Najlepsze sposoby na informowanie gości o bezpieczeństwie

Hotel marketing

Druga faza odmrażania gospodarki przyniosła dobre wieści dla wszystkich hotelarzy – hotele znów mogą przyjmować gości. Tyle że w ograniczony sposób i pod warunkiem spełnienia konkretnych wytycznych, na które z pewnością goście bardziej niż kiedykolwiek będą zwracać uwagę. Przedstawiamy, w jaki sposób można zapewniać ich o bezpieczeństwie w obiekcie i zachęcać tym samym do rezerwacji.

29 kwietnia br. premier poinformował o szczegółach kolejnego etapu przywracania gospodarki do stanu sprzed pandemii koronawirusa. Od 4 maja br. ponownie mogą funkcjonować wszystkie hotele i miejsca noclegowe. 

POLECAMY

To bardzo dobre wiadomości, ale hotelarze są jednocześnie zobowiązani do przestrzegania „Wytycznych dla funkcjonowania hoteli/obiektów/pensjonatów w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce”. Podzielono je na 4 części:

  • zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze,
  • zapewnienie bezpieczeństwa w obiekcie,
  • procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/obsługi,
  • procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia koronawirusem.

Niezwykle ważne jest stosowanie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministerstwa Rozwoju, a także poinformowanie o swoich działaniach potencjalnych i pozyskanych gości. Ponad 80% gości hotelowych przyznało bowiem, że przygotowania obiektu pod kątem bezpieczeństwa epidemiologicznego są dla nich ważne (wyniki przeprowadzone na bazie ponad 10 000 respondentów w badaniu „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – wypoczynek 2020” z drugiej połowy kwietnia 2020 r.). Z pewnością będą więc przyglądać się informacjom dostępnym w ofertach czy na stronach internetowych obiektów.

Jak można informować gości o tym, że obiekt jest bezpieczny?

Cenne komunikaty

Jest co najmniej kilka skutecznych kanałów, za pośrednictwem których można dotrzeć z komunikatem do potencjalnych gości hotelowych. Aktualnie oprócz tradycyjnych przekazów związanych z tym, jak wyjątkowym miejscem jest reprezentowany przez Ciebie obiekt, istotne będzie dodanie informacji o tym, jak hotel dba o bezpieczeństwo. Informacje o tym można przekazać:

  • w social mediach poprzez publikowanie specjalnych postów,
  • w pop-upie umieszczonym na stronie internetowej lub poprzez specjalny widget (można włączyć go po zalogowaniu się do Profitroom Suite, w zakładce „Ustawienia”, a następnie „Strona www” i „Koronawirus”),
  • w specjalnym mailingu, np. informującym o ponownym otwarciu hotelu lub promującym ofertę „pokryzysową”,
  • w mailach – wiadomościach automatycznych wysyłanych po rezerwacji oraz przed przyjazdem do obiektu,
  • w tzw. szansach pobytowych – można załączyć specjalny dokument lub dodać do treści link kierujący do szczegółów zawartych na stronie internetowej obiektu.

Trzy ostatnie działania można zrealizować, korzystając z opcji dostępnych w Profitroom CRM. Ale na tym nie koniec. Warto zadbać również o ofertę oraz prowadzo...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy