Luksusowa oferta hotelowa, czyli jaka?

Hotelowy know-how

Kiedy Cesar Ritz ZAPOCZĄTKOWAŁ luksusowe hotelarstwo w XIX-wiecznej Europie, jego synonimem były pałacowe wnętrza, przestronne pokoje, marmurowe posadzki czy kawior i szampan podawany przez kelnerów w białych rękawiczkach. Współczesne luksusowe usługi hotelowe i turystyczne to już coś znacznie więcej. 

Nowe pokolenie gości

Hoteli luksusowych przybywa dużo na całym świecie. Sieci hotelowe rozszerzają swoje portfolia o luksusowe marki z myślą o młodym pokoleniu zamożnych ludzi. Luksusowe marki hotelowe były dotąd skupione bardziej na gościach z pokolenia baby boomers, ale zaczęły dostrzegać potrzeby pokolenia Y, które wywiera istotny wpływ na trendy w usługach hotelarskich i turystycznych. Dla tego pokolenia synonimem luksusu nie są już dobra materialne. Luksus to styl życia. Z kolei najmłodsi konsumenci z pokolenia Z są indywidualistami i są mniej lojalni wobec marek, które będą musiały ewoluować i wprowadzać innowacje w zakresie oferowanych produktów i usług, kanałów komunikacji i strategii medialnych.

POLECAMY

Ekskluzywne i spersonalizowane przeżycia

Współczesny luksusowy hotel to nie tylko prestiżowa lokalizacja, wyjątkowa architektura, kosztowne wyposażenie i wyrafinowany styl wnętrz. Liczą się przede wszystkim spersonalizowane doświadczenia, autentyczne przeżycia, nieformalna atmosfera oraz przewyższanie oczekiwań gościa. Jednak zamożni klienci nie chcą jakichkolwiek doświadczeń. Chcą przeżyć coś ekskluzywnego, czyli trudno dostępnego dla większości. Najbardziej pożądanymi wakacjami nie muszą być te najbardziej rozrzutne, tylko te, na które nie każdy może sobie pozwolić. 

Współczesny luksusowy hotel powinien mieć lokalny charakter i urzekającą, autentyczną historię do opowiedzenia tym, którzy przekraczają próg jego drzwi. Oprócz klasycznych pięciogwiazdkowych usług luksusowy hotel powinien oferować gościom usługi dostosowane do ich indywidualnych potrzeb oraz umożliwić intensywne doświadczenie miejsca i sąsiedztwa. Zamożni podróżni płacą więcej za ucieczkę od cywilizacji, wyprawy edukacyjne, ekstremalne przygody, poszerzanie swoich horyzontów poznawczych. Nie tylko cel podróży ma być przeżyciem, ale także sama podróż.

Poszukują coraz częściej przygód w miejscach mniej obleganych przez tłumy turystów lub zagrożonych z powodów naturalnych (zmiany klimatyczne). Stąd, jak podaje amerykańska agencja turystyczna Virtuoso, duże jest zainteresowanie podróżnych takimi kierunkami jak: Arktyka, Islandia, Wyspy Galapagos, Nowa Zelandia czy Wielka Rafa Koralowa. Luksusowe hotele muszą umieć zaspokoić te potrzeby. Nie mogą być już tylko komfortowym miejscem do spania, zapewniającym jedynie atrakcje w samym obiekcie. 

Czy to lekcja gotowania z szefem kuchni w restauracji nagrodzonej Gwiazdkami Michelin, prywatne zwiedzanie słynnego muzeum po godzinach otwarcia, spotkanie z członkami ulubionej drużyny piłkarskiej po meczu czy kolacja w galerii sztuki z ulubionym obrazem w tle, loty prywatnym samolotem dookoła świata, rejsy jachtami, wyprawy po dżungli z prywatnym przewodnikiem – podróżni oczekują unikalnych doświadczeń w kameralnej atmosferze. Chcą być podróżnikami, a nie zw...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy