Dział: Hotel marketing

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Skuteczne działania SoMe w HoReCa

Media społecznościowe od lat są jednym z najważniejszych kanałów komunikacji dla większości branż. I to niezależnie od tego, czy Twój biznes dopiero zaczyna, czy ma już ugruntowaną pozycję na rynku. Z serwisów takich jak Facebook, Instagram czy Youtube korzystają niemal wszyscy posiadacze smartfonów. Warto pamiętać, że za ich plecami swoją pozycję buduje TikTok, a w komunikacji biznesowej bezsprzecznie lideruje LinkedIn. ZATEM JAK SKUTECZNIE wykorzystać ten potencjał w branży HoReCa? – o wskazówki poprosiliśmy ekspertów od działań w mediach społecznościowych z agencji marketingu 360 – FOCUS NATION.

Czytaj więcej

Komunikacja z klientem w branży hotelarskiej. Jak powinna być prowadzona i jakie kanały wybrać

Komunikacja jest sercem każdej branży. To, jak rozmawiamy z naszymi klientami, decyduje o tym, czy zostaną z nami na dłużej, czy wybiorą konkurencję. Branża hotelarska, będąca jednym z filarów sektora usług, stoi przed wyjątkowym wyzwaniem. Gość hotelowy nie jest tylko klientem; jest też mieszkańcem, choćby na jedną noc. Jego doświadczenie z hotelem rozpoczyna się od pierwszego kontaktu, a kończy w chwili wymeldowania – i każdy z tych kontaktów ma znaczenie.

Czytaj więcej

Branding zacznij od strategii

W ostatnim artykule Logo to nie branding! starałam się wytłumaczyć, czym w rzeczywistości jest branding. Próbowałam walczyć z powszechnym przesądem, że są to tylko logo i kolory marki. Przedstawiłam również znacznie większą listę elementów brandingu, która jest wręcz obowiązkowa, jeżeli chce się świadomie budować markę. Od czego jednak zacząć?

Czytaj więcej

Reklama, public relations i marketing – to nie synonimy

Zarówno wielkie korporacje, jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa działające na rynku nie przetrwałyby bez odpowiednich działań wspierających oferowane produkty czy usługi. Dotyczy to także hoteli, pensjonatów czy agroturystyki. 

Czytaj więcej

Blog restauracji lub hotelu – dlaczego warto i jak to robić?

Czy witryna internetowa restauracji, hotelu, pensjonatu czy kawiarni powinna mieć podstronę z blogiem? Jakie korzyści może przynieść takie działanie? Jakie tematy poruszać we wpisach? Jak często publikować artykuły? Pisać samemu czy zlecić to agencji marketingu internetowego? Na te i inne pytania odpowiedź znajdziesz poniżej.

Czytaj więcej

Proste sposoby na większą widoczność hotelu w social mediach

Pomysłowe reelsy, filmy na TIKTOKU i estetyczne sesje fotograficzne pokazują, że nowe pokolenie przejęło hotelowe social media i wie, jak się w nich odnaleźć. Kreatywność to świetna baza pod atrakcyjną komunikację z gościem. Pamiętajmy jednak, że social media to również narzędzie, które świetnie sprawdza się w obsłudze gościa, przynosząc przy tym zyski.

Czytaj więcej

Komunikacja na TikToku – co warto wiedzieć?

TikTok to dla wielu terra incognita internetu. Odkrywcy co prawda nie wiedzą, co ich czeka na nowych ziemiach, ale zyskują jednocześnie szansę na wieczną chwałę. Z lokalnym przewodnikiem eksploracja jest zdecydowanie łatwiejsza – dlatego dzisiaj garść informacji na temat dobrych praktyk komunikacji tiktokowej.

Czytaj więcej

Słowa-drogowskazy – jak promować w internecie obiekty turystyczne

Gdzie ludzie najczęściej szukają miejsca, w którym będą mogli zatrzymać się w czasie urlopu lub wyjazdu służbowego? Oczywiście w internecie, a konkretnie – wpisują zapytanie do wyszukiwarki Google. Jak w przypadku każdej branży – także właściciele obiektów turystycznych muszą więc zabiegać o to, by wyróżnić się na tle konkurencji w sieci. Walka trwa przecież niezależnie od sezonu. Rywalizacja z serwisami zbierającymi oferty czy porównywarkami cenowymi nie jest łatwa, ale sukces jest możliwy. Jednym ze skuteczniejszych narzędzi do „złapania” klienta jest zoptymalizowanie strony internetowej. Na czym polega? Na wprowadzeniu na swojej stronie takich zmian, aby zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i ściągała jak najwięcej zainteresowanych. Jak zatem obłaskawić wyszukiwarkę? Kluczowym pomocnikiem mogą się okazać… frazy kluczowe.

Czytaj więcej

Szczęśliwa siódemka, czyli siedem kroków hotelu na drodze do zrównoważonego rozwoju

Hasła ekologii i zrównoważonego rozwoju od kilku lat mają na ustach właściwie wszyscy liczący się gracze w branży hotelarskiej. Jednak czym tak naprawdę jest „ekologiczne hotelarstwo”? Na to pytanie nie ma jednej prawidłowej odpowiedzi, nie istnieje też żadna ogólnie przyjęta definicja. Można przyjąć, że mówimy tu raczej o bardzo różnych kombinacjach strategii, technologii, filozofii i działań. I tak na jednym krańcu tego spektrum znajdują się hotele z góry zaprojektowane w duchu „green”, budowane z poszanowaniem walorów krajobrazowych, z lokalnych, naturalnych i ekologicznych materiałów, będące niemalże idealnym wcieleniem filozofii eko. Na drugim krańcu znajdują się hotele wybudowane często w zupełnie innej epoce, chcące jednak iść z duchem czasu i podążać w kierunku zrównoważonego rozwoju. Nie ma co ukrywać, że ta druga grupa z pewnością jest w Polsce liczniejsza.

Czytaj więcej

Nakręć się na social media TikTok w branży hotelarskiej

W świecie marketingu i promocji można spotkać się z zasadą „content is the king”, co oznacza, że jakość prezentowanych odbiorcy treści znacząco wpływa na jego zainteresowanie reklamowanym produktem lub usługą. Zawężając ten obszar do mediów społecznościowych, dziś bardziej zasadne byłoby powiedzenie „Video content is the king”, gdyż to audiowizualne materiały szturmem zdobywają uwagę zarówno użytkowników, jak i samych portali.

Czytaj więcej

Najważniejszy jest klient. Jak zdobywać lojalność gości hotelowych?

Wraz z rozwojem nowych technologii, zasobności społeczeństwa oraz ze zmianami geopolitycznymi zmieniają się również postawy i zachowania lojalnościowe konsumentów. Obecnie coraz częściej jesteśmy nastawieni na szukanie najkorzystniejszych naszym zdaniem ofert – czy to pod kątem cenowym, czy jakościowym. Nowe technologie dają nam możliwość szybkiego wyszukania i porównania interesujących nas produktów oraz usług. Często zakup, który nie dotyczy dóbr o charakterze impulsywnym, poprzedzony jest analizą zarówno na płaszczyźnie utylitarnej – związanej z cechami funkcjonalnymi nabywanych produktów, jak i hedonistycznej – związanej z niematerialnymi cechami produktów.

Czytaj więcej