Jak trafiać do gości biznesowych poprzez media społecznościowe?

Aktualności
Obecnie żaden hotel nie może pozwolić sobie na nieobecność w mediach społecznościowych. Swoje profile mają nawet te najsłynniejsze - sieć Intercontinental, Hilton czy słynny angielski The Ritz London. Jednak nie od razu powinniśmy rzucać się na głęboką wodę i zakładać wszystkie "społecznościówki". Lepiej prowadzić jeden czy dwa kanały i robić to dobrze, niż być wszędzie, ale z mizernym efektem.

W poprzedniej części dowiedziałeś się, Drogi Czytelniku, jak poznać swoich klientów, jak trafiać do fanów, jak powinien wyglądać profesjonalny fanpage hotelu i jakie dodatkowe funkcjonalności można na nim umieścić. Dziś skupię się na systemie reklamowym Facebooka, gdyż jest to obecnie najprostsza, najtańsza i najbardziej efektywna forma reklamy dla hoteli.

POLECAMY

Reklamy na Facebooku

Pewnie słyszałeś, że zasięgi organiczne, czyli te, za które nie musimy płacić, są na Facebooku coraz niższe. Aby zbudować bazę fanów i trafiać do nich ze skutecznym komunikatem, trzeba przeznaczyć na to określony budżet. Mamy do wyboru dwa narzędzia do tworzenia reklam: Menedżer firm i Power Editor. Obsługa pierwszego jest zdecydowanie łatwiejsza, chociaż drugi daje zdecydowanie więcej możliwości. Aby zarządzać profilami na urządzeniach mobilnych, warto pobrać aplikację Menedżer stron (Facebook Pages Manager) i Menedżer reklam (Facebook Ads Manager).

Na początku wybieramy cel kampanii. Jak to zrobić, pokazuje rys. 1.

„Rozpoznawalność marki” rozliczana jest w systemie CPM, czyli za 1000 wyświetleń. Pozwala, w oparciu o algorytm Facebooka, dotrzeć do osób bardziej skłonnych do zwrócenia uwagi na reklamy i poprawienia rozpoznawalności marki. Formaty reklamowe, jakie mamy do wyboru, to pojedynczy obraz, film, karuzela lub pokaz slajdów.

Warty uwagi jest cel „Wizyty w firmie”. Umożliwia on tworzenie lokalnych reklam dynamicznych dla wielu lokalizacji i ułatwia znalezienie tej najbliższej. Dzięki temu można zwiększyć liczbę wizyt i sprzedaż. Jeżeli chcesz reklamować jedną lokalizację, użyj celu „Zasięg”. Jak nazwa wskazuje, dzięki zwiększonej częstotliwości wyświetlania reklam odbiorcy pozwala na dotarcie do jak największej grupy osób. Sami decydujemy, jak często nasza reklama będzie wyświetlana tej samej osobie. Do dyspozycji są takie same formaty reklamowe jak w przypadku rozpoznawalności: - pojedynczy obraz, film, karuzelę lub pokaz slajdów. Rozliczamy się w modelu CPM. .

Jeśli chcemy skierować użytkowników na zewnętrzną witrynę lub do Messengera, wybieramy cel „Ruch”. Mamy trzy możliwości optymalizacji: pod kątem wyświetleń, kliknięć linku i unikatowego zasięgu dziennego. Rozliczamy się za kliknięcie lub za 1000 wyświetleń. Aktywność wybieramy wtedy, gdy chcemy promować post, zwiększyć zainteresowanie organizowanym wydarzeniem lub liczbę polubień. Czyli gdy oczekujemy lajków, komentarzy i udostępnień. Instalacja aplikacji, wyświetlenie filmu, pozyskiwanie kontaktów – tutaj sama nazwa wskazuje, o co chodzi. Konwersje to działania podejmowane przez osoby odwiedzające witrynę, takie jak transakcje zakupu, rejestracja, dodanie produktu do koszyka czy wyświetlenie konkretnej strony. Ten cel wykorzystujemy podczas ścieżki zakupowej.

Następnym krokiem jest wybór grupy docelowej.

Rys. 2.

W tym miejscu możemy użyć niestandardowej grupy odbiorców i Piksela Facebooka albo stworzyć ją na nowo, wskazując interesującą nas demografię, zainteresowania etc. Możemy też stworzyć grupę Lookalike Audience, czyli osób podobnych do wcześniej zdefiniowanej grupy odbiorców (wspominałam o tym w poprzedniej części).

Spośród lokalizacji mamy do wyboru kraj, miasto, województwo. Możemy też użyć pinezki do szczegółowego wskazania lokalizacji. W obu przypadkach Facebook przewiduje możliwość rozszerzenia jej o dowolnie wybrany zakres kilometrów. Wartością dodaną tej funkcjonalności jest sposobność podjęcia decyzji, czy nasze reklamy mają trafiać do osób, które w dany...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy