Poznaj tajemnicę skutecznego mailingu

Hotel marketing

Twoja baza kontaktów do gości z każdym dniem rośnie? Przygotowujesz ciekawe oferty i pamiętasz, by zachęta do skorzystania z nich znajdowała się m.in. w mailingach? Nie zapomnij także o segmentowaniu gości, by znacząco zwiększyć swoje szanse na rezerwację. 

Czy wiesz, co jest najważniejsze przed zrobieniem spożywczych zakupów? Przygotowanie menu na najbliższe dni i z myślą o nim listy produktów, najlepiej z podziałem na odpowiednie kategorie (warzywa, nabiał itp.). Chodzi o to, by nie kupować rzeczy, z których prawdopodobnie się nie skorzysta. Nie tylko ze względu na rosnący problem marnowania żywności, lecz także na oszczędność czasu i pieniędzy. 

POLECAMY

Podobnie jest z wysyłką mailingu do gości. Nie dzieląc najpierw gości na segmenty, lecz wysyłając do każdego z nich każdy mailing, marnujesz czas i tracisz szansę na pozyskanie kolejnych rezerwacji. Do tego frustrujesz się i demotywujesz. Okazuje się, że mimo utworzenia ciekawej oferty i contentu OR (współczynnik otwarć) jest znikomy, a CTR (liczba kliknięć w stosunku do wyświetleń) jest na bardzo niskim poziomie.

Twoja skrzętnie tworzona baza kontaktów po prostu się marnuje.

Segmentacja zwiększa współczynnik otwarć o 15% i aż o 60% współczynnik kliknięć (w porównaniu do wiadomości niesegmentowanych). Dane: MailChimp, 2017.

Filtrowanie kontaktów w Profitroom CRM

 

Dziel i trafnie celuj

Kluczem w komunikacji z gośćmi jest więc personalizacja. Jeśli chcesz trafić do gościa z ofertą, musi być ona do niego maksymalnie dopasowana. Podobnie jak przy budowaniu bogatej bazy kontaktów, także w tej sprawie możesz liczyć na pomoc Profitroom CRM. Profitroom CRM to wirtualny pracownik hotelu, który automatyzuje sprzedaż i marketing w obiekcie. Korzystając z CRM-a, dane o gościach (pochodzące zarówno z Twojej strony, jak i z OTA’s) znajdziesz w jednym miejscu w formie profili, które możesz grupować według potrzeb.

Filtrowanie gości po używanym przez nich języku

 

Język 

Jak traktujesz maile napisane w języku, którego nie znasz? Pewnie je ignorujesz albo wręcz blokujesz ich nadawcę czy kierujesz do folderu Spam. Twoi goście robią podobnie. Pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić, przygotowując kampanię mailingową, powinno być upewnienie się, że będzie ona zrozumiała dla wszystkich wybranych gości. Jeżeli tworzysz wiadomość tylko po polsku, upewnij się, że nie trafi ona do obcokrajowców. I na odwrót: tworząc kampanię na zagranicę, nie wysyłaj jej do gości z Polski.

Kraj

Chcąc pozyskać gości z zagranicy, musisz brać pod uwagę kalendarz danego kraju. Czy wiesz, że np. w Wielkiej Brytanii nie obchodzi się święta pracy, za to celebruje pierwszy i ostatni poniedziałek maja?

Wysyłając ofertę majówkową do gości z Wielkiej Brytanii, nie tylko marnujesz budżet, lecz także zmniejszasz do siebie zaufanie. Z kolei tworząc pakiety na wydarzenia i święta, których nie obch...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy