Niska rentowność świetnego obiektu. Brzmi znajomo?

Spa & Wellness
Aby sprzedać klientowi produkt lub usługę, trzeba zacząć od odpowiedniego sformułowania oferty. Teoretycznie jest to łatwe zadanie, jednak tworząc ofertę, warto mieć plan na jej wielopoziomowość, na sezonowe wkładki oraz jej rozwój wraz z upływem czasu. Stała oferta SPA powinna być tak skalkulowana, aby można od niej udzielić rabatu.

Pamiętajmy, że często umowy z biurami podróży zobowiązują nas do udzielania rabatów, stali klienci też lubią zostać docenieni zniżką, spory odsetek zabiegów w SPA wykonywany jest w pakietach hotelowych o obniżonej kalkulacji. Może nie jest to odkrywcze, co piszę, jednak bardzo prawdziwe. Gdyby ten problem nie dotyczył hoteli SPA, to nie byłabym zapraszana do audytów, które mają na celu odkrycie przyczyny niskiej rentowności świetnie prosperującego obiektu. 

POLECAMY

Z doświadczenia hoteli SPA, z którymi pracuję, widzę, że raczej oferta zmienia się pod wpływem nagłych czynników, jak np. moda, popyt, nagła, dobra propozycja od dostawcy kosmetyków. Rzadko kiedy nowości w ofercie są częścią przemyślanego planu. Temat dobrze ułożonej i skalkulowanej oferty jest bardzo złożony i częścią tej wiedzy podzielę się już dzisiaj, część będzie opisana w kolejnych wydaniach.

Spójrzcie na rys. 1. na pogrubione duże koło, w którego środku widnieje trójkąt o bokach zatytułowanych ZUS.

Duże pogrubione koło symbolizuje literkę O jak oferta, którą kierujemy do klienta. To, jaką ofertę dobrać do niego, opisaliśmy w poprzednim wydaniu, gdzie świetne przykłady na opisane mechanizmy podał Marcin Betliński, kierownik SPA w hotelu Unitral. Dziś skupimy się na tym, co składa się na dobrze zaplanowaną ofertę. „Z „stoi za słowem zaplecze co oznacza, że infrastruktura, którą posiadasz, jest pierwszym czynnikiem, na którym możesz oprzeć swoją ofertę. Aby wyróżnić się na rynku spośród wielu obiektów SPA, warto pamiętać, aby zaplecze było stylowe, innowacyjne i zmienne.

Stylowe

Gość SPA lubi, gdy obiekt ma jakiś charakter. SPA to nie tylko basen i zabiegi, ale wszystkie doznania poprzez zmysł wzroku, zapachu, smaku i dotyku, jakie możesz uruchomić u swojego gościa. To czas i miejsce, gdzie ludzie zagonieni codzienną pracą przypominają sobie, jak ważne są doznania wszystkich zmysłów. Styl i charakter Twojego SPA bardzo silnie oddziałuje na zmysły Twojego gościa. Powinien być spójny z filozofią i bryłą całego obiektu. Możesz nadać styl azjatycki, grecki, turecki czy marokański. Możesz nawiązać do lokalnej roślinności lub historii związanej z obiektem i jego otoczeniem, do obrazów przedstawionych w znanej baśni lub fantastycznej produkcji filmowej, jak np. w katarskim hotelu Mandarian Doha (otwarto go w październiku 2017 r.), którego wnętrza były inspirowane obrazami z „Baśni tysiąca i jednej nocy”.

Możliwości jest ogrom. Nadaj swojemu SPA taki styl...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy