Dołącz do czytelników
Brak wyników

Po pierwsze jakość, czyli jak kawa wpływa na ocenę hotelu

Artykuł | 20 kwietnia 2020 | NR 2
0 189

W przeglądanych opiniach o hotelach uwagi o kawie pojawiają się dość rzadko, co na przestrzeni lat na pewno zmieniło się na plus. Hotele zdają sobie sprawę, że w dobie walki o gościa na jakości kawy nie można oszczędzać i nie chodzi tu wcale o cenę. Walory smakowe, jakość ziarna oraz świetny serwis to klucz do sukcesu.

Każdego ranka na świecie unosi się aromat świeżo parzonej kawy. Zapewne po wodzie jest to drugi produkt, po który niezwykle często sięgamy. Pijemy ją wszędzie: w domach, biurach, kafejkach, na stacjach benzynowych, w hotelowych restauracjach. Stosujemy ziarno, kawę mieloną czy w kapsułkach, ale niezależnie od wariantu zależy nam na ulubionym smaku oraz na dostarczeniu niezbędnej nam, szczególnie rano, kofeiny. Szacuje się, że dzienne spożycie wynosi ponad 2 mld filiżanek, nie powinno nas zatem dziwić, że trzeba postawić na dobrą jakość wypijanej w hotelowych restauracjach kawy. 
Inwestując w dobrą maszynę do przygotowywania kawy śniadaniowej czy na konferencjach, warto zwrócić uwagę na intuicyjną obsługę oraz używanie mleka świeżego, a nie sproszkowanego. Wydajność maszyn na ziarno na pewno jest mniejsza niż ekspresów wendingowych czy klasycznych przelewowych, jednak czy nie na jakości i smaku nam najbardziej zależy? Dziś dostęp do wszelkich blendów i gatunków kawy jest praktycznie nieograniczony. Zarówno małe palarnie, jak i wielcy producenci oferują przeróżne rodzaje kaw dostosowane praktycznie do każdego klienta. Można swoją ulubioną mieszankę ziaren kupić w sklepach internetowych, bezpośrednio w palarniach, a czasem też w kawiarniach i restauracjach hotelowych w znakowanych logo obiektu opakowaniach. 

Jaką kawę zatem wybrać? 

Są zwolennicy szlachetnej, klasycznej i aromatycznej 100-proc. arabiki, ale i robusta z prawie dwukrotnie większą zawartością kofeiny stanowi atut dla tych wszystkich szukających przede wszystkim kofeinowego pobudzenia. Ze względu na przeznaczenie oraz miejsce podawania kawa powinna być przygotowana w odpowiednich mieszankach, różna dla serwisu śniadaniowego czy konferencyjnego, a jeszcze inna do podawania w kawiarni czy hotelowej restauracji. 

Od kawy śniadaniowej oczekujemy przede wszystkim większej zawartości kofeiny, natomiast kawy serwowane po posiłku powinny być różnorodne w smaku: od zrównoważonego cappuccino do intensywnego espresso czy dopio. Serwowane w szczególności w porze południowej kawy smakowe z dodatkiem syropów czy lodów cieszą się niezwykłą popularnością jako uzupełnienie oferty deserowej czy serwowane do świeżo wypiekanych ciast i deserów wprost z hotelowej cukierni. Dobór odpowiedniej jakości syropów i dodatków ma taki s...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy