z przyrodą. 
Goście doceniają innowacyjne produkty i chętnie sięgają po propozycje, które przywracają równowagę emocjonalną. W pakietach SPA pojawiają się terapie multisensoryczne, które – oddziałując na zmysły człowieka – redukują stres, łagodzą napięcia psychiczne i poprawiają stan fizyczny organizmu. Szczególnie interesujące wydają się te, które umożliwiają kontakt z naturą np. kąpiele leśne, czyli japońska teoria „shinrin-yoku”. Okazuje się, że świadome doświadczanie spaceru po lesie i obcowania z drzewami za pomocą zmysłu słuchu, węchu, dotyku i wzroku jest odprężające, pobudza układ odpornościowy i pomaga w walce z bezsennością. Kreatywność w budowaniu oferty przy wykorzystaniu potencjału danego obiektu często nie wymaga nakładu finansowego, a staje się wyróżnikiem hotelu na rynku. 
Na balans psychiczny wpływają także różne formy aktywności fizycznej. Bezwzględnym „must have” każdego obiektu jest dobrze wyposażona siłownia i bogaty program aktywności, a także możliwość treningów indywidualnych. Hotele o wysokim standardzie posiadają ofertę zajęć realizowanych w przestrzeni zewnętrznej lub w zaciszu własnego pokoju. Joga na tarasie apartamentu z widokiem na góry lub morze jest propozycją dla najbardziej wymagających gości. Wciąż atrakcyjne jest wykorzystanie możliwości rekreacyjnych danego regionu i wpisanie ich w dobrze skomponowany program SPA. 
Holistyczne, a więc całościowe ujęcie usługi SPA znane jest już od dawna. Dziś nabrało jednak nowego wymiaru. Oczekuje się większej personalizacji zabiegów, możliwości wyboru ulubionego aromatu lub preferowanej konsystencji produktu do masażu. Światła, zapachy, aranżacja i komfort, a więc wszystko to, co składa się na atmosferę SPA, również zyskały na znaczeniu. Klienci wydają się spragnieni nowej jakości usług i oczekują wizyty w SPA dopracowanej w najdrobniejszym detalu. 
Zdecydowanie wzrosło także zainteresowanie technikami manualnymi. Czas izolacji spowodował większą potrz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy