Dołącz do czytelników
Brak wyników

Technologie w hotelarstwie , Aktualności

19 stycznia 2021

Trendy technologiczne w hotelach 2021

136

Rok 2020 był dla hotelarzy i całej branży hotelarskiej zupełnie nowym doświadczeniem. Pandemia wymusiła zmiany w organizacji działania obiektów hotelowych. W krótkim okresie zostały wprowadzone nowe procedury i rozwiązania.

Technologia i trendy nieustannie ewoluują. Zwłaszcza w tym ostatnim wiele rozwiązań technologicznych stało się nie tylko popularnych, ale i niezbędnych dla firm hotelarskich zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Opierając się na obecnym stanie i potrzebach branży turystycznej i hotelarskiej, możemy już przewidzieć szereg trendów technologicznych, które mają wpływ na przebieg branży, a także działalność hotelarską i doświadczenia gości. Przyjrzyjmy się bliżej najważniejszym trendom technologicznym w branży hotelarskiej w 2021 roku i powodom, dla których niewątpliwie będą one rosły na znaczeniu i popularności.

Samoobsługa

Jednym z wymogów walki z COVID-19 jest zachowanie dystansu społecznego czyli ograniczenie kontaktów bezpośrednich. Każda szansa na uniknięcie kontaktu fizycznego jest plusem, szczególnie podczas przebywania poza domem. Hotele i obiekty noclegowe przestrzegają rygorystycznych zasad higieny i warunków sanitarnych, jednak kontakt twarzą w twarz nadal stanowi zagrożenie w kontekście pandemii. W wielu przypadkach nie da się uniknąć takiego kontaktu. Ale popularność technologii wspierającej samodzielne zameldowanie lub samoobsługę w hotelu stale rośnie.

W 2021 roku ważnym jest, aby zautomatyzować jak największą ilość operacji – samodzielny meldunek czy samoobsługa w hotelu. Wartością dodana do takich rozwiązań jest nieangażowanie obsługi hotelu w tych czynnościach. Co ma duże znaczenie przy skromnych zasobach pracowniczych w hotelu. Należy jednak przestrzegać określonych zasad w wyświetlaniu i przekazywaniu informacji. Muszą łatwe w obsłudze a instrukcje, zwłaszcza dotyczące samodzielnego meldunku, muszą być jasne i zrozumiałe. Doskonałym narzędziem do samoobsługowej obsługi zamówień usług i produktów jest system telewizji hotelowej. Nowoczesne rozwiązania multimedialne np. Hoteza (ibeeq.com) otwierają duże możliwości w tym zakresie tworząc lokalną, hotelową platformę sprzedażową.

Komunikacja bezkontaktowa

W ostatnich miesiącach bardzo popularnym słowem stało się określenie „bezkontaktowy”. Wynikało to z ograniczeń zdrowotnych związanych z Covid-19 i stosowaniu zasad dystansu społecznego. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu, ciężko sobie było wyobrazić hotel, w którym nie ma interakcji z gościem. Przecież przez lata budowano swoją pozycję właśnie na relacjach z gośćmi. Utrzymywanie kontaktu z gośćmi przy jednoczesnym zachowaniu komunikacji bezdotykowej jest bardzo dużym wyzwaniem. Jednak nowa i innowacyjna technologia wspiera bezpieczne relacje między hotelami a gośćmi.

Rozwiązanie do przesyłania wiadomości bezpośrednich to najlepszy sposób na nawiązanie kontaktu z gośćmi w trakcie ich podróży, zwłaszcza gdy są na miejscu. Przykładem takiego rozwiązania są aplikacje mobilne lub nowoczesne systemy telewizji hotelowej. Idealnie, gdyby systemy te wzajemnie się uzupełniały, jednocześnie tworząc kompletny system. Pomagają w utrzymaniu otwartej i osobistej komunikacji, zachowując zalecany dystans i egzekwując rygorystyczne zasady bezpieczeństwa. Hotelarze muszą koniecznie zrozumieć, że potrzeba komunikacji jest większa niż kiedykolwiek wcześniej. Komunikacja cyfrowa jest i pozostanie najlepszym rozwiązaniem

Systemy bezkontaktowe to nie tylko wymiana informacji. Pozwalają również na samodzielne zamawianie produktów i usług.  Na przykład posiłków do pokoju czy też zamówienia taksówki.

Innowacja w technologii pokoi gościnnych

Goście na całym świecie korzystają w swoich domach z udogodnień jakie daje nowoczesna technologia. Liczba usług sterowanych głosem i usług przesyłania strumieniowego, które rozprzestrzeniły się w domu w ostatnich latach, jest bezprecedensowa. Na przykład Netflix, Amazon Prime, TVN Player, HBO Max do przesyłania strumieniowego; Alexa, Google Home i Amazon Echo dla głosu. Wygoda na żądanie dominuje w naszym życiu, a goście oczekują tego poziomu wygody również od hotelu.

Hotele zyskują popularność, dodając wygodę dzięki strumieniowaniu, aktywacji głosowej, tabletom w pokojach gościnnych i technologii zamawiania jedzenia np. iBeeQ, Hoteza. W przeciwieństwie do innych udogodnień, które są wymagane, ale niekoniecznie używane, z usług przesyłania strumieniowego korzysta średnio 40% pokoi - i są one używane dłużej niż ich odpowiedniki kablowe. Zintegrowane systemy wdrożone w pokojach gościnnych, dodatkowo wspierają również obostrzenia związane z pandemią COVID-19. Sterowanie głosowe ogra

SaaS - hotel w chmurze

Saas – „Software as a service” czyli oprogramowanie jako usługa. Technologia chmury umożliwiła ograniczenie ilości urządzeń i przeniesienie wielu systemów poza lokalne serwerownie. A co za tym idzie pozwoliło zaoszczędzić na związanych z tym wydatkach. Usługi w systemie abonamentowym nie obciążają budżetu hotelu jednorazowym, dużym wydatkiem związanym z zakupem drogich serwerów i wdrożeniem systemu. Dodatkowo trzeba było opłacać miesięczne opłaty związane z serwisem.

Dzięki rozwojowi technologii chmury, coraz więcej usług dla hoteli dostępnych jest właśnie w formie abonamentowej Saas. Systemy recepcyjne, aplikacje mobilne a nawet telewizja hotelowa czy systemy strumieniowania multimediów - Chromecast. W abonamencie zawarte jest wsparcie techniczne, aktualizacje oprogramowania i wiele innych usług. Oczywiście zgodnie z wybranym planem abonamentowym.

WiFi 6

Wspomniane wcześniej technologie bazują na przysłaniu danych i Internecie. W tym temacie, również nastąpiło wiele zmian, które w najbliższych miesiącach staną się standardem. 5G może budzić wiele kontrowersji, ale dla właścicieli nieruchomości WiFi 6 jest znacznie bardziej istotne. WiFi 6 to termin używany do opisania kolejnej generacji łączności bezprzewodowej Wi-Fi, szybszego, bardziej wydajnego połączenia, które jest możliwe dzięki nowym technologiom. WiFi 6 jest około 30% szybsze niż nasze obecne rozwiązania WiFi. Na pierwszy rzut oka może to nie wydawać się imponujące, ale biorąc pod uwagę, ile urządzeń dodajemy do naszych sieci Wi-Fi, wzrost szybkości jest znaczący. Poprawiła się też dostępność nowych urządzeń. Na rynku jest dostępnych kilka platform, które z powodzeniem można uruchomić w hotelach np. Omada, Meraki, Ubiquiti. Podobnie jak 5G, WiFi 6 będzie miało oczywiste konsekwencje dla gości, którzy używają smartfonów do rezerwacji pobytu i zarządzania nim. Ale poza doświadczeniem gości hotele mogą skorzystać z szybszego Wi-Fi, aby wszystkie urządzenia do przesyłania strumieniowego, tabletów i urządzeń aktywowanych głosem działały szybciej i stabilniej. Dzięki Wi-Fi 6 hotel może wykorzystać nowoczesną technologię pokojową, aby zapewnić lepszą obsługę, generować pozytywne recenzje gości. Inteligentne termostaty, inteligentne głośniki i inteligentne zamki będą działać lepiej po przyjęciu Wi-Fi 6 w ciągu najbliższych pięciu lat.

Zintegrowane, natychmiastowe rozwiązania

W świetle trwającej pandemii efektywność codziennych operacji hotelowych jest bardziej dotkliwa niż kiedykolwiek. Przy blokadach, włączaniu i wyłączaniu obiektu z działania, krótkotrwałej pracy i cięciach budżetowych, może być trudno zarządzać złożonymi procedurami w sposób wydajny i efektywny czasowo. Dlatego oczekuje się, że rok 2021 wzmocni sukces zintegrowanych, natychmiastowych rozwiązań. Chociaż każde oprogramowanie hotelowe spełnia swoje zadanie, tylko wtedy, gdy więcej systemów jest zsynchronizowanych i połączonych ze sobą.

Niezależnie od tego, czy mówimy o systemach utrzymania, systemach angażowania gości, informacjach zwrotnych lub analizie przychodów, połączenie systemów pozostaje ważne. Bezproblemowa integracja różnych rozwiązań gwarantuje, że ​​każdy problem zostanie rozwiązany i naprawiony w odpowiednim czasie, a goście będą mogli korzystać z najlepszego możliwego doświadczenia, nawet w trudnych czasach.

www.telewizjadlahoteli.pl

Przypisy