29 kwietnia br. premier poinformował o szczegółach kolejnego etapu przywracania gospodarki do stanu sprzed pandemii koronawirusa. Od 4 maja br. ponownie mogą funkcjonować wszystkie hotele i miejsca noclegowe.
POLECAMY
To bardzo dobre wiadomości, ale hotelarze są jednocześnie zobowiązani do przestrzegania „Wytycznych dla funkcjonowania hoteli/obiektów/pensjonatów w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce”. Podzielono je na 4 części:
- zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze,
- zapewnienie bezpieczeństwa w obiekcie,
- procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/obsługi,
- procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia koronawirusem.
Niezwykle ważne jest stosowanie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministerstwa Rozwoju, a także poinformowanie o swoich działaniach potencjalnych i pozyskanych gości. Ponad 80% gości hotelowych przyznało bowiem, że przygotowania obiektu pod kątem bezpieczeństwa epidemiologicznego są dla nich ważne (wyniki przeprowadzone na bazie ponad 10 000 respondentów w badaniu „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – wypoczynek 2020” z drugiej połowy kwietnia 2020 r.). Z pewnością będą więc przyglądać się informacjom dostępnym w ofertach czy na stronach internetowych obiektów.
Jak można informować gości o tym, że obiekt jest bezpieczny?
Cenne komunikaty
Jest co najmniej kilka skutecznych kanałów, za pośrednictwem których można dotrzeć z komunikatem do potencjalnych gości hotelowych. Aktualnie oprócz tradycyjnych przekazów związanych z tym, jak wyjątkowym miejscem jest reprezentowany przez Ciebie obiekt, istotne będzie dodanie informacji o tym, jak hotel dba o bezpieczeństwo. Informacje o tym można przekazać:
- w social mediach poprzez publikowanie specjalnych postów,
- w pop-upie umieszczonym na stronie internetowej lub poprzez specjalny widget (można włączyć go po zalogowaniu się do Profitroom Suite, w zakładce „Ustawienia”, a następnie „Strona www” i „Koronawirus”),
- w specjalnym mailingu, np. informującym o ponownym otwarciu hotelu lub promującym ofertę „pokryzysową”,
- w mailach – wiadomościach automatycznych wysyłanych po rezerwacji oraz przed przyjazdem do obiektu,
- w tzw. szansach pobytowych – można załączyć specjalny dokument lub dodać do treści link kierujący do szczegółów zawartych na stronie internetowej obiektu.
Trzy ostatnie działania można zrealizować, korzystając z opcji dostępnych w Profitroom CRM. Ale na tym nie koniec. Warto zadbać również o ofertę oraz prowadzo...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!