Dołącz do czytelników
Brak wyników

Sales & Marketing

20 kwietnia 2020

NR 2 (Marzec 2020)

Jak prowadzić blog hotelowy?

48

Blog to według Wikipedii mający już 23-letnią historię dziennik sieciowy, który pełni kilka funkcji. Czy powinien być częścią współczesnej strony hotelu? Z pewnością tak, ponieważ w dobie coraz mniejszego zasięgu organicznego w wyszukiwarkach, może stanowić doskonałe źródło wizyt pod warunkiem odpowiedniego przygotowania. 

Ponadto atrakcyjnie dobierane tematy mogą zainteresować także część użytkowników strony i realizować cele wspomagające sprzedaż. Skupmy się jednak na czynnikach pierwszego wymienionego celu, czyli jak pisać i optymalizować treść, aby zwiększać ruch organiczny na stronie. 

Architektura blogu

Przygotowując się do tworzenia bloga, musimy zdawać sobie sprawę z tego, że powinien on stanowić swojego rodzaju „wędkę” do pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki. Wszystkie podstrony blogu w zależności od popularności tematu i kondycji strony hotelu w Google będą stanowić strony wejścia dla użytkowników. 

Wyróżnić możemy trzy główne poziomy architektury blogu:

  1. Strona główna blogu – podstrona w ramach witryny hotelu prezentująca w układzie chronologicznym wszystkie artykuły dodatkowo z możliwością wyboru danej kategorii.
  2. Strona kategorii – to widok spinający wszystkie artykuły z danej kategorii, w układzie podobnym jak strona główna blogu. Warto przemyśleć kategorie pasujące do segmentu hotelu – przykładowymi kategoriami mogą być z pewnością „Z życia hotelu”, „Kulinaria”, „Atrakcje i zabytki”, „Dla rodzin”, „MICE” itp.
  3. Artykuł – podstrona najniższego poziomu zawierająca odpowiednio skonfigurowany wpis.

Gdy już mamy zaplanowaną architekturę, własne pomysły i przede wszystkim wolne zasoby ludzkie do przygotowywania treści, w następnym kroku powinniście zgłosić się do wykonawcy strony z prośbę o rozbudowę witryny o sekcję blogu. Ważna jest regularność w przygotowywaniu wpisów, lepiej pisać 1–2 razy na miesiąc niż publikować 10 wpisów raz na pół roku. Liczba artykułów może być dobierana zgodnie z zasadą „im więcej, tym lepiej”, bo rozbudowujemy content witryny hotelu pod warunkiem, że są to angażujące treści dobrej jakości, niosące dodatkową wartość dla użytkowników witryny – nie stawiaj sobie jednak zbyt wysoko poprzeczki, jeśli nie masz pomysłu i czasu na częste tworzenie wpisów.

 

Jak dobierać tematy?

Dobór odpowiednich tematów jest kluczowym zagadnieniem. To od tematu, popularności i konkurencji w wyszukiwarce zależy, czy artykuł znajdzie się na odpowiednio wysokich pozycjach w Google. W przypadku tworzenia artykułów na blog powinniście trafiać w tzw. długi ogon. Artykuł o nazwie „Hotel nad morzem” nie ma większych szans na przebicie się w wynikach wyszukiwania na swoje główne słowo kluczowe.

Oczywiście w treści takiego artykułu będą z pewnością inne słowa, które wspólnie z tytułem mogą stanowić długi ogon, jednak lepsze efekty przyniesie bardziej rozwinięty tytuł.

Najłatwiej zobrazować to przykładem – artykuł „Hotel na romantyczny weekend nad morzem? Spędź go z widokiem na morze!” zawiera w tytule kilka ciekawych słów kluczowych, m.in. „hotel na weekend”, „weekend nad morzem”, „romantyczny weekend”, „hotel z widokiem na morze” itp. Inny przykład? Proszę bardzo – „Jak zorganizować konferencję na Mazurach do 50 osób” to MICE-owy przykład zapytania, które zbudowane jest z takich zwrotów, jak „konferencje na Mazurach”, „jak zorganizować konferencje”, „konferencje do 50 osób” itp. Już na etapie tworzenia tematów powinniśmy wytypować trafnie frazy, których używają użytkownicy – pomóc w tym mogą takie narzędzia, jak Keyword Planner (funkcja Google Ads) lub AnswerThePublic.com.

W doborze tematów mogą pomóc także aktualne wydarzenia czy imprezy mające miejsce w bezpośrednim otoczeniu hotelu, jak otwarcie nowego aquaparku w pobliżu, koncert zna...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy