Lato w hotelu: minimum środków, potężny efekt

Hotelowy know-how

Polska aura nawet w szczycie sezonu może zaskakiwać szarością nieba, grafitem burzowych chmur, brązem na miedzach i w kałużach… A przecież Polacy, gdy wyjeżdżają na urlop, chcą zapomnieć o codzienności. Odpowiednie techniki mogą sprawić, że niezależnie od pogody pokój hotelowy będzie oazą skąpaną w słonecznym blasku.

Zmiana sezonu – prosto

Zmiana aranżacji wnętrz kojarzy się z większym remontem. A przecież to nie musi być nic skomplikowanego. Tak samo, jak co sezon zmieniamy niektóre pozycje w menu, tak też w prosty sposób możemy zmienić chociażby tekstylia we wnętrzach. Warto zacząć od pościeli, zasłon i poszewek na poduszki. Z czasem może powstać spójny, czterosezonowy schemat, który z kolei trzeba będzie modyfikować tylko raz na kilka lat (wraz z naturalnym zużywaniem się materiałów i zmianą trendów). 
Stereotyp głosi, że letnie tkaniny to barwy zachodu słońca i pomarańczy, a do tego sezonowe nadruki. Szlachetniej postrzega się jednak umiar kolorystyczny wzbogacony jednym czy dwoma intensywniejszymi kolorami. Tak zresztą w rzeczywistości wygląda lato: beże i brązy nadmorskich wydm oraz słomkowy kapelusz na głowie są utrzymane w jednej tonacji. Turkus wody lub arbuzową czerwień wprowadzajmy ostrożnie i pojedynczo. Aby uniknąć eklektycznego miszmaszu, przy tworzeniu letniej palety barw warto wziąć pod uwagę również odcienie drewna czy kamienia, które już znajdują się we wnętrzu. Gdy wymiana wnętrzarskich akcesoriów cztery razy do roku wymaga zbyt dużo energii, można postawić przynajmniej na dwie odróżniające się od siebie sezonowe palety: letnią i zimową. Jeśli zadbamy o efekt wow we wnętrzach, to rozpoczynający się z przytupem w październiku sezon zimowy i lato, które da się odczuć w hotelu już od kwietnia, mogą okazać się atutem do wykorzystania w strategii marketingowej.
 

POLECAMY


Sztuka lata

Innym pomysłem jest pozostawienie prostego wnętrza ze szlachetną białą pościelą przez cały rok i modyfikowanie klimatu wyłącznie poprzez sztukę. Takie podejście reprezentują np. właściciele hotelu przy parku rozrywki Suntago we Wręczy. Proste, jasne wnętrza mogłyby znaleźć się w dowolnym miejscu na świecie, ale „odjechane”, nasycone kolorami lata obrazy nad łóżkami nie pozostawiają wątpliwości, że znajdujemy się w otoczeniu basenów i tropikalnych oranżerii. Podobny zabieg wykorzystano już w 1942 roku w hotelu Beverly w Beverly Hills. Don Loper zaprojektował kultowe do dziś tapety Martinique Banana Leave z motywem liści bananowca. W butikowych hotelach za wrażenie często odpowiadają eleganckie albumy z dziełami sztuki na podręcznym stoliku sprzyjające wakacyjnej kontemplacji. Latem zimowe pejzaże można zamienić na dżunglę Henriego Rousseau lub coś z cyklu Cztery pory roku Zofii Stryjeńskiej.
Najprostszy trik na letnią zmianę wnętrza? Zamiana dzieł sztuki w pokoju na takie, które kojarzą się z latem, a następnie dodanie poduszek na kanapę w kolorach, które pojawiają się na obrazach. Wnętrze prezentuje się wówczas spójnie i jest całkowicie odmienione. Nikt nie spodziewa się, jak prostych użyto tu środków. Po sezonie wystarczy zdjąć obraz i zmienić poszewki (to też pomysł na błyskawiczną zmianę nastroju we wnętrzach przy okazji wesel).
 


Marketing doświadczeń

Marketing doznań uważany jest za jeden z najnowszych i najbardziej innowacyjnych trendów. Szczególnie zauważa się go w hotelarstwie. Sam nocleg nie stanowi już atrakcji. Goście po powrocie do domu (a nawet wcześniej, dzięki mediom społecznościowym) opowiadają o tym, co zobaczyli, przeżyli i czego się nauczyli. To kolejne wyzwanie postawione hotelarzom, a jednocześnie możliwość olśnienia gości tym, co zwyczajne. Ziołowy kwietnik na parapecie, budka dla ptaków, lornetka do obserwacji morza – właśnie takie drobiazgi w pokoju składają się na żywe doświadczenie. 
To dziś szczególnie ważne w kontekście trendu sustainability i ekoturystyki. Może brzmi zaskakująco, ale dzisiejsi turyści goszczący w wielu ekoresortach bardziej cenią sobie akcesoria do zbierania śmieci z plaży, niż zbieranie muszelek, a nad możliwość zabrania na pamiątkę egzotyczn...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy