Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru

8 października 2021

NR 1 (Wrzesień 2021)

Spragnieni wypoczynku – (dobry) czas dla nowości w SPA & Wellness

0 9

Wzrastający poziom świadomości zdrowotnej, potrzeba dbania o kondycję fizyczną, atrakcyjny wygląd zewnętrzny i dobre samopoczucie od dłuższego czasu powodują dynamiczny rozwój branży SPA & Wellness. Czas pandemii, izolacja społeczna, brak dostępności do opieki zdrowotnej i niepewność przyszłości zdeterminowały zmiany w trendach SPA i wzrost popytu na te usługi. Kryzys zawsze niesie ze sobą zmiany i otwiera przestrzeń dla nowości.

Świadomość kierunków rozwoju branży i perspektywiczne podejście do zmieniających się potrzeb społeczeństwa pozwoliła wykorzystać czas lockdownu na przygotowanie odpowiednich strategii zarządzania i rozwoju nowych produktów SPA. Uwolnienie branży na wiosnę 2021 roku pokazało wzrost zaufania gości do bezpieczeństwa sanitarnego w SPA i potwierdziło, że branża odrodzi się jeszcze mocniejsza. Według Global Wellness Institute globalna gospodarka Wellness ma wartość 4,5 biliona dolarów i będzie dynamicznie się rozwijała.
Obserwuje się, że usługi zapewniające dobrostan, czyli „well-being” są kluczowym czynnikiem wyboru obiektu SPA. Społeczeństwo poszukuje przestrzeni do wypoczynku, kontaktu z naturą i regeneracji psycho-fizycznej. Odpowiedzią na te potrzeby stały się programy SPA bazujące na praktyce mindfulness. Trening uważności zwiększa świadomość ciała, wycisza myśli i emocje, pozwala zredukować stres i walczyć ze stanami depresyjnymi. Programy mindfulness są częścią holistycznej oferty najlepszych obiektów SPA. Co więcej, preferencje w zakresie tych usług dotyczą personalizacji i dostosowania do potrzeb emocjonalnych gości. Często oczekuje się sesji wykonywanych indywidualnie, w zaciszu pokoju lub w kontakcie z przyrodą. 
Goście doceniają innowacyjne produkty i chętnie sięgają po propozycje, które przywracają równowagę emocjonalną. W pakietach SPA pojawiają się terapie multisensoryczne, które – oddziałując na zmysły człowieka – redukują stres, łagodzą napięcia psychiczne i poprawiają stan fizyczny organizmu. Szczególnie interesujące wydają się te, które umożliwiają kontakt z naturą np. kąpiele leśne, czyli japońska teoria „shinrin-yoku”. Okazuje się, że świadome doświadczanie spaceru po lesie i obcowania z drzewami za pomocą zmysłu słuchu, węchu, dotyku i wzroku jest odprężające, pobudza układ odpornościowy i pomaga w walce z bezsennością. Kreatywność w budowaniu oferty przy wykorzystaniu potencjału danego obiektu często nie wymaga nakładu finansowego, a staje się wyróżnikiem hotelu na rynku. 
Na balans psychiczny wpływają także różne formy aktywności fizycznej. Bezwzględnym „must have” każdego obiektu jest dobrze wyposażona siłownia i bogaty program aktywności, a także możliwość treningów indywidualnych. Hotele o wysokim standardzie posiadają ofertę zajęć realizowanych w przestrzeni zewnętrznej lub w zaciszu własnego pokoju. Joga na tarasie apartamentu z widokiem na góry lub morze jest propozycją dla najbardziej wymagających gości. Wciąż atrakcyjne jest wykorzystanie możliwości rekreacyjnych danego regionu i wpisanie ich w dobrze skomponowany program SPA. 
Holistyczne, a więc całościowe ujęcie usługi SPA znane jest już od dawna. Dziś nabrało jednak nowego wymiaru. Oczekuj...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy