Czasy są trudne. Nie trzeba się rozwodzić nad tematem. Jest źle w hotelarstwie, źle w branży MICE. Konferencje zostały odwołane, wesela przełożone. Wszyscy czekają na „ten moment”.
Czym jest „ten moment”? Momentem, w którym sytuacja się uspokoi, liczba zachorowań na koronawirusa spadnie do minimum, a Polacy dotychczas „zamknięci w czterech ścianach” zapragną wyjść z domu, wyjechać, zorganizować coś fajnego. Wszyscy z nadzieją wypatrujemy „tego momentu”. Co jednak robić w oczekiwaniu na jego przyjście? Jak nie dać o sobie zapomnieć?
POLECAMY
Jakie działania marketingowe podjąć w czasach koronawirusa?
Pytanie: czy w ogóle je podejmować? Hotele, zderzając się z praktycznie zerowym dochodem, musiały szybko podejmować decyzje. Coraz to nowe obostrzenia zmusiły je do przystosowania się do nowych realiów. Obecnie hotele mogą przyjmować tylko gości podróżujących służbowo, sportowców, medyków, pacjentów i ich opiekunów, co oznacza oczywiście duże ograniczenia w funkcjonowaniu obiektu. Część hotelarzy postanowiła zamknąć swoje obiekty całkowicie, część jeszcze funkcjonuje, ale w ograniczonej formie. Niektórzy hotelarze zmuszeni byli zwolnić swoich pracowników i zaniechać działań marketingowych. Wszystko po to, by ciąć koszty, by przetrwać…
Działania marketingowe nie muszą być wcale drogie
Działania marketingowe jednak nie zawsze muszą wiązać się z wysokimi kosztami. Czasem wystarczy kilka postów w social mediach. W tych trudnych czasach hotele powinny komunikować się ze swoimi stałymi i potencjalnymi gośćmi. Dawać znać, że są, że istnieją, że im trudno. Nie bójcie się mówić, że Wam trudno. Wszystkim jest trudno – bardziej lub mniej. Odbiorcy kochają szczerość, dlatego pokochają i Was, Drodzy Hotelarze.
PromocjaHotelu.pl
Blog poświęcony marketingowi internetowemu dla branży hotelarskiej. Piszemy m.in. o zagadnieniach związanych ze stroną internetową hotelu, marketingiem w wyszukiwarce Google, mediami społecznościowymi, promocją sal konferencyjnych i weselnych oraz e-mail marketingiem. Czytają nas hotelarze oraz właściciele obiektów związani na co dzień z marketingiem i sprzedażą w internecie.
Dajcie się poznać
Wasz marketing wizerunkowy powinien skupić się więc bardziej na opisaniu obecnej sytuacji niż na sprzedaży. W postach na Facebooku, LinkedIn, Instagramie, Twitterze zachowajcie spokój i rozwagę. Przybliżcie odbiorcom swój obiekt.
Możecie opisać, kto w nim pracuje, jakie zainteresowania mają Wasi pracownicy. A może Wasz hotel otoczony jest pięknym lasem albo w pobliżu znajdują się warte uwagi zabytki? Poinformujcie o tym swoich odbiorców. Pomyślcie też nad tym, co Was wyróżnia na rynku. Kiedy zaraza się skończy, ludzie zaczną znowu podróżować. Musicie ich subtelnie przekonać, że to właśnie u Was powinni dokonać pierwszej rezerwacji po zakończeniu epidemii.
Zaangażujcie swoich odbiorców
Działania marketingowe możecie też prowadzić bez żadnych kosztów. Jak? Zaangażujcie w nie swoich odbiorców i gości. Zadajcie jakieś pytanie w swoich postach, które pobudzi wyobraźnię i skłoni do interakcji.
Zaproponujcie swoim odbiorcom kilka propozycji spędzania wolnego czasu. Przypomnijcie im o tym, że nie samą technologią człowiek żyje. Mogą wykorzystać swój czas na milion sposobów: np. poczytać książkę, posprzątać mieszkanie, pograć z rodziną w gry planszowe.
To dobry moment na wyciągnięcie „oldschoolowych” gier, takich jak Chińczyk, Monopoly czy Scrabble. Sama jestem fanką gier planszowych i od siebie najbardziej polecam takie, jak „Wsiąść do pociągu”, „Kolejka”, „CV”, „Dixit” i „Rummikub”.
Poproście ich też, żeby wrzucali pod Waszymi postami lub na swoich prywatnych social mediach zdjęcia z pobytu u Was. Niech Was oznaczą. Możecie zaoferować w podziękowaniu jakiś mały upominek w postaci np. długopisu z logo (pewnie macie jeszcze sporo gadżetów, których nie macie komu teraz rozdawać, prawda?).
Jeśl...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!