Dołącz do czytelników
Brak wyników

Technologie w hotelarstwie , Optymalizacja kosztów , Aktualności

2 listopada 2021

NR 1 (Wrzesień 2021)

Podwyższenie oczekiwań gości. W jaki sposób spełnić życzenia klientów?

0 22

Podczas pandemii COVID-19, znacznie zmieniło się podejście gości odnośnie do miejsc wypoczynkowych. Klienci stali się znacznie bardziej wymagający, zdecydowanie większą uwagę zwracają na higienę i zachowanie nowych zasad, które pojawiły się w czasie pandemii. I choć hotele nieustannie zmagają się z ciągłym wyzwaniem podwyższania swoich standardów – pandemia spowodowała, że w tym wyścigu do osiągnięcia ideału pojawiły się nowe przeszkody.

Po pierwszym okresie zaskoczenia i swoistej bezradności, która dotknęła wszystkie chyba dziedziny gospodarki – zaczęły powstawać przeróżne, innowacyjne rozwiązania. W hotelu w Żninie gościom pomaga czuć się komfortowo i bezpiecznie zastosowane uzdatnianie powietrza.

Więcej na ten temat opowie się przedstawicielka firmy produkującej urządzenia poprawiające jakość powietrza – Dorota Zakrzewska.

Antonina Zajda: Z roku na rok coraz bardziej podwyższają się oczekiwania gości, przyjeżdżających do obiektów hotelowych. Klimatyzacja czy też ogrzewanie są w pokojach dobrem podstawowym, czymś, o co nawet nie trzeba pytać. Z pewnością powstają natomiast nowe standardy, do których trzeba sięgać. Ostatnio wiele słyszy się o polepszaniu jakości pobytu przez uzdatnianie powietrza. Opowie Pani o tym więcej?

Dorota Zakrzewska: Do tej pory planując nowy budynek komercyjny, taki jak hotel, uwaga inwestorów skupiała się przede wszystkim na elementach wyposażenia strukturalnego zapewniających chłodzenie i grzanie obiektu, często zaniedbując kwestie jakości powietrza wewnętrznego. Rzadko kiedy zadajemy sobie sprawę z tego, że spędzamy nawet do 90% czasu w pomieszczeniach zamkniętych, oddychając powietrzem 2–5 razy gorszym niż powietrze zewnętrzne i jest to fakt niezależny od sytuacji związanej z aktualnym stanem pandemii koronowirusa.

Jedno jest pewne, okres pandemii i walki z koronowirusem wpłynął na nasze zachowania i zmienił nieodwracalnie potrzeby konsumentów, a branża hotelowa będzie musiała już zawsze zapewniać rygorystyczne standardy bezpieczeństwa.

Jakość powietrza to przede wszystkim wentylacja, czyli zapewnienie odpowiedniej ilości czystego, świeżego powietrza o właściwych parametrach, czyli temperaturze i wilgotności sprawiających, że czujemy się dobrze w zamkniętych pomieszczeniach. Nie boli nas głowa, nie mamy podrażnień górnych dróg oddechowych czy zaczerwienionych oczu. Warto zwrócić tutaj uwagę na aspekt związany z oczyszczaniem powietrza z pyłków i zarodników, ale też pyłu cementowego, bakterii, wirusów i zarazków. Im mniejsze cząsteczki, tym dłużej utrzymują się w powietrzu i uszkadzają układ oddechowy człowieka: dla przykładu cząsteczki PM10 osadzają się w nosie i gardle, ale już PM 2.5 wędrują wraz z wdychanym powietrzem do płuc, a PM1 są wystarczająco małe, aby znaleźć drogę przez błony komórkowe pęcherzyków płucnych do ludzkiego krwioobiegu i powodować choroby zagrażające życiu.

Rozwiązania, które zabezpieczą obiekt i oczyszczą powietrze stały się stałym elementem wyposażenia wielu hoteli.

AZ: W jaki sposób hotele mogą zaradzić nowym wymaganiom swoich gości?

DZ: Należy wymienić tutaj kilka rozwiązań proponowanych przez firmę Daikin, takich jak np. wysokiej jakości system wentylacji z wielostopniową filtracją, uzdatnianie recylkulowanego i świeżego powietrza światłem UV-...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy