Dołącz do czytelników
Brak wyników

10 najgorętszych trendów w hotelarstwie

Artykuł | 26 maja 2020 | NR 2
0 272

Działalność biznesowa w obecnych czasach, w tym również w branży hotelarskiej, podlega nieustannym i szybkim zmianom, wynikającym w szczególności z ogromnego rozwoju technologii informatycznych, ale nie tylko. Niezbędna jest więc świadomość, jakie trendy obecnie królują i na czym warto się skoncentrować w najbliższej przyszłości.

Mobilna integracja

Cyfrowa transformacja, jaka obecnie ma miejsce, to spełnienie marzeń dla lubiących podróże introwertyków. Właściwie wszystkie czynności, jakie przy tej okazji musimy wykonać, są możliwe do zrealizowania przy użyciu smartfona – począwszy od wyszukania oferty, zarezerwowania noclegu, poprzez odblokowanie drzwi do pokoju i skorzystanie z obsługi hotelowej, aż do samej płatności. Te ostatnie coraz szybciej zwiększają swój udział, zarówno na świecie, jak i w Polsce. Warto zadbać, by doświadczenie (potencjalnego) klienta podczas mobilnego przeglądania oferty hotelu czy korzystania z jego usług było bezproblemowe i proste w obsłudze.

IoT

Hasło „mobile-first” (vide punkt powyżej), które towarzyszy nam już jakiś czas, ma obecnie technologiczne uzupełnienie w postaci IoT (Internet of Things), czyli Internetu Rzeczy. Coraz więcej urządzeń podłączonych do internetu i komunikujących się wzajemnie można wykorzystać w celu poprawy obsługi klienta. Im więcej danych ma hotel na temat gości i ich zachowań, tym bardziej może zadbać o jego zadowolenie. Zebrane informacje można np. wykorzystać przy wyborze żywności, wycieczkach czy udogodnieniach w pokoju. Polepszy to ogólne doświadczenie klienta, jak i stworzy możliwości zwiększenia sprzedaży.

Sztuczna inteligencja, VR i czatboty

Czy pamiętacie jeszcze te czasy, gdy wszystkie hotele używały niewygodnych broszur, które wskazywały, co zobaczyć w danej okolicy, gdzie można zjeść lub jakie aktywności przedsięwziąć? W dzisiejszych czasach wszystkie te informacje (i dużo więcej) hotele mogą dostarczyć swoim gościom poprzez nowoczesną technologię, w tym aplikacje wspomagane sztuczną inteligencją. Goście mają dostęp do informacji w dowolnym momencie, bezpośrednio ze swojego telefonu. 

Wraz z rozwojem technologii udoskonalane jest także korzystanie z technik VR, a więc wirtualnej rzeczywistości. Z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc, technologia VR jest coraz bardziej wyrafinowana oraz tańsza. Dzięki VR (potencjalny) gość może podejrzeć, jakie atrakcje czekają na niego na miejscu czy chociażby sprawdzić, jak urządzony jest dany hotel. Wsparciem dla gości mogą być również czatboty, dzięki którym mogą oni zasięgnąć informacji online czy skorzystać z dodatkowych usług. Po poniesieniu wstępnego kosztu oprogramowania dalsze ich działanie może być de facto (prawie) bezpłatne, a jednocześnie przynoszące spore korzyści dla właścicieli obiektu.

Smart rooms

Nie tylko telefony mogą być sprytne, ale i pokoje. Firma AccorHotels ujawniła niedawno, że testuje inteligentny pokój, którego podstawą działania są IoT oraz głosowe komendy gościa. Testowane usługi obejmowały m.in. podłączony tablet do regulacji oświetlenia i muzyki w pomieszczeniu, zamykania zasłon, pochylania nagłówka i sterowania sprzętem audiowizualnym, do tego oświetlenie LED z czujnikami ruchu w podłodze oraz pomoce do spania, takie jak świetlisty metronom, który sprawia, że można zasnąć szybciej lub opaska na głowę, która wspomaga lepszy sen, a także przedmioty typ...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy