Dołącz do czytelników
Brak wyników

Hotelowy know-how

8 października 2021

NR 1 (Wrzesień 2021)

Pokolenie X – jak spełnić ich oczekiwania w hotelu?

0 178

Na początku tego wieku amerykański socjolog John Urry w Socjologii mobil- ności trafnie opisał świat i związane z nim przemiany. Rozwój form komunikowania się i intensywność podróżowania w połączeniu z powodzią informacji w mass mediach sprawia, że świat opanował nieustanny przepływ towarów, usług i informacji. Ułatwia to mobilność, ale też jednocześnie sprawia, że mamy problemy z koncentracją (na przestrzeni ostatnich 15 lat zmniejszyła się ona z poziomu 12 do 8 sek.!), stąd tak wielka popularność komunikatorów społecznościowych, które coraz częściej są wybierane zamiast korespondencji mailowych.

Pokolenie X otworzyło czas paradoksów w życiu społecznym. Znajomych ma się na Facebooku, informacje pozyskuje się z mediów społecznościowych. Ale jak potwierdza niemiecka branża turystyczna, pokolenie 40-latków sferę aktywności turystycznej jednak powierza (profesjonalnym) pracownikom biur podróży, gdyż ceni ich za wyczucie oczekiwań klienta i dopasowanie oferty do indywidualnych oczekiwań. Zachodnie biura podróży z myślą o takim kliencie coraz częściej są wyposażane w dotykowe ekrany i w okulary do prezentacji ofert z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, bo pokolenie nierozstające się ze smartfonem tego również oczekuje zarówno w biurze podróży, jak i podczas pobytu w obiekcie noclegowym. Z badań Young Travel Kompass 2015 wynika, że co druga osoba (55%) między 30. a 49. rokiem życia nie rozstaje się z mobilnymi urządzeniami w czasie urlopu, a czasem zabiera ich ze sobą kilka!

CYFROWY DETOKS, CZYLI MENTALNE OCZYSZCZENIE

Wyjazdy urlopowe  kojarzą się z wypoczynkiem i tym samym odcięciem się od problemów dnia codziennego.
Wakacje są okresem świątecznym, innym od pozostałej części roku. Jednak symptomatyczny jest fakt, że obecnie większość obiektów noclegowych podaje informacje o dostępności Wi-Fi, ale dzięki temu udogodnieniu łatwo nam zatracić poczucie bycia na wakacjach i stania się „niewolnikiem” codziennej komunikacji poprzez portale społecznościowe.
Brak informacji i tym samym niemożność bycia online sprawia, że albo rezygnujemy z takiego noclegu, albo jak już tam się znajdziemy, to wręcz stajemy się Vitality room stanowi połączenie pokoju hotelowego z prywatną strefą fitness, którą po ćwiczeniach można bez problemu „zapakować” w ścianę, czyli po zakończeniu ćwiczeń i po zmontowaniu urządzeń nie ma po nich śladu, bo one są umieszczane we wnęce pokoju. Oferty typu vitality room to też odpowiedź na postępującą samotność pokolenia X, bo w większości przypadków posiadanie licznego grona znajomych na Facebooku nie przekłada się na rzeczywiste przyjacielskie relacje. Prócz tego taka oferta 2 w 1 to połączenie pokoju o wysokim standardzie z indywidualną strefą fitness, która tym samym jest wartością dodaną do oferty pobytowej.
Podenerwowani i podrażnieni (symptom internetowej abstynencji, podobny do reakcji, jakie doświadczają osoby uzależnione od alkoholu lub nikotyny!). Aby wyeliminować tego typu zachowania, działają już w Niemczech, Austrii i Szwajcarii obiekty noclegowe, które świadomie rezygnują z oferty Wi-Fi dla swych gości. Jest to jeden ze sposobów pozbycia się efektów zalegania w naszym organizmie „cyfrowych złogów”.
W wersji „hard” uczestniczy uczą się na powrót komunikacji face to face bez potrzeby sięgania do mobilnych urządzeń, a część pobytu na takim cyberodwyku jest przeznaczona na rozmowy, aktywny wypoczynek, nie wyłączając nocnych wędrówek, oraz kursy gotowania l...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy