W związku z epidemią koronawirusa (SARS-CoV-2) cała branża hotelarska znalazła się w wyjątkowej sytuacji. Obowiązująca kwarantanna i zastój turystyki mogą się okazać najważniejszym sprawdzianem z umiejętności zarządzania, a skuteczne i przemyślane podejście do zapewniania gościom bezpiecznego pobytu może okazać się kluczem do sukcesu.
„Uwolnienie” branży hotelowej spowoduje w najbliższych tygodnia ponowny napływ gości, co może zwiększać ryzyko zakażenia, jeśli jednak odpowiednio podejdziemy do problemu, możemy skutecznie to ryzyko minimalizować. Niezwykle ważne jest w tym czasie profesjonalne czyszczenie i dezynfekcja wszelkich powierzchni. Koronawirus jest wirusem osłoniętym cienką warstwą tłuszczową, dlatego jest wrażliwy na takie detergenty jak mydło oraz preparaty do dezynfekcji na bazie alkoholu.
Wirus przenosi się:
- bezpośrednio, drogą kropelkową – zawierające wirusa drobne kropelki powstające w trakcie kaszlu, kichania, mówienia mogą być bezpośrednią przyczyną zakażenia, dlatego odległość 1–1,5 m od osoby, z którą prowadzimy rozmowę, traktowana jest jako bezpieczna,
- pośrednio, poprzez skażone wydzieliną oddechową (podczas kichania czy kaszlu) przedmioty i powierzchnie. Wirus nie ma zdolności przetrwania poza organizmem człowieka, ulega dezaktywacji po kilku-, kilkunastu godzinach.
Obecne zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego skupiają się przede wszystkim na:
- zachowaniu bezpiecznej odległości,
- promowaniu regularnego i dokładnego mycia rąk przez pracowników, kontrahentów i klientów hotelu: mydłem o działaniu antybakt...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
- prenumeratę w wersji elektronicznej,
- pełne archiwum czasopisma online,
- 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
- ... i wiele więcej!