Czy wiesz, jak zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce Google?

Hotel marketing Sales & Marketing
Czy pozycjonowanie strony internetowej hotelu nadal się opłaca? Kto dziś inwestuje w SEO i czym tak naprawdę zajmują się specjaliści z agencji interaktywnych? Rozwiewamy najczęstsze wątpliwości dotyczące pozycjonowania i ułatwiamy zrozumienie jego idei.

Algorytmy Google, odpowiadające za badanie zawartości stron internetowych, dotychczas zmieniły się przynajmniej kilkadziesiąt razy, w większości w sposób nieoficjalny (Google w ostatnich latach nie informuje o modyfikacjach sposobu rankowania stron WWW).

POLECAMY

Jaki jest cel zmian algorytmu Google?

Wyszukiwarka Google powstała po to, aby katalogować wszystkie informacje zawarte w internecie i prezentować je użytkownikom po wpisaniu konkretnego zapytania. Ta idea okazała się bardzo trudna do osiągnięcia. Weryfikacja, która strona spełni wszystkie oczekiwania internauty, a która z nich jest bezwartościowa, okazała się skomplikowanym procesem. Dlatego od ponad 20 lat algorytmy oceniające zawartość witryny są nieustannie udoskonalane.

Jak działają algorytmy Google?

Algorytmy Google mają za zadanie ocenić strony WWW i obdarzyć je większym bądź mniejszym zaufaniem. Co to oznacza? Chodzi o jak najlepsze dopasowanie witryny do wymagań, które stawiają algorytmy. Do badanych czynników zalicza się kilka bardzo ważnych elementów:

  • wartościowe i oryginalne treści kompleksowo opisujące daną usługę lub obiekt,
  • dane kontaktowe,
  • umożliwienie użytkownikom bezproblemowego poruszania się po witrynie,
  • brak błędów na stronie,
  • zadowalająca szybkość ładowania witryny.

Czynników wpływających na wartość strony internetowej w wyszukiwarce Google jest znacznie więcej. Ranking stron internetowych, które pojawiają się na dane zapytanie, musi być jak najlepiej dopasowany do potrzeb użytkowników, aby chcieli oni jak najczęściej korzystać z wyszukiwarki.

Jak osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwarce Google?

Osiągnięcie zadowalającej widoczności witryny w wyszukiwarce Google wymaga przede wszystkim zapoznania się ze wszystkimi wytycznymi, które udostępnia Google (https://support.google.com/webmasters/) oraz śledzenia aktualizacji dotyczących algorytmów. Cały ten proces zajmuje sporo czasu, tym bardziej, jeśli hotel nigdy wcześniej tego nie robił. Warto jednak podjąć działania związane z SEO, ponieważ pozycja w wyszukiwarce Google ma znaczący wpływ na liczbę rezerwacji bezpośrednich.

Zatem jak zdobyć zaufanie algorytmów i wyprzedzić konkurencję, czyli skutecznie zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej? Odpowiedź jest bardzo prosta: trzeba zacząć działać! Samemu czy z udziałem agencji? To kwestia indywidualna. Warto przemyśleć, czy ma się do tego odpowiednią wiedzę i dysponuje czasem na działania związane z pozycjonowaniem.

Dobór słów kluczowych

Pozycjonowanie polega na zdobywaniu wysokich pozycji na wiele różnych zapytań. Bardzo często współpraca pomiędzy hotelem i agencją interaktywną polega na pozycjonowaniu konkretnej puli słów kluczowych (fraz). Przy takiej formie współpracy bardzo ważnym etapem jest wybór zapytań, na które będzie pozycjonowana witryna. Zdarza się, że dział SEO (ang. Search Engine Optimization) otrzymuje od marketerów z hotelu komplet fraz, na które obiekt chciałby się pozycjonować. Niestety, nie zawsze są one rentowne i dają szansę na wzrost ruchu w witrynie.

Jeśli chcesz dobrać słowa kluczowe tak, aby osi...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy