Kampanie must have na 2019 i 2020 r.

Hotel marketing Sales & Marketing
Analiza pozyskiwania ruchu na stronach hoteli pokazuje, że nawet ponad 60% pochodzi z kanałów płatnych. Dla obiektów, które jeszcze nie prowadzą aktywnych działań reklamowych lub które robią to dorywczo, oznacza to ogromny, niewykorzystany potencjał rynkowy. Dowiedz się, od których kampanii warto rozpocząć działania i które specjaliści e-marketingu uważają za must have na 2019 i 2020 r.

Sieć wyszukiwania Google Ads
Widoczność w sieci wyszukiwania (tzw. linkach sponsorowanych, czyli pierwszych wynikach z oznaczeniem „Reklama” w wyszukiwarce Google) jest często równoznaczna z istnieniem (lub nie) obiektu w sieci. Przykładowo: pierwsza strona wyszukiwania dla frazy „hotel Poznań” to cztery linki sponsorowane i wyniki z Map Google – długi box z przekierowaniami do wizytówek Google. Wyniki organiczne? Daleko poniżej Map. 

POLECAMY


Taki wygląd pierwszej strony wyników to nie jedynie domena zapytań ogólnych. Na zapytanie „hotel na Boże Narodzenie w Zakopanem” pierwsza strona wygląda tak samo. Bez kampanii w linkach sponsorowanych widoczność obiektów hotelarskich na tego rodzaju zapytania może być zatem znacząco ograniczona lub wręcz zerowa. Aktywne działania e-marketingowe w Google Ads powinny być więc pierwszym elementem każdej strategii widoczności w sieci.

Rys. 1

Remarketing dynamiczny Google Ads
Zbliża się zima, co oznacza poszukiwania obuwia dopasowanego do sezonu, także przez internet. Użytkownicy odwiedzają w tym czasie różne sklepy internetowe w celu porównania oferty. Dzięki obecności w linkach sponsorowanych sklep obuwniczy XYZ ma zapewniony zwiększony ruch na podstronach z ofertą sezonową. Co jednak w sytuacji, gdy potencjalni klienci odwiedzają sklep i porzucają go bez dokonania zakupu?


Sklep XYZ wie o odwiedzinach – wszystko za sprawą danych z plików cookie, na których analizę i przetwarzanie zgodzili się po wejściu na stronę. Podczas odwiedzania innej strony internetowej podąża za nimi reklama tego sklepu, zawierająca dokładnie te produkty, które oglądali wcześniej. To standardowy model kampanii online wykorzystywany nie tylko przez XYZ, ale i przez tysiące innych biznesów e-commerce: sklepów z odzieżą, artykułami AGD, zabawkami itp. Dlaczego nie wykorzystać tego samego mechanizmu w hotelarstwie? Remarketing dynamiczny w Google Ads wykorzystuje feed produktowy obecny w Profitroom Booking Engine, czyli listę ofert dostępnych w silniku rezerwacyjnym. Baner tworzy się dynamicznie w zależności od aktywności użytkownika w silniku. 


Jeden z najwyższych odnotowanych przez nas wskaźników...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy