W tej grupie klientów konferencyjnych można też wyodrębnić podgrupę, która pozostawia swoim uczestnikom godzinę–dwie wolnego czasu i wtedy większość skorzysta z oferty wellness, czyli basenu, sauny itp.
POLECAMY
Czy zatem możemy przygotować dla nich jakąś ofertę? Zdecydowanie zalecam seanse saunowe oraz gimnastykę i zabawy w basenie. Seanse saunowe zdobywają już od kilku lat serca wielu ludzi i widzimy ich ewidentny rozkwit. Te ostatnie dopiero zaczynają być akceptowane przez społeczeństwo.
Wraz z Anną Wojaczek z hotelu Notera nad Jeziorem Charzykowskim zaobserwowałyśmy chęć powrotu do gier i zabaw integracyjnych. Zamknięcie się społeczeństwa w telefonach i tabletach skutkuje brakiem umiejętności komunikacyjnych, obniżeniem kreatywności i odwagi w nawiązywaniu relacji wśród ludzi. Dlatego zorganizowany czas wellness zaczyna być coraz bardziej doceniany przez gości.
Szkolenie i integracja
Druga grupa firm organizujących konferencje łączy szkolenie z integracją i wówczas różnego rodzaju atrakcje proponowane przez hotel są mile widziane. Jednak nawet gdy mamy spory budżet na integrację do zagospodarowania, to zabiegi w SPA nie są najbardziej popularną atrakcją. Z wywiadu z dyrektorami różnych hoteli z różnych stron Polski wynika, że ta grupa stanowi ok. 15–20% wszystkich klientów. Agnieszka Falewicz, dyrektor hotelu Dwór Elizy w Długopolu-Zdroju, argumentuje te fakty tym, że zabiegi w SPA charakteryzują się niskim wpływem na integrację. Dlatego też, jako alternatywę do zabiegów proponuje rytuały saunowe, które cieszą się dużym powodzeniem.
Zabiegi w SPA są sponsorowane przez firmy organizujące konferencje i integracje zazwyczaj dla osób zajmujących wyższe stanowiska. Z racji wysokich kosztów tylko bogatsze firmy sponsorują zabiegi SPA wszystkim pracownikom. Marcin Curyło, dyrektor hotelu Szafir w Jastrzębiej Górze, obserwuje tendencję wzrostową wśród takich zapytań i z roku na rok realizuje coraz więcej zabiegów SPA podczas konferencji, co jest niezwykle dobrą informacją i dowodem na dalszy rozwój tej branży.
Czy zatem obiekty hotelowe SPA powinny blokować się klientami konferencyjnymi, którzy nie korzystają z ich usług? Wioletta Załęska-Pilch, kierownik SPA w hotelu STOK w Wiśle zauważa w tym spore zagrożenie.
– Gdy grupa konferencyj...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!