Proste sposoby na większą widoczność hotelu w social mediach

Hotel marketing

Pomysłowe reelsy, filmy na TIKTOKU i estetyczne sesje fotograficzne pokazują, że nowe pokolenie przejęło hotelowe social media i wie, jak się w nich odnaleźć. Kreatywność to świetna baza pod atrakcyjną komunikację z gościem. Pamiętajmy jednak, że social media to również narzędzie, które świetnie sprawdza się w obsłudze gościa, przynosząc przy tym zyski.

Ważną kwestią działań w social mediach jest obsługa gości, bez niej nie doszłoby do wielu transakcji, a sporo negatywnych opinii ujrzałoby światło dzienne. I tu stoimy przed wyzwaniem: jak znaleźć czas na tak zaangażowaną komunikację z gościem? 
Wiemy przecież, że niewiele obiektów hotelowych jest w stanie zatrudnić social media managera lub specjalistę do marketingu na cały etat. Często obsługą social mediów zajmuje się osoba pracująca jednocześnie na recepcji lub specjalista ds. sprzedaży. Mając tyle obowiązków nietrudno przeoczyć wiadomości lub nie zareagować na negatywny komentarz pod postem reklamowym. Jak więc poradzić sobie z licznymi obowiązkami i z ambicją, by aktywnie pozyskiwać gości również przez media społecznościowe?
Wyobraź sobie, że istnieje rozwiązanie, które na miarę hotelowego booking engine, łączy wszystkie kanały komunikacji. A tym rozwiązaniem jest Social Inbox od NapoleonCat. Z jednego pulpitu zarządzasz postami, wiadomościami prywatnymi, komentarzami, a nawet opiniami w Google. Wszystko to dzięki temu, że narzędzie to obsługuje Facebooka, Instagrama, Twittera, YouTube’a, LinkedIn i profil firmowy w Google. A to znacząco ułatwia obsługę gościa w social mediach i podnosi sprzedaż. Trudno przecież oszacować straty z wiadomości, w których pytano o rezerwację, a odpowiedź nastąpiła dopiero po kilku dniach. Automatyzacja takich działań ponadto usprawnia pracę w zespole i realnie skraca czas potrzebny na udzielenie odpowiedzi. Nie trzeba bowiem wchodzić na Facebooka czy Instagrama, zmagać się z tysiącami potencjalnych rozpraszaczy 
i z nieodpartą chęcią przejrzenia tego, co publikują znajomi – komunikacją można zarządzać z jednego panelu. A dzięki temu masz czas na inne obowiązki lub na to, by skupić się na tworzeniu ciekawego contentu.
 

POLECAMY


Sprawdź, co działa

Jeżeli chcemy wycisnąć z social mediów jak najwięcej – musimy bez dwóch zdań zaplanować nasze działania. Nietrudno się bowiem pogubić w gąszczu możliwości, ale też zmian, które widoczne są każdego dnia. Warto zacząć po prostu od analizy, sprawdzić w statystykach, kim są osoby obserwujące. Zobaczyć, jaki ruch na stronie internetowej hotelu generują social media. I zestawić to z danymi z systemu rezerwacji. Dowiesz się, jakie przełożenie mają działania w social mediach na sprzedaż.
W analityce pomocne będzie narzędzie firmy NapoleonCat. Interpretacja zebranych tam danych pokaże, jakich treści oczekują osoby, które obserwują profil, z jakimi informacjami masz szansę przebić się do szerszej publiczności i jak stworzyć szansę na lepszą sprzedaż. Zobaczysz też, jak wypadasz na tle konkurencji.
Tematy, które są interesujące dla gości, trzeba oczywiście podać w ciekawej formie, by móc przebić się do szerszej publiczności i powalczyć o zaangażowanie. Na co zwrócić uwagę i jak skutecznie wykorzystać obecne trendy w komunikacji?

Zdecydowanie krótkie formy wideo

Krótkie formy wideo to już obowiązek, a nie tylko pieśń przyszłości. To jedna z bardziej angażujących form, a widać to po popularności TikToka i reelsów na Instagramie. Temat jest tak bardzo na czasie, że nawet YouTube wprowadził możliwość dodawania takiego contentu pod nazwą Shorts. Na szczęście nie trzeba być reżyserem, by montować ciekawe filmy. Ważny jest pomysł, a funkcje oferowane w ramach social media w zupełności wystarczą. 
– W internecie chętnie oglądamy materiały rozrywkowe. W naszych produkcjach nie powinno więc zabraknąć elementów zaskoczenia, które wciągną internautę na tyle, by ten przestał odruchowo przeglądać kolejne filmy, a z ciekawości wszedł na profil, by obejrzeć resztę materiałów – podpowiada Magdalena Fularska-Pacholczak, autorka bloga markowyhotel.pl i specjalistka ds. content marketingu – Inne chętnie oglądane treści to te z kategorii przydatnych lub ciekawych. za pomocą krótkiego wideo można np. pokazać, jak wygląda produkcja pierników, jak przyrządzić zimową herbatę lub dać kilka pomysłów na świąteczne udekorowanie stołu. Pani z housekeepingu może natomiast zaprezentować, jak złożyć ręcznik, by zamienił się w misia dla najmłodszych gości. Warto wykorzystać format wideo również po to, by zaprezentować nową kartę...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy