Norweski hotel o dwóch twarzach spod kreski iliard

Rewitalizacje obiektów hotelowych

Jak pogodzić skandynawski minimalizm z lifestyle’owym konceptem nowoczesnego miejskiego hotelu – i to pod jednym dachem? Udało się to architektom z krakowskiego biura architektonicznego Iliard. W stolicy Norwegii zaprojektowali oni wielką przebudowę i rebranding podwójnego hotelu marki Radisson. Owocem ich pracy jest wyjątkowy obiekt o dwóch twarzach, różnorodnych funkcjach i stylach.

Oslo-Gardermoen to lotnisko, na którym hotelowy monopol sprawuje sieć Radisson –  znajdują się tam wyłącznie hotele tej grupy. Wnętrza dwóch z nich, powstałe w wyniku zakończonej niedawno przebudowy, zaprojektowali architekci z polskiej pracowni Iliard Architecture & Interior Design.
Podczas zakrojonej na szeroką skalę inwestycji hotel funkcjonujący wcześniej pod marką Park Inn został rozbudowany o nowe skrzydło, a w istniejącej części przeprowadzono gruntowny remont. Tym sposobem powstały dwa osobne hotelowe koncepty: wyrazisty Radisson RED o niebanalnym miejskim charakterze oraz stawiający na klasyczne skandynawskie wzornictwo Radisson Hotel & Conference Center.
Projektowanie niemal pod jednym dachem dwóch stylistycznie różniących się od siebie obiektów nie było prostym zadaniem. Część przestrzeni ogólnodostępnych, m.in. restauracje i bary, są w obiekcie wspólne. Wymagało to dobrego pomysłu na połączenie różnych hotelowych koncepcji tak, aby goście każdej z nich czuli się tam dobrze – mówi Izabela Kaim-Kalinowska, architektka Iliard. Ważnym zadaniem projektowym było również ożywienie funkcjonalne oranżerii. Cieszymy się, że udało się to osiągnąć i dziś miejsce to jest chętnie używane przez gości jako strefa uzupełniająca pomiędzy recepcją a barem – dodaje.
Pokoje hotelowe zostały zaprojektowane w dwóch różnych stylistykach. Odważniejszy design, mocne kolory i akcenty znajdziemy w przestrzeniach hotelu Radisson RED – marki znanej z nowoczesnego miejskiego stylu i charakterystycznych, często zaskakujących elementów wystroju. W przypadku hotelu na lotnisku w Oslo są to m.in. przykuwające uwagę czerwone retrotelefony (które nie są atrapą i można z nich dzwonić), wielkoformatowe grafiki...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy