Co to jest branding? Praktyczne wskazówki dla Twojego hotelu

Hotel marketing

Z czym kojarzy się branding? Jestem przekonana, że zdecydowana większość osób odpowie, że z logo czy kolorami marki. W rzeczywistości branding obejmuje zdecydowanie więcej elementów. Pokusiłabym się wręcz o stwierdzenie, że bez brandingu nie ma mowy o marce. 

Jeżeli marzy Ci się, by Twój hotel stał się pierwszym wyborem Twoich gości, koniecznie przeczytaj, co warto przeanalizować i nad czym popracować, by stworzyć markę.

POLECAMY

Twoje marzenie właśnie się spełnia... Za chwilę otwierasz hotel. Jest w pięknym miejscu. Remont już zakończony. Nic, tylko promować i czekać na klientów!

Stronę WWW już masz prawie skończoną. Robi ją syn Twojej koleżanki. Zdjęcia zrobi profesjonalny fotograf od stagingu. Logo to kupisz gdzieś na Etsy lub zrobisz w Canvie. W końcu musi być ładne. Może z elementami drzew, bo tutaj ich jest dużo...? Coś się na pewno wymyśli.

Rzecz jasna, masz już konto na Instagramie, Facebooku, TikToku, YouTubie... Bo teraz trzeba być wszędzie. Tak mówią, więc tak na pewno jest. Wczoraj wrzuciłeś zdjęcia kwiatków na parapecie. Jako początek. Wczoraj ktoś się spytał o pozycjonowanie strony. Oczywiście, też zrobisz. 

A ja mam do Ciebie jedno, bardzo ważne pytanie... Gdzie w tym wszystkim miejsce na strategię marki, brandingu Twojego hotelu? Bo tak naprawdę to od tego powinno się zacząć... 

Logo i ładne zdjęcia to jeszcze nie branding

Co to jest branding? A może lepiej zacząć od tego, czym branding NIE JEST? Choć z pewnością wiele osób – szczególnie tych niezwiązanych z branżą – powie Ci co innego, branding to nie jest jedynie logo, ładne zdjęcia i „nowoczesna strona WWW” z SEO. 

W wolnym tłumaczeniu brand to po polsku marka. Marką może być osoba, produkt, firma, która oferuje produkty, bądź hotel (sic!). A samo słowo branding, według Wikipedii, to „technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki”.

Innymi słowy – branding to wszystkie czynności, które powodują, że osoby, które patrzą na Twój hotel, zapamiętają go i (najlepiej) pokochają. Zaczną obserwować go na SoMe, zaczną się nim interesować i przyjadą właśnie do Ciebie.

Krótko mówiąc – ludzie zaczną się z Twoim hotelem utożsamiać, będą się czuć jego częścią, będą czuć, że należą do społeczności, która tam przyjeżdża. Będą mieli prawdziwą przyjemność przebywania w tym hotelu. A potem będą wspominać Twoje miejsce przyjaciołom i rekomendować je każdemu, kto poprosi o polecenie. Dzięki temu zyskasz liczne grono gości, w tym – tych najważniejszych – powracających.

Branding, czyli dokładnie co?

Jak już powiedziałam, branding to nie tylko logo. Logo jest istotną częścią brandingu, ale to tylko jego wizualna, graficzna strona. Logo bez pozostałych elementów (które zaraz wymienię) to tylko znak. Bez uczuć, bez przesłania. Bez tożsamości. A jak logo nie wywołuje żadnych uczuć u klienta, to automatycznie usługa czy produkt przestają być atrakcyjne. A my tego nie chcemy, prawda? 

Dlatego warto wiedzieć, że branding to wszystkie poniżej wymienione czynności czy też elementy. 

Uwaga! Muszą być ze sobą spójne, o czym napiszę później. 

  • Identyfikacja wizualna – czyli atrakcyjność wizualna. Obecnie jest to nie tyle opcja, co konieczność, by budować relację pomiędzy klientem a hotelem. Pamiętajmy tylko, że identyfikacja wizualna to nie tylko logo, ch...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy