Dołącz do czytelników
Brak wyników

Hotel marketing

21 września 2020

NR 4 (Sierpień 2020)

OTWÓRZCIE SIĘ na zyski

93

Historia zna przypadki wielu odkryć i wynalazków, które początkowo nie zyskały uznania, były wręcz krytykowane, a potem stały się światowym hitem. Można tu wymienić parasol (zbyt damski), żarówkę (bezwartościową) albo nawet kawę (chorobotwórczą). Wiele z nich zaczęło cieszyć się popularnością, gdy ludzie poznali ich działanie i skutki. Niestety, takie sytuacje zdarzają się również obecnie. Nawet w biznesie firmy często odrzucają nowości z powodu niewystarczającej wiedzy.

Jednym z niedocenianych rozwiązań jest RMS (ang. Revenue Management System), czyli system analityczny do zarządzania optymalizacją przychodów, stosowany przede wszystkim w obiektach hotelowych. Nie wszyscy hotelarze widzą w nim wartość. Chociaż ich hotele wyposażone są w najnowocześniejsze urządzenia dla gości, pewne operacje hotelowe wciąż przeprowadzane są ręcznie. A system mógłby zrobić to o wiele szybciej i wydajniej. Dlatego chcieliśmy rozważyć najczęstsze obiekcje dotyczące RMS-ów oraz pokazać, że wbrew pozorom są to skuteczne rozwiązania, które mogą sprawdzić się również w Waszym hotelu.

„Nie stać mnie na RMS-a”

Jedną z najczęściej podawanych przyczyn jest bariera finansowa. Hotelarze skrupulatnie śledzą sytuację finansową swojego obiektu, a każdy dodatkowy koszt traktują jak wroga. Jednak RMS to nie koszt, lecz inwestycja. Możliwość dostosowania się do zmiany sytuacji i uzyskania rekomendacji najbardziej optymalnej ceny oznacza, że ostatecznie zarobicie więcej na każdym sprzedanym pokoju. Ponadto analiza trendów i prognozowanie sprawią, że będziecie mogli zaplanować budżet i łatwo przewidzieć kolejne zyski, więc inwestycja zwróci się bardzo szybko.

 
„RMS nie pasuje do mojego hotelu”

Jeżeli macie hotel obsługujący np. sektor MICE i bardziej interesuje Was wynajem sal i sprzedaż usług gastronomicznych niż wynajem pokoi, to RMS też może Wam pomóc. Niektóre RMS-y wyposażone są w funkcje mierzenia TRevPAR-u, czyli wskaźnika przychodu ze wszystkich źródeł przychodowych (pokoje, sale konferencyjne, bar, restauracja itd.). Dzięki temu dowiecie się, skąd pochodzą Wasze zyski, oraz odpowiednio dostosujecie ceny wszystkich Waszych usług. Jeżeli zaś zazwyczaj obsługujecie całe grupy gości zamiast pojedynczych rezerwacji, pomoże Wam opcja wyceny grup RMS-a. Umożliwi Wam ona ustalenie optymalnej ceny dla większej liczby odwiedzających. 

„Mam za mały hotel na RMS-a”

Wiele osób uważa, że mały hotel wymaga jedynie uproszczonego zarządzania, więc nie potrzebuje RMS-a. Paradoksalnie jest dokładnie na odwrót. Pamiętajmy, że najdroższy pokój to pusty pokój. Mały hotel odczuje o wiele dotkliwiej skutki niskiego obłożenia lub sprzedania pokoi zbyt...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy