W dzisiejszych czasach, gdy konkurencja w branży najmu krótkoterminowego jest coraz większa, kluczowym elementem do osiągnięcia sukcesu jest zdolność do moni- torowania, analizy i optymalizacji działań marketingowych oraz strony internetowej. Wprowadzenie Google Analytics 4 (GA4) rewolucjonizuje sposób, w jaki hotelarze mogą wykorzystywać interakcje użytkowników na swoich stronach internetowych.
Dział: Temat numeru
Rekomendacje, informacje o dostępności czy też prosta nawigacja – to kilka punktów, które można wykorzystać na stronach internetowych obiektów. Dzięki temu staną się one czytelniejsze i przyciągną uwagę gości. Specjalistka radzi, jakich jeszcze zasad przestrzegać.
Branża HoReCa to jeden z dynamiczniejszych sektorów gospodarki, w którym konieczne jest posiadanie odpowiednich umiejętności i wiedzy zarówno w obszarze usług, jak i zarządzania. 36 PROC. specjalistów i menedżerów chciałoby otrzymywać dofinansowanie edukacji (szkolenia, warsztaty) w ramach benefitu u pracodawcy – TAK WYNIKA z Raportu Płacowego Antal.
Jak przyciągnąć uwagę gości? Co zawrzeć w tekście, żeby zainteresował potencjalnych klientów Twojego hotelu? W jaki sposób podkreślić największe zalety obiektów noclegowych? O tym, co powinien zawierać tekst na stronie internetowej czy w social mediach, mówi Kamil Bąkowski, Content Manager w IdoBooking.
Wzrastający poziom świadomości zdrowotnej, potrzeba dbania o kondycję fizyczną, atrakcyjny wygląd zewnętrzny i dobre samopoczucie od dłuższego czasu powodują dynamiczny rozwój branży SPA & Wellness. Czas pandemii, izolacja społeczna, brak dostępności do opieki zdrowotnej i niepewność przyszłości zdeterminowały zmiany w trendach SPA i wzrost popytu na te usługi. Kryzys zawsze niesie ze sobą zmiany i otwiera przestrzeń dla nowości.
Od 20 marca 2020 r., kiedy to rozporządzeniem Ministra Zdrowia został wprowadzony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stan epidemii w związku z zagrożeniem związanym z chorobą COVID-19, sytuacja w niektórych sektorach gospodarki, w tym zwłaszcza w ramach branży hotelarskiej i gastronomicznej, zaczęła się systematycznie pogarszać.
Branża hotelarska znalazła się w nowej rzeczywistości, w której musi się odnaleźć. O tym, jak hotelarze radzą sobie w nowym, zupełnie innym niż dotychczas sezonie wakacyjnym, rozmawiamy z Sebastianem Nocuniem, dyrektorem hotelu Mercure Kasprowy Zakopane.
Z początkiem miesiąca nadszedł wyczekiwany przez hotelarzy, ale i bardzo duże grono gości moment. Od 4 maja można swobodnie przyjmować gości w hotelach i innych obiektach noclegowych – cel pobytu nie ma znaczenia. Jednak nie wszystkie hotele zdecydowały się od razu otworzyć swoje drzwi. Wynikało to z ograniczonego zakresu udogodnień, jakie mogli oferować gościom. Ponadto granice są wciąż zamknięte, a w hotelach miejskich znaczne grono klientów stanowią obcokrajowcy.
Działalność biznesowa w obecnych czasach, w tym również w branży hotelarskiej, podlega nieustannym i szybkim zmianom, wynikającym w szczególności z ogromnego rozwoju technologii informatycznych, ale nie tylko. Niezbędna jest więc świadomość, jakie trendy obecnie królują i na czym warto się skoncentrować w najbliższej przyszłości.
Śniadanie to najważniejszy ze wszystkich spożywanych w ciągu dnia posiłków i często jedyny, jaki gość je w hotelu – zazwyczaj jest już wliczone w cenę noclegu. Dlatego warto z tego posiłku uczynić jeden z największych atutów obiektu i skomponować go idealnie w aspekcie segmentacji naszych gości.
Już po raz czwarty portal mojekonferencje.pl przeprowadził badanie „Marketing internetowy hoteli i obiektów konferencyjnych 2017/2018”. Oparty na wynikach badania raport, tak jak w poprzednich latach, pokazuje podejście branży hotelarskiej do obszaru marketingu internetowego, a także wskazuje, jakie stosuje ona narzędzia marketingowe.
Ostatnio w internecie i mediach można zauważyć mnóstwo komunikatów związanych z eko, zero waste, less waste. Co rusz kolejny hotel informuje o tym, że jest ekologiczny lub wprowadził rozwiązania oszczędzające środowisko naturalne. Jednak od pewnego czasu nie daje mi spokoju jedno pytanie: jak te zmiany wpisują się w oczekiwania gości?