Zrównoważony rozwój W 2020 R. w największych sieciach hotelowych na świecie

Hotelowy know-how

Istnieje wiele priorytetów, które są brane pod uwagę w stworzeniu zbalansowanego sposobu funkcjonowania hotelu. Od względów finansowych zaczynając, poprzez marketing, kwestie personalne, organizacyjne, logistyczne, po oczywiste sprawy związane z obsługą i zadowoleniem gości. W wielu przypadkach zrównoważony rozwój nie zalicza się do listy najważniejszych działań. A ekologia staje się coraz bardziej istotna w wyborach gości hotelowych.

Wskazują na to badania statystyczne, wskaźniki trendów, ilość i dogłębność tematów środowiskowych w mediach. Wielkie znaczenie mają też działania kluczowych graczy na rynku hotelarskim – wyznaczane są cele, wdrażane programy, realizowane kolejne etapy, prowadzone szkolenia. Oto zbiór zobowiązań dotyczących zrównoważonego rozwoju, które na swoich stronach deklarują największe sieci hotelowe. 

POLECAMY

Hilton Worldwide

Do 2030 r. zobowiązujemy się podwoić nasze inwestycje w działania społeczne i zmniejszyć o połowę nasz wpływ na środowisko poprzez odpowiedzialną gościnność w całym naszym łańcuchu wartości.

  • Liczba hoteli – prawie 6000
  • Liczba marek hoteli – 17
  • Liczba państw – 114
  • Data ewaluacji celów 
  • zrównoważonego rozwoju – 2030 r.
  • Strona – www.cr.hilton.com

Hotele sieci Hilton wyznaczyły rok 2030 jako termin realizacji swoich celów związanych z wpływem na środowisko w zakresie działań operacyjnych hotelu, relacji z lokalnymi społecznościami i współpracą z dostawcami. W szczególności w 3 obszarach, którymi są przeciwdziałanie zmianom klimatu, oszczędne zarządzanie wodą oraz rozsądne gospodarowane odpadami.

Wśród haseł w dziedzinie ekologii hotele sieci Hilton planują w swoich obiektach (w stosunku do roku bazowego – 2008) m.in.:

  • zmniejszenie zużycia wody o 50%,
  • zmniejszenie produkcji odpadów o 50%,
  • przerobienie i wprowadzenie do ponownego wykorzystania przez osoby potrzebujące zużytych przez gości kostek mydła,
  • zmniejszenie ilości odpadów żywnościowych o 50%,
  • szkolenia pracowników w hotelach zarządzanych przez Hilton w zakresie istotnych kwestii środowiskowych i społecznych,
  • działania mające na celu zwiększanie świadomości ekologicznej gości,
  • zaangażowanie w ideę oddawania niewykorzystanej żywność potrzebującym,
  • aktywacja 20 programów związanych z wodą w lokalnych społecznościach, w miejscach najbardziej narażonych na jej brak,promowanie programu zmniejszenia zużycia energii elektrycznej, 
  • poszukiwanie i tworzenie takiej sieci partnerów, którzy wspierają niskoemisyjną przyszłość i prawa człowieka, 
  • współpraca z dostawcami kładącymi nacisk na zrównoważony (certyfikowany) sposób pozyskiwania takich produktów żywnościowych, jak mięso, drób, owoce morza oraz bawełna,
  • zachęcenie dostawców do wyznaczania celów i potwierdzania ich przez program audytowy.

Wśród dotychczasowych sukcesów grupy Hilton jest m.in. wprowadzony w 2018 r. program zmniejszenia odpadów żywnościowych, w którym hotele w obu Amerykach są zobowiązane do znalezienia partnera, któremu będą oddawać nadwyżki żywności. Trwają intensywne prace nad zmniejszeniem śladu węglowego, konsumpcji wody i ilości wyrzucanych śmieci. Dodatkowo hotele osiągnęły dobre wyniki w działaniach związanych z recyklingiem mydła. Do akcji zaangażowano 4350 z 5600+ hoteli na całym świecie (dane z 2018 r.). Mydło zostało przetworzone na 9,6 mln nowych kostek, rozdystrybuowanych wśród potrzebujących w 127 krajach. 

Marriott International Inc.

Nasze Cele Zrównoważonego Rozwoju i Wpływu Społecznego 2025 r. kierują naszą ścieżką do wywierania pozytywnego i zrównoważonego wpływu. Cele te zostały opracowane, by wspierać znaczące postępy w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych (SDG), które mają za zadanie sprostanie najbardziej krytycznym wyzwaniom, przed którymi stoi nasza planeta i jej społeczności.

  • Liczba hoteli – ponad 6900
  • Liczba marek hoteli – 30
  • Liczba państw – 130
  • Data ewaluacji celów 
  • zrównoważonego rozwoju – 2025 r.
  • Strona – www.serve360.marriott.com

Hasłem przewodnim działań Marriott International w zakresie ich programu Serve 360 Marriott jest dobre działanie we wszystkich kierunkach. Jako palące wymieniane są kwestie społeczne, środowiskowe i ekonomiczne. W ich poprawie wszyscy mamy żywotny interes i wszyscy ponosimy za to odpowiedzialność. 

Głównymi celami wytyczającymi drogę działania w programie Marriott ma być:

  • Pielęgnacja naszego świata – rozumiane jako wspieranie zrównoważonego rozwoju społeczności, w których działa hotel, w którą inwestujemy, w której rozwijają się dzieci i z którego zasobów naturalnych korzystamy. 
  • Utrzymanie odpowiedzialnego podejścia operacyjnego – ze szczególnym zwróceniem uwagi na zrównoważony rozwój całego łańcucha wartości i ograniczenia ryzyka związanego ze zmianami klimatu. 
  • Wzmacnianie poprzez dawanie możliwości – rozumiane jako współpraca z wiodącymi organizacjami non profit i działanie z myślą o różnych grupach wiekowych i społecznych.

„Welcome All” i zaawansowane prawa człowieka – czyli program przyjaznego świata, pełnego zrozumienia dla odmienności innych kultur i poszanowania każdego człowieka. 

Według danych z 2018 r. hotele Marriott najlepiej poradziły sobie z punktem dotyczącym ekonomii cyrkularnej – aż 77% (z oczekiwanego stanu 100% w 2025 r.) oddawanych mebli wyposażenia i sprzętu trafiło do ponownego użycia. Innym sukcesem była ilość przeprowadzonych działań edukacyjnych dla pracowników. Oprócz tego grupa Marriott jest na dobrej drodze do osiągnięcia określonego celu w certyfikowaniu hoteli systemem LEED*, zmniejszeniu śladu węglowego i byciu rozpoznawalnym za zrównoważony rozwój.

InterContinental Hotels Group 

U pod...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy