PR w turystyce – o czym musisz pamiętać? Jak walczyć o dobrą opinię hotelu i dlaczego to takie ważne?

Hotelowy know-how

Promocja w branży turystycznej to wyjątkowo złożony temat i nie lada wyzwania dla właścicieli i menedżerów hoteli. Dobrze poprowadzone działania z zakresu Public Relations i reklamowe dają jednak ogromne korzyści na długie lata. Jak zadbać o dobry PR hotelu i sprawić, by goście nie tylko wracali do obiektu, ale też polecali go innym? W jaki sposób zarządzać opiniami gości, by budować zaufanie wśród obecnych i przyszłych gości? Czytaj dalej, jeśli chcesz dowiedzieć się, jak dbać o PR w turystyce.

Jak dbać o wizerunek hotelu?

Klimatyczne domki w środku lasu, ekskluzywny hotel przy plaży lub w centrum miasta… Branża turystyczna to marzenie wielu osób na całym świecie. Jednak jak prowadzić hotel, by przyciągać turystów? Jak pozyskiwać dobre opinie i rekomendacje? To pytania, które zadaje sobie wielu właścicieli. Na dobry wizerunek hotelu pracuje się ciągle, niezależnie od tego, czy jest to nowe miejsce na turystycznej mapie świata, czy wielopokoleniowy biznes hotelarski. Jedno jest pewne – świadomie i konsekwentnie rozwijana marka hotelu skutkuje łatwiejszym pozyskiwaniem gości. Łatwiej jest również o większy customer lifetime value, czyli wartość relacji z klientem. Powracający klient jest bowiem w branży turystycznej na wagę złota. Nigdy nie wiesz, który z gości okaże się tym, który postanowi spędzić w danym hotelu więcej niż jeden turnus. A także polecić Twój obiekt swoim znajomym czy rodzinie. 
 

POLECAMY


Jeśli chcesz, by Twój hotel zyskał sympatię byłych, obecnych i przyszłych wczasowiczów, musisz zadbać o najwyższą jakość usług. Po prostu. Brzmi banalnie, ale to właśnie niedociągnięcia w tym obszarze często decydują o wizerunku hotelu w oczach gościa i opinii, jaką zdecyduje się zostawić. Czystość, nienaganny stan wyposażenia, smaczne jedzenie czy miła obsługa to często klucz do budowania dobrego wizerunku hotelu w oczach gości. Łabędzie wyrzeźbione z ręczników czy zestaw darmowych minikosmetyków w łazience mogą być miłym dodatkiem, jednak niewiele pomogą, jeśli komfort turystów zakłócają grzyb w łazience, plamy na łóżku czy niedostępna i opryskliwa obsługa. 
Warto również zadbać o widoczność hotelu w sieci i nie tylko. W internecie ważne będą odpowiednio przygotowana, intuicyjna i nowoczesna strona internetowa: z informacjami na temat oferty, lokalizacji, danych kontaktowych i wreszcie – z fotografiami oddającymi standard i klimat miejsca. Dobrze jest również, by ośrodek był obecny w mediach społecznościowych i tam budował swoją markę. 
Tutaj z pomocą mogą przyjść również influencerzy: Ty zapraszasz jednego z nichdo swojego obiektu, a oni następnie robią promocję wśród swoich odbiorców. Z działań offline warte uwagi są reklamy billboardowe w okolicy (w ciekawej formie, oddającej klimat miejsca), drogowskazy czy plakaty. Zawsze jest szansa, że wędrujący turyści spontanicznie natrafią na Twój hotel i zdecydują się skorzystać z jego usług! 
 


Strategia PR w branży turystycznej

W budowaniu wizerunku hotelu kluczową rolę odgrywa strategia PR. Podczas jej przygotowania weź pod uwagę następujące elementy: 

Analiza otoczenia
Zastanów się, jak wykorzystać to, co znajduje się wokół Twojego hotelu. Być może są to walory krajobrazowe, atrakcje miejskie lub zalety lokalizacyjne. Zwróć uwagę także na władze miasta, agencje eventowe działające w Twojej okolicy czy media, z którymi możesz nawiązać współpracę. 

Ana...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy