Hotelarzu, co możesz zrobić podczas pandemii koronawirusa?

Hotel marketing

Prezentujemy Wam kolejny ciekawy artykuł z bloga PromocjaHotelu.pl. W ostatnim numerze mogliście przeczytać o tym, jak prowadzić profile na LINKEDINIE i Instagramie. Tym razem Paulina Lubieniecka w swoim artykule pisze, co hotele mogą zrobić podczas pandemii koronawirusa, by nie dać o sobie zapomnieć.

Czasy są trudne. Nie trzeba się rozwodzić nad tematem. Jest źle w hotelarstwie, źle w branży MICE. Konferencje zostały odwołane, wesela przełożone. Wszyscy czekają na „ten moment”.
Czym jest „ten moment”? Momentem, w którym sytuacja się uspokoi, liczba zachorowań na koronawirusa spadnie do minimum, a Polacy dotychczas „zamknięci w czterech ścianach” zapragną wyjść z domu, wyjechać, zorganizować coś fajnego. Wszyscy z nadzieją wypatrujemy „tego momentu”. Co jednak robić w oczekiwaniu na jego przyjście? Jak nie dać o sobie zapomnieć?

POLECAMY

Jakie działania marketingowe podjąć w czasach koronawirusa?

Pytanie: czy w ogóle je podejmować? Hotele, zderzając się z praktycznie zerowym dochodem, musiały szybko podejmować decyzje. Coraz to nowe obostrzenia zmusiły je do przystosowania się do nowych realiów. Obecnie hotele mogą przyjmować tylko gości podróżujących służbowo, sportowców, medyków, pacjentów i ich opiekunów, co oznacza oczywiście duże ograniczenia w funkcjonowaniu obiektu. Część hotelarzy postanowiła zamknąć swoje obiekty całkowicie, część jeszcze funkcjonuje, ale w ograniczonej formie. Niektórzy hotelarze zmuszeni byli zwolnić swoich pracowników i zaniechać działań marketingowych. Wszystko po to, by ciąć koszty, by przetrwać…

Działania marketingowe nie muszą być wcale drogie

Działania marketingowe jednak nie zawsze muszą wiązać się z wysokimi kosztami. Czasem wystarczy kilka postów w social mediach. W tych trudnych czasach hotele powinny komunikować się ze swoimi stałymi i potencjalnymi gośćmi. Dawać znać, że są, że istnieją, że im trudno. Nie bójcie się mówić, że Wam trudno. Wszystkim jest trudno – bardziej lub mniej. Odbiorcy kochają szczerość, dlatego pokochają i Was, Drodzy Hotelarze.

PromocjaHotelu.pl

Blog poświęcony marketingowi internetowemu dla branży hotelarskiej. Piszemy m.in. o zagadnieniach związanych ze stroną internetową hotelu, marketingiem w wyszukiwarce Google, mediami społecznościowymi, promocją sal konferencyjnych i weselnych oraz e-mail marketingiem. Czytają nas hotelarze oraz właściciele obiektów związani na co dzień z marketingiem i sprzedażą w internecie.

Dajcie się poznać

Wasz marketing wizerunkowy powinien skupić się więc bardziej na opisaniu obecnej sytuacji niż na sprzedaży. W postach na Facebooku, LinkedIn, Instagramie, Twitterze zachowajcie spokój i rozwagę. Przybliżcie odbiorcom swój obiekt.
Możecie opisać, kto w nim pracuje, jakie zainteresowania mają Wasi pracownicy. A może Wasz hotel otoczony jest pięknym lasem albo w pobliżu znajdują się warte uwagi zabytki? Poinformujcie o tym swoich odbiorców. Pomyślcie też nad tym, co Was wyróżnia na rynku. Kiedy zaraza się skończy, ludzie zaczną znowu podróżować. Musicie ich subtelnie przekonać, że to właśnie u Was powinni dokonać pierwszej rezerwacji po zakończeniu epidemii.
 

Fot. 1. Hampton by Hilton Lublin

 

Fot. 2. Hotel Gromada Centrum

 

Fot. 3. Pałac Ślężany

Zaangażujcie swoich odbiorców

Działania marketingowe możecie też prowadzić bez żadnych kosztów. Jak? Zaangażujcie w nie swoich odbiorców i gości. Zadajcie jakieś pytanie w swoich postach, które pobudzi wyobraźnię i skłoni do interakcji.
Zaproponujcie swoim odbiorcom kilka propozycji spędzania wolnego czasu. Przypomnijcie im o tym, że nie samą technologią człowiek żyje. Mogą wykorzystać swój czas na milion sposobów: np. poczytać książkę, posprzątać mieszkanie, pograć z rodziną w gry planszowe.
To dobry moment na wyciągnięcie „oldschoolowych” gier, takich jak Chińczyk, Monopoly czy Scrabble. Sama jestem fanką gier planszowych i od siebie najbardziej polecam takie, jak „Wsiąść do pociągu”, „Kolejka”, „CV”, „Dixit” i „Rummikub”.
Poproście ich też, żeby wrzucali pod Waszymi postami lub na swoich prywatnych social mediach zdjęcia z pobytu u Was. Niech Was oznaczą. Możecie zaoferować w podziękowaniu jakiś mały upominek w postaci np. długopisu z logo (pewnie macie jeszcze sporo gadżetów, których nie macie komu teraz rozdawać, prawda?).
Jeśl...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy