Dołącz do czytelników
Brak wyników

Bezpieczny hotel

Artykuł | 9 czerwca 2020 | NR 3
26

W związku z epidemią koronawirusa (SARS-CoV-2) cała branża hotelarska znalazła się w wyjątkowej sytuacji. Obowiązująca kwarantanna i zastój turystyki mogą się okazać najważniejszym sprawdzianem z umiejętności zarządzania, a skuteczne i przemyślane podejście do zapewniania gościom bezpiecznego pobytu może okazać się kluczem do sukcesu.

„Uwolnienie” branży hotelowej spowoduje w najbliższych tygodnia ponowny napływ gości, co może zwiększać ryzyko zakażenia, jeśli jednak odpowiednio podejdziemy do problemu, możemy skutecznie to ryzyko minimalizować. Niezwykle ważne jest w tym czasie profesjonalne czyszczenie i dezynfekcja wszelkich powierzchni. Koronawirus jest wirusem osłoniętym cienką warstwą tłuszczową, dlatego jest wrażliwy na takie detergenty jak mydło oraz preparaty do dezynfekcji na bazie alkoholu.

Wirus przenosi się:

  • bezpośrednio, drogą kropelkową – zawierające wirusa drobne kropelki powstające w trakcie kaszlu, kichania, mówienia mogą być bezpośrednią przyczyną zakażenia, dlatego odległość 1–1,5 m od osoby, z którą prowadzimy rozmowę, traktowana jest jako bezpieczna,
  • pośrednio, poprzez skażone wydzieliną oddechową (podczas kichania czy kaszlu) przedmioty i powierzchnie. Wirus nie ma zdolności przetrwania poza organizmem człowieka, ulega dezaktywacji po kilku-, kilkunastu godzinach.

Obecne zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego skupiają się przede wszystkim na:

  • zachowaniu bezpiecznej odległości,
  • promowaniu regularnego i dokładnego mycia rąk przez pracowników, kontrahentów i klientów hotelu: mydłem o działaniu antybakt...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy