Jak drobne elementy wpływają na wizerunek hotelu bądź restauracji?

Hotelowy know-how

Drobne działania marketingowe mogą mieć ogromny wpływ na wizerunek hotelu lub restauracji. Na przykład drobnostki takie jak dodatkowe przekąski lub napoje, uprzejma i profesjonalna obsługa, czyste i schludne pokoje czy atrakcyjne menu mogą przyciągnąć gości i sprawić, że będą oni czuć się mile widziani.

Działania marketingowe takie jak promocje cenowe, programy lojalnościowe, rekomendacje zadowolonych klientów czy współpraca z lokalnymi atrakcjami turystycznymi mogą również wpłynąć na wizerunek hotelu lub restauracji. Ważne jest, aby stale monitorować i poprawiać swój wizerunek, aby zapewnić gościom jak najlepsze doświadczenie i przyciągnąć ich ponownie w przyszłości. Tak naprawdę bowiem żaden wyszukany, kreatywny i dobry marketing nie zrobi trwałego wrażenia na kliencie tak, jak dobra obsługa, smaczne jedzenie, wygodne łóżko i czysty lokal. 

POLECAMY

Kampania marketingowa 

Prowadzenie dużych kampanii marketingowych, na które sieci hotelowe czy sieci restauracji potrafią wydać dziesiątki, a nawet setki tysięcy złotych, ma oczywiście sens. Zwiększamy zasięg informacji o naszej marce, zasiewamy ziarno zainteresowania, a gdy odbiorca reklamy zobaczy nasz obiekt, zwiększa się szansa, że zostawi u nas pieniądze. O jednym jednak się zapomina nie tylko w branży HoReCa – przyciągnięcie klienta to ten najłatwiejszy krok. O wiele trudniejsze i ważniejsze jest zrobienie na miejscu dobrego wrażenia oraz zachęcenie, żeby wrócił, skorzystał jeszcze raz, polecił znajomym. Jest to uzależnione od dziesiątek drobnych elementów bieżącej pracy ludzi w danej lokalizacji, które potrafią zniweczyć lub wzmocnić efekt szeroko zakrojonej kampanii informacyjnej. 
Jednym ze sposobów na zadbanie o dobry wizerunek restauracji (w tym restauracji hotelowej) jest zapewnienie gościom wysokiej jakości jedzenia i obsługi. To bezapelacyjnie najbardziej podstawowe i najważniejsze w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy. 
Goście zazwyczaj kierują się opiniami innych osób i recenzjami w internecie, zanim zdecydują się na rezerwację w danym hotelu czy restauracji. Jeśli obiekt ma dobrą opinię, łatwiej będzie mu przyciągnąć nowych gości i utrzymać stałych klientów. Dobry wizerunek może też przyczynić się do wzrostu cen i zwiększenia zysków. To takie oczywiste, a jednocześnie tak często zaniedbywane. Każda wpadka obsługi obiektu – nieposprzątany pokój, niedomyty widelec, pomyłka w rezerwacji, zimny obiad – wpływa nie tylko na odczucia jednego gościa, ale często skutkuje krytycznym komentarzem w mediach społecznościowych, złą opinią na Google czy Booking.com, a przy szczególnie dużym przewinieniu – na Wykop.pl i grupach na Facebooku. 
 


Drobne działania marketingowe

Oprócz podstawowych elementów pracy hotelu lub restauracji, takich jak wysoki poziom obsługi gości, czystość obiektu czy jakość jedzenia i napojów, istnieje wiele drobnych...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy