Co z tym czasem przestoju?

Hotelowy know-how

Dla jednych wirus zmienił wszystko, a dla innych w sumie niewiele. Bardzo istotne jest w tym to, co z tym okresem zrobiliśmy i co z niego najlepszego wyciągnęliśmy. Czy ten okres zmienił nasze podejście do gości? Czy jesteśmy mniej gościnni? Czy bardziej chowamy się za ladą recepcyjną? Czy może wnikliwiej obserwujemy, czy gość z pokoju 104 wynosi już drugą bułkę z serem z bufetu?

Odwiedziłam kilka obiektów od momentu ponownego otwarcia hoteli do teraz i mogę stwierdzić, że jest to widoczne i odczuwalne, które hotele przyłożyły się do wykorzystania czasu postoju jak najlepiej, a które czekały, co będzie, lub nie do końca miały wizję/strategię.

POLECAMY

Muszę przyznać, że najlepiej wypadły obiekty, w których management uważnie słuchał swoich pracowników liniowych, ich opinii, doświadczeń i sugestii. 

Doskonałe doświadczenie miałam w Raffles Warsaw, a żeby jeszcze troszkę rzucić im wyzwanie, rezerwację zrobiłam trzy godziny przed przyjazdem! Pomimo antycovidowych zabezpieczeń i zaleceń mój przyjazd był jednym z bardziej rozczulających doświadczeń. Uwagę pragnę zwrócić na to, że każdy pracownik lobby wiedział, gdzie stanąć, jak wyraźniej mówić w maseczce, jaką mowę ciała prezentować, jakie gesty podkreślały serdeczność, aby gość odczuł autentyczną radość personelu z witania. 

Bardzo chętnie o tym maksymalnie wykorzystanym czasie na komunikację z zespołem i wdrożeniem odpowiednich szkoleń mówił Front Office Manager podczas panelu dyskusyjnego online konferencji Hotel Meeting.
Co robią inni? Śledząc ostatnio webinar Mandarin Oriental, dowiedziałam się, że obecna sytuacja wpłynęła na szereg ulepszeń zwłaszcza w komunikacji pomiędzy stanowiskami, działami, hotelami globalnie!

Najbardziej spodobało mi się to, że CEO MOHG raz w tygodniu ma spotkanie online na żywo ze wszystkimi pracownikami grupy. Pytanie może zadać każdy pracownik, a management nie ma na to wpływu. Pełna transparentność! Ten live ma na celu skrócić dystans w hierarchii, by móc usłyszeć swoich współpracowników – własnych ekspertów o...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy